امیر مسعودی
درج آگهی رایگان جدید

قالیشویی
تعمیر درب پارکینگ
شرکت سمپاشی
وبلاگ Seo
 
 
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
 
آمار
امروز : 0
ديروز : 0
افراد آنلاين : 1
همه : 7382
 
ساعت : ۰۲:۴۹:۱۶
نویسنده : پدرام
نظرات (0)

تگ Alt چيست و چه اهميتي در سئو سايت دارد؟

 

ترجيح مي‌دهم كه اين مطلب را با اهميت تگ Alt آغاز نكنيم. مي‌خواهيم كمي به عقب بازگرديم؛ به اهميت تصاوير در يك مقاله آنلاين. شما اغلب براي جذاب شدن، بهتر خوانده شدن و گاهي براي كوتاه كردن مطالب، از تصاوير استفاده مي‌كنيد. تصاوير در فهم بهتر مطالب توسط كاربران اينترنتي نقش مؤثري دارند اما كاربرد آنها تنها به همين مورد خلاصه نمي‌شود.

تصاوير يكي از راه‌هاي مؤثر در بهبود سئوي وب‌سايت شما محسوب مي‌شوند. استفاده از تصاوير جذاب نه تنها به خوانده شدن مطالب شما توسط كاربر كمك مي‌كند، بلكه مي‌تواند ترافيك خوبي را نيز به سمت سايت شما روانه كند.

يكي از نكات مهم در بهينه سازي تصاوير سايت، استفاده از ويژگي Alt براي آنها است. تگ Alt و تگ عنوان در تقويت جايگاه مطالب در نتايج موتورهاي جستجو و بهبود دسترسي كاربران اينترنتي به وب‌سايت شما تاثيرگذارند. در اين نوشتار تلاش كرده‌ايم تا تمام نكات پيرامون تگ Alt و تگ عنوان و شيوه بهينه‌سازي آنها را با بياني ساده شرح دهيم.

 

استفاده از تصاوير در صفحات مختلف سايت، علاوه بر زيبايي مي تواند به انتقال بهتر مفهوم محتواي آن صفحه كمك كند. مهم‌تر از ايجاد جذابيت و درك بهتر محتوا براي كاربر، تصاوير مي توانند تاثير زيادي بر بهبود سئو و افزايش ترافيك سايت داشته باشند. به همين خاطر توجه به بهينه‌سازي تصاوير يكي از روش‌هاي كاربردي در سئو به شمار مي‌آيد. تگ Alt يكي از ابزارهايي است كه استفاده از آن در بهينه‌سازي تصاوير سايت بسيار كارآمد است. از مهم‌ترين مزاياي به‌كارگيري تگ Alt و تگ عنوان (title) مي‌توان به بهبود رتبه محتوا در صفحه‌ي نتايج و در پي آن دسترسي بهتر كاربر به مطالب سايت اشاره كرد. ما در اين مقاله قصد داريم درباره مفهوم تگ Alt و تاثير آن بر سئو سايت بيشتر بگوييم.

تگ Alt چيست؟

به شرح يا متني كه موضوع تصوير را در سايت توضيح مي‌دهد، تگ Alt گفته مي‌شود. اگر در هنگام بارگذاريِ صفحه‌اي از يك سايت، به هر دليلي (سرعت پايين اينترنت، اشكال در آدرس تصوير و ...) تصوير موجود در آن لود نشود، اين توضيح (تگ Alt) به‌عنوان جايگزين تصوير، مفهوم و عملكرد تصوير را به كاربر نشان مي‌دهد. به همين سبب نام Alt يا  متن جايگزين (Alternative text) را براي آن در نظر گرفته‌اند. همچنين اين ويژگي با عناوين ديگري مانند «Alt attribute» و « Alt text» و «Alt description» نيز شناخته مي‌شود. اين تگ به‌عنوان يك ويژگي كاربردي به برچسب تصوير در HTML اضافه مي‌شود تا به موتورهاي جستجو كمك كند كه مفهوم تصاوير را بهتر درك كنند.
جالب است بدانيد كه اين ابزار به افراد نابينا و كم‌بينا هم كمك مي‌كند. اين افراد معمولا از مرورگرهايي استفاده مي‌كنند كه داراي قابليت بازگويي آنلاين مطالب هستند و يا با استفاده از دستگاه‌هاي صفحه خوان (Screen reader) صفحه‌اي از سايت را بررسي مي‌كنند. بدين ترتيب تگ Alt كمك مي‌كند تا نابينايان هم مفهوم تصاوير را دريافت كنند.
كد HTML خصوصيت Alt يك تصوير به اين صورت نوشته مي‌شود:
“image

بخش هاي كد HTML خصوصيت Alt

اين كد از سه بخش تشكيل‌شده است كه هر بخش كاربرد متفاوتي دارد:
img title : عنوان تصوير را نشان مي‌دهد. شما هر عنواني را كه براي تصويرتان در نظر گرفته‌ باشيد بايد در اين قسمت از كد بنويسيد.
alt : شما بايد تگ alt موردنظرتان را در اين قسمت از كد و درست بين دو علامت نقل‌قول قرار دهيد.
img src : آدرس محل ذخيره‌ي تصوير را بايد در اين قسمت از كد جاي دهيد.
هرچند ازنظر تكنيكي، در يك تصوير ويژگي‌هايي مثل Alt و عنوان، تگ محسوب نمي‌شوند اما معمولا با نام «تگ» شناخته مي‌شوند. وقتي شما نشانگر موس را روي عكس قرار مي‌دهيد، مي‌توانيد تگِ عنوان را مشاهده كنيد. اين تگ مي‌تواند به‌عنوان يك راهنما براي عكس و يا يك پيشنهاد جذاب براي كاربر باشد، پيشنهادي كه او را به كليك روي عكس تشويق كند. در حالت دوم اين تگ درواقع به‌عنوان ابزاري براي فراخوان يك عمل (Call to Action) در سايت قرار مي‌گيرد.

 

اهيمت تگ alt

 

تگ Alt چه تاثيري بر سئو سايت دارد؟

براي آن‌كه تصاوير يك سايت توسط موتورهاي جستجو بهتر درك شوند، به تگ Alt احتياج دارند. به همين خاطر تگ Alt بر بهبود سئوي يك سايت بسيار موثر خواهد بود چراكه كمك مي‌كند تا موتورهاي جستجو با درك بهتر مفهوم عكس و محتواي سايت، آن را در جايگاه بهتري در صفحه نتايج قرار دهد. اهميت اين موضوع تا جايي است كه گوگل، سرويس Google image را بر پايه‌ي تگ Alt ايجاد كرده است. اگر هم از سيستم توليد محتواي وردپرس استفاده كنيد، افزونه يوآست سئو (Yoast SEO) قبل از بارگذاري محتوا به شما توصيه مي‌كند كه حداقل از يك تگ Alt استفاده كنيد و بهتر است اين تگ شامل كلمه كليدي باشد. چراكه خزنده (Spider)هاي موتور جستجو با كمك تگ Alt راحت‌تر مي‌توانند مفهوم تصاوير را index كنند.
شما متناسب با محتواي سايتتان بايد از عكس‌هايي باكيفيت استفاده كنيد و در تگ‌هاي توصيفيِ اين عكس‌ها، كلمات كليدي را به شكل مناسبي به كار ببريد. درصورتي‌كه محتواي تصويرتان به جزييات زيادي مي‌پردازد، بهتر است كه از تگ‌هاي توصيفي طولاني استفاده كنيد. اين‌گونه تگ‌ها علاوه بر اينكه براي به‌كارگيري مناسب كلمات كليدي دستتان را باز مي‌گذارد براي درك تصوير و محتوا هم به موتورها جستجو كمك بيشتري مي‌كنند. اگرچه استفاده از كلمات كليدي در تگ‌هاي Alt ضروري است اما به‌هيچ‌عنوان توصيه نمي‌شود كه در تمامي تگ‌ها و بيش‌ازحد لزوم از آن‌ها استفاده كنيد. به‌علاوه براي نوشتن تگ Alt نيازي نيست كه در ابتداي عبارتِ توصيفي موردنظرتان از «تصوير يك ...» يا «عكس يك ...» استفاده كنيد. زيرا موتورهاي جستجو با شناسايي اين تگ به‌طور خودكار درمي‌يابند كه شما از يك تصوير استفاده كرده‌ايد. بنابراين نيازي به استفاده از چنين عبارت‌هايي نيست.

تگ alt چيست
 

 

چگونه يك تگ alt اثربخش براي سئو ايجاد كنيم؟

 

يجاد تگ alt

 

هنگام استفاده از تگ‌ alt تصوير، مهم است كه اطلاعات متني بيان شود تا كاربران در نمايش تصوير مشاهده كنند و صرفا براي دادن يك ليبل به تصويرتان نباشد. يكي از توصيه‌هاي گوگل اين است كه تا آنجايي كه ممكن است آنها را براي كاربران نهايي مفيد كنيد. در ادامه ليستي از نكات در مورد چگونگي اينكه مي‌توانيد يك متن alt (تگ alt) مؤثر ايجاد كنيد، آمده است.

  • متن را كوتاه و ساده نگه داريد؛

بهترين گزينه اين است كه از يك متن alt تصوير كوتاه و دقيق استفاده كنيد. اگر از تصويري استفاده مي‌كنيد كه مربوط به متن مقاله شماست، بهتر است از تگ توصيفي تر استفاده كنيد. 

  • مي‌توانيد موضوع صفحه را در متن alt ذكر كنيد؛

يكي از مؤثرترين راه‌هايي كه گوگل در مورد موضوع صفحه شما و افزايش رتبه‌بندي آن در موتورهاي جستجو بيان مي‌كند متن alt است. بنابراين اگر صفحه شما در مورد استراتژي بازاريابي است در نتيجه يك مزيت سئو خواهد بود كه صفحه شامل يك تصوير از بازاريابي با متن alt مانند ‘alt=”Marketing”‘ داشته باشد.

  • متن احاطه شده در تصوير را در نظر بگيريد؛

موقعيت تصاوير با تگ‌هاي alt تصوير در نزديكي متن مناسب كمك خواهد كرد كه يك تجربه قابل فهم را براي بازديدكنندگان غير بصري ايجاد كند.

  • با به كار بردن كلمات كليدي، وبسايت شما رتبه بهتري در موتورهاي جستجو مي‌گيرد؛

با استفاده از كلمات كليدي وبسايت خود، كمك به افزايش رتبه تصاوير كنيد. اما مراقب باشيد تا با بد به كار بردن آنها به سئوي خود آسيب نزنيد.

  • از به كار بردن بيش از حد كلمات كليدي (keyword stuffing) دوري كنيد؛

گوگل و ساير موتورهاي جستجو اين نوع كارها را دوست ندارند؛ بنابراين بهتر است كه از اين كار اجتناب كنيد. يك توصيف ساده بر روي تصوير خود كافي است و از هر نوع پنالتي شدن در گوگل اجتناب خواهد كرد.

تاثير تگ Alt بر سئو سايت

گوگل براي تگ‌هاي Alt تصاوير، ارزش نسبتاً بالايي در نظر گرفته است. اين ارزش‌گذاري به دليل فهم آسان‌تر تصاوير و تعيين موضوع محتواي پيرامون آنها صورت مي‌گيرد. همانطور كه قبلاً بارها اشاره كرديم اين ارزش‌گذاري به قدري جدي است كه گوگل سرويس Google Image را به آن اختصاص داده است. همچنين، افزونه Yoast SEO محتواي وب‌سايت را پيش از بارگذاري بررسي كرده و معمولاً توصيه مي‌كند كه حداقل يك تصوير به همراه تگ Alt (متشكل از كلمه كليدي) بايد در محتوا وجود داشته باشد. به اين ترتيب، در صورت نبود تصوير در محتوا يا استفاده نكردن از تگ Alt، به شما اطلاع مي‌دهد.

با اين حال، افزونه Yoast تنها يك ماشين پردازش است و از مفهوم محتواي شما آگاهي ندارد. وجود كلمه كليدي در تگ‌هاي Alt اگرچه الزامي است، اما به معناي استفاده بيش از اندازه آن‌ها در تمام تگ‌ها نيست. شما به عكس‌هايي مناسب، باكيفيت و مرتبط با محتواي خود نياز داريد كه در تگ‌هاي توصيفي‌شان به نوعي از كلمات كليدي استفاده كنيد. با اين حال، گاه محتواي تصوير به قدري به جزئيات مي‌پردازد كه اجازه استفاده از كلمات كليدي كوتاه و كلي را به شما نمي‌دهد. با اين وجود استفاده از تگ‌هاي Alt طولاني و توصيفي هم شانس استفاده بهتر از كلمه كليدي را افزايش مي‌دهد و هم در فهم تصوير و محتوا براي موتورهاي جستجوگر مؤثر است.

تگ Alt و تگ عنوان در وردپرس

اگر از وردپرس براي مديريت محتواي وب‌سايت و وبلاگ خود استفاده مي‌كنيد، مي‌توانيد از قابليت‌هاي در نظر گرفته شده براي تگ عنوان و تگ Alt تصاوير بهره گيريد. وردپرس به طور پيش‌فرض نامي كه تصاوير با آن ذخيره مي‌شوند را براي تگ عنوان يا نام تصوير در مطلب در نظر مي‌گيرد كه در صورت عدم ارتباط آن با محتوا مي‌بايست اين نام را تغيير دهيد.

همچنين، تصاوير ذخيره‌شده در دوربين‌هاي عكاسي نيز با نام‌هايي نظير DCMIMAGE10.jpg ذخيره مي‌شوند كه نام آنها بايد متناسب با محتواي شما تغيير كنند. پس از تنظيم عنوان، اگر هيچ متن مناسبي براي تگ Alt در نظر نداريد، بهتر است همان عنوان عكس را در قسمت متن جايگزين (همان تگ Alt) كپي كنيد. اگرچه اين كار چندان توصيه نمي‌شود، اما بهتر از خالي گذاشتن اين قسمت است.

تگ alt در وردپرس

در واقع، با توجه به امكانات كاربرپسندي كه وردپرس در اختيار مديران وب‌سايت قرار مي‌دهد، عدم استفاده از تگ Alt و بهينه‌سازي نكردن تصاوير سايت به جز تنبلي دليل ديگري ندارد. اين در حالي است كه با همين تغييرات جزئي (كه تنها چند دقيقه زمان مي‌برد) مي‌توانيد سئوي وب‌سايت خود را به ميزان زيادي بهبود داده و جايگاه بهتري در نتايج موتورهاي جستجو كسب كنيد.

:: موضوعات مرتبط:
:: برچسب‌ها: ،
 



كامنت ماركتينگ چيست؟
نوشته شده در ۳۰ آذر ۱۳۹۸
ساعت : ۰۲:۴۷:۱۱
نویسنده : پدرام
نظرات (0)

 

كامنت ماركتينگ (commnet marketing) يا بازاريابي ديدگاه  يك علم نو ظهور در حوزه فعاليت هاي ديجيتال و بازاريابي اينترنتي است. اين تكنيك خارق العاده بازاريابي، به شدت به افزايش فروش، بازديد و رتبه سئو سايت شما كمك ميكند.
كامنت ماركتينگ را ميتوان در قسمت هاي مختلفي از يك كسب و كار اينترنتي مانند وبسايت، شبكه هاي اجتماعي، وبلاگ و … پياده سازي كرد.

بهود سئو سايت يك هدف است و در مسير رسيدن به اين هدف و سر هر پيچ مي‌توانيد از راهنماها و مسيرياب‌هاي مختلف استفاده كنيد. يكي از اين راه‌ها براي بهبود سئو سايت، كامنت ماركتينگ يا بازاريابي ديدگاه است. در مورد اين كه كامنت ماركتينگ چيست؟ در ادامه به‌طور كامل توضيح مي‌دهيم، ولي به عنوان مقدمه مي‌توانيم به اين نكته اشاره كنيم كه هر چه محتواي بهتري بنويسيد، طوري كه تعداد بيشتري تشويق شوند و براي مطلب‌تان كامنت بگذارند و يا در ادامه مطلبي كه نوشته‌ايد بحث چالشي به‌راه بيفتد، شما قدم بزرگ‌تري را در راه كامنت ماركتينگ و بهبود سئو سايت‌تان برداشته‌ايد.

كامنت ماركتينگ چيست؟

از طريق نظرات كاربران، مي‌توان براي سايت بازديدكننده بيشتري جذب كرد كه به آن كامنت ماركتينگ مي‌گويند. رضايت كاربران از مطالب يك سايت براي گوگل، به ميزان زيادي اهميت دارد و در صورتي‌كه مطالب ارزشمندي توليد كنيد، مورد توجه قرار مي‌گيريد. البته گوگل براي ارزش‌گذاري روي محتواي يك سايت، ملاك‌هاي متفاوتي دارد كه يكي از آن‌ها نظرات كاربران است. گوگل كامنت گذاشتن براي يك مطلب را به حساب ارزشمند و مفيد بودن آن مطلب مي‌گذارد، بنابراين رتبه بالاتري به آن مي‌دهد. 
البته براي اين‌كه كاربران تشويق شوند و در انتهاي مطالب شما كامنت بگذارند ترفندهايي نيز وجود دارد كه در ادامه به آن مي‌پردازيم.

 

كامنت ماركتينگ

تبليغات ميان متني/

 

درب شيشه اي يكي از ملزومات دكوراسيون لوكس و مدرن ساختمان هاي امروز به حساب مي آيند. همچنين درب ورودي ساختمان ها نيز براي حفظ امنيت عبور و مرور نيازمند تجهيزات راهبند است. قيمت بهينه اين محصولات را از قائم الكترونيك به راحتي دريافت كنيد. درب شيشه اي اتوماتيك قائم الكترونيك/

تبليغات ميان متني

بازاريابي ديدگاه يا كامنت ماركتينگ چيست؟

كامنت ماركتينگ از ادقام دو واژه كامنت (comment) به معناي نظر و ماركتينگ (marketing) به معناي بازاريابي تشكيل شده است.
در بازاريابي نظرات يا بازاريابي ديدگاه، هدف اصلي دريافت كامنت هاي كاربران در صفحات مختلف سايت و ايجاد تعامل با آنان است. اين موضوع باعث افزايش رتبه در نتايج جستجو و پس از آن، افزايش بازديد كننده و افزايش خريدار محصولات يا خدمات شما ميشود. البته علاوه برا اين موارد، كامنت ماركتينگ تأثير زيادي افزايش اعتماد مخاطبان به سايت دارد.

همانطور كه گفتيم كامنت ماركتينگ هم در سايت و هم در وبلاگ و شبكه هاي اجتماعي قابل پياده سازي است. اما تمركز اين مقاله، بيشتر بر روي پياده سازي كامنت ماركتينگ در سايت است.

حال اين سؤال پيش مي آيد كه در كامنت ماركتينگ دقيقا وظيفه ادمين يا مدير سايت چيست؟

وظيفه مدير سايت در كامنت ماركتينگ چيست؟

اول از همه بايد اين نكته را به شما بگوييم كه كامنت ماركتينگ در وب، به دو صورت كاملا متفاوت انجام ميشود. روش اول كامنت ماركتينگ در سايت ديگران و روش دوم كامنت ماركتينگ در سايت خودمان  است.
در مورد روش اول در مقاله بازاريابي در لينك سازي خارجي، توضيحات كاملي ارائه ميكينم و در اين مقاله به روش دوم ميپردازيم.

هدف ما از پياده سازي بازاريابي ديدگاه در سايت؛ دريافت كامنت از مخاطبان است.
در پياده سازي اين فرآيند؛ اول از همه مدير سايت بايد بتواند يك محتواي مفيد و ارزشمند در سايت خود توليد كند.

در درجه اول بايد در توليد اين محتوا، نكات سئو را رعايت كرده باشد تا خود به تنهايي بتواند يك رتبه نسبتا خوب را در سئو دريافت كند.

پس از آن محتواي شما بايد داراي جذابيت بالايي باشد كه مخاطب را تا انتهاي مقاله همراهي كند. حالا در انتهاي مقاله، زمان آن است كه مخاطب به اداي دِين خود بپردازد!! بهترين كاري كه شما ميتوانيد بكنيد اين است كه از مخاطب درخواست كنيد. اما نه به صورت مستقيم.

نقش مدير در كامنت ماركتينگ چيست ؟

 

تبليغات درون متني/

اگر تمايل داريد براي شركت خود اقدام به طراحي سايت كنيد پيشنهاد مي كنم ابتدا مقالات مربوط به تفاوت طراحي سايت شركتي و طراحي سايت فروشگاهي را مطالعه كنيد. من به شما پيشنهاد مي كنم خدمات طراحي سايت پيام آوا را براي اين كار نگاه كنيد. شركت پيام آوا بهترين و با كيفيت ترين خدمات طراحي سايت را در قالب طراحي سايت ارزان و مقرون به صرفه به شما ارائه مي كند.

تبليغات درون متني

 

چه كنيم تا كاربران ترغيب شوند و براي مطالب سايت كامنت ( نظر) بگذارند؟

_ نوشتن محتواي ارزشمند: اول از همه بايد محتواي كاربردي توليد كنيد. محتوايي كه به نيازهاي مخاطب پاسخ دهد و همين‌طور براي خواننده سوال ايجاد كند. چنين محتوايي مي‌تواند مخاطب را به نظر دادن در مورد مطالب تشويق كند، از طرفي ممكن است سوال‌هايي در ذهن مخاطب ايجاد كند به طوري كه ترغيب شود سوالاتش را از نويسنده مطلب بپرسد.

-پاسخ به تمام ابهامات كاربران: در طول متن، قسمت‌هايي وجود دارد كه ممكن است ايجاد سوال يا ابهام كند؛ در اين مواقع مي‌توانيد براي مخاطب‌ها توضيح بدهيد كه اگر ابهامي داشتند، سوالاتشان را در بخش نظرات بپرسند و همچنين اين اطمينان را به آنها بدهيد كه پرسش‌هايشان را به طور كامل پاسخ مي‌دهيد و ابهامي باقي نخواهيد گذاشت.

_ رعايت ادب و احترام: درصورتي‌كه كسي كامنت انتقادي گذاشت و با نوشته شما مخالفت كرد، با رعايت ادب پاسخ بدهيد و سعي كنيد با هوشمندي نقاط قوت نظرات‌شان را برجسته كنيد. فرض كنيد كسي از پيچيده بودن نوشته‌تان انتقاد كرد، مي‌توانيد او را به مقاله‌هاي آموزشي ساده‌تر سايت‌تان ارجاع بدهيد و به‌علاوه از او بخواهيد سوالاتي را كه برايش پيش آمده، در بخش نظرات بپرسد. در هر صورت به مخاطب احترام بگذاريد و باتوجه به ابهاماتي كه دارد، راهنمايي‌اش كنيد.

_ من مخالف هستم: خودتان به عنوان نويسنده مطلب مي‌توانيد متني بنويسيد و مخالفت‌تان را در مورد موضوعي كه اكثريت در آن اتفاق نظر دارند ‌بيان كنيد و با آوردن دلايلي، اين مخالفت را نشان بدهيد. در اين صورت كاربران با خواندن اين متن تحريك مي‌شوند تا نظرشان را بيان كنند و همين مي‌تواند شروع يك بحث در بخش نظرات سايت باشد.

_ نظرات كاربران در سايت‌هاي فروشگاهي: در سايت‌هاي فروشگاهي از كاربران بخواهيد پس از خريد و استفاده از آن، دوباره به سايت برگردند و نظر‌شان را در مورد محصول مورد نظر بگويند. اين كار هم باعث ديده شدن هرچه بيشتر محصول مي‌شود و هم در صورتي‌كه كاربران از محصول رضايت داشته باشند و اين موضوع را بيان كنند، اطمينان خريداران ديگر هم جلب مي‌شود و فروش محصول افزايش خواهد يافت.

_ درخواست نظر در انتهاي مقاله: در انتهاي متن از مخاطب بخواهيد كه اگر نظر يا پيشنهادي در مورد مطلب دارد در قسمت كامنت‌ها بيان كند چون نظرات كاربران به شما ايده مي‌دهد تا متن را ادامه دهيد. خوانندگان با سوالاتي كه مطرح مي‌كنند چراغ‌هايي را براي ادامه بحث در ذهن شما روشن مي‌كنند. سعي كنيد در پاسخ به سوالات كاربران، پاسخ‌هاي كاملي بدهيد و از كلمات كليدي متن در نوشتن پاسخ‌ها استفاده كنيد. اين كار كمك مي‌كند بتوانيد يك مقاله طولاني و كامل، با توجه به جنبه‌هاي مختلفي از موضوع داشته باشيد.

نكاتي كه در پاسخ به نظرات بايد رعايت كنيد : 

_ هر چه زودتر به سوالات كاربران پاسخ دهيد: در صورتي‌كه كامنت‌ها را با تاخير ببينيد، ممكن است كاربر براي گرفتن جواب سوالش به سراغ سايت‌هاي ديگر برود و يا حتي به طور كلي فراموش كند كه سوالي از شما پرسيده است.

_ پاسخ‌هاي درست و دقيق بدهيد: به كامنت‌ها طوري پاسخ بدهيد كه مخاطب جواب سوال را به‌طور كامل بگيرد. درصورت نياز شما هم براي بسط دادن بحث، سوالاتي از خوانندگان بپرسيد تا بتوانيد پاسخ‌هاي دقيق‌تري بدهيد.

_ به كاربران ايميل بفرستيد: زماني كه پاسخ سوال يا نظر كاربران را داديد با پيامي كه به آدرس ايميلش ارسال مي‌كنيد، به طور مستقيم به او اعلام مي‌كنيد كه براي وقت و ابهاماتش ارزش قائل بوده‌ايد.

_ شارژ شدن دوباره محصولات را به اطلاع كاربران برسانيد: اگر در  سايت‌هاي فروشگاهي، با شكايت كاربران از تمام شدن محصول موردنظرشان مواجه شديد، بهتر است بعد از شارژ شدن موجودي كالا، اين موضوع را از طريق ايميل به كاربرانتان اطلاع بدهيد.
 

 

تاثير كامنت بر سئو

 

تاثير تعداد نظرات كاربران بر روي سئو مطالب سايت

لينك‌هاي كامنت nofollow باشد: اجازه ندهيد كاربران اينترنتي از بخش نظرات سايت شما براي مقاصد اسپم گونه استفاده كنند، لينك‌هاي خروجي بخش نظرات سايت شما، رتبه صفحه را پايين مي آورد و به رتبه‌بندي سايت صدمه مي زند. به عبارت ديگر با ايجاد كامنت اسپم كاربر كامنتي قرار مي‌دهد كه شامل لينكي به سايت كاربر مي باشد. با اين كار كاربر اسپم كننده باعث افزايش پيج رنك سايت خود مي‌شود به اين دليل كه لينكي از سايت معتبر با پيج رنك بالا توانسته بسازد. بنابراين صاحبان سايت با تگ nofollow كه در كامنت قرار داده مي‌شود به گوگل و ديگر موتورهاي جستجو مي‌گويند كه لينك اسپم را در محاسبات پيج رنك و شمارش تعداد لينك‌ها ناديده بگيرند.
لينك‌ها را در نظرات كاملا محدود كنيد: مي‌توانيد يك گام فراتر برويد و به سادگي لينك‌هاي خروجي را از ابزار نظرات خود محدود كنيد. اين كار به بهبود امنيت وبسايت كمك خواهد كرد (توسط محدود كردن ورودي‌هاي HTML)  و اجازه نمي‌دهد ديدگاه‌ها كاربران را به وبسايت‌هاي بد يا خراب از سايت شما هدايت كنند. 
 مطمئن شويد كه يك محتواي مفيد، قابل اشتراك و مهم ايجاد كرده‌ايد كه افراد به گذاشتن نظر تشويق شوند. بنابراين ايجاد محتواي فوق‌العاده نقش هسته‌اي و بلند مدت در سئو دارد. با افزايش تعداد ديدگاه‌ها، تعداد كلمات كليدي سايت افزايش يافته و در نتيجه بر روي سئو تأثير مستقيمي مي‌گذارد. همچنين با افزايش تعداد نظرات انتخاب مشتري افزايش يافته و بنابراين باعث بالارفتن ميزان فروش مي‌شود.

از ايده هاي كاربران براي توليد محتوا استفاده كنيد: سوالاتي كه كاربران در بخش نظرات ارسال مي كنند، مي تواند سوالات بسياري از افراد ديگر نيز باشد، با پاسخ دهي مناسب به اين سوالات و توليد محتواي مفيد در اين زمينه مي توانيد كاربران بيشتري را از طريق كلمات كليدي و پرس و جوهاي جديد به سمت سايت خود هدايت كنيد. بنابراين همواره سعي كنيد تعامل خوبي با كاربران سايت خود در بخش نظرات داشته باشيد.

با استفاده از Call to Action از كاربران بخواهيد كه نظر خود را با شما مطرح كنند: فراخوان براي عمل يا call to action ها، جملاتي امري هستند كه از كاربران مي خواهند عمل يا اقدام خاصي را انجام دهند. با استفاده از CTA مي توانيد تعامل بهتري با كاربران خود داشته باشيد و به بهبود كيفيت مطالب سايت خود كمك كنيد.

 

 

:: موضوعات مرتبط:
:: برچسب‌ها: ،
 



صفحه فرود يا لندينگ
نوشته شده در ۳۰ آذر ۱۳۹۸
ساعت : ۰۲:۴۳:۲۵
نویسنده : پدرام
نظرات (0)

صفحه فرود يا لندينگ پيج (Landing page) چيست؟

 

كساني كه با فضاي سئو و بهينه سازي براي موتورهاي جستجو آشنا هستند، معمولاً با شنيدن نام صفحه فرود يا Landing Page بحث‌هاي مربوط به SEO را به خاطر مي‌آورند.

البته در سئو هم بحث لندينگ پيج يا صفحه فرود وجود دارد، اما اصل اين بحث، گسترده‌تر و جدي‌تر است و در فضاي بازاريابي محتوا، به مفاهيم ديگري هم اشاره دارد.

 

اغلب اوقات صفحات فرود اولين برخورد كاربر با سايت را شكل مي‌دهند. ازآنجاكه ظاهر جذاب هميشه در اولين برخورد مهم است، به همين خاطر يك صفحه فرود بايد ازنظر طراحي و گرافيكي آن‌چنان جذاب باشد كه مخاطب را براي دنبال كردن سايت ترغيب كند. لندينگ پيج همان نقطه‌ي آشنايي كاربر با سايت است. نقطه‌اي كه ممكن است باعث ادامه ارتباط كاربر با سايت شود يا نشود. به همين دليل است كه صفحه فرود  نقش تعيين‌كننده‌اي دارد. با همين توضيحات اندك هم مي‌توان دريافت كه لندينگ پيج ‌ها اهميت بسياري در عرصه‌ي وب دارند. بنابراين در ادامه‌ي اين مقاله با ما همراه باشيد تا بيشتر به مفهوم و كاربرد لندينگ پيج بپردازيم.

تبليغات درون متني/

اگر تمايل داريد براي شركت خود اقدام به طراحي سايت ارزان كنيد پيشنهاد مي كنم ابتدا مقالات مربوط به تفاوت   طراحي سايت فروشگاهي  و  طراحي سايت شركتي را مطالعه كنيد. من به شما پيشنهاد مي كنم خدمات طراحي سايت پيام آوا را براي اين كار نگاه كنيد. شركت پيام آوا بهترين و با كيفيت ترين خدمات طراحي سايت را در قالب طراحي سايت ارزان و مقرون به صرفه به شما ارائه مي كند.

تبليغات درون متني

صفحه فرود (Landing page) چيست؟

به‌ طور كلي هر صفحه‌اي كه كاربر از طريق آن وارد سايت شود به‌عنوان صفحه فرود يا دروازه‌ي ورود كاربر به سايت شناخته مي‌شود. به‌علاوه اگر كاربر از طريق صفحه‌اي كه موتورهاي جستجو در اختيارش قرار مي‌دهند به سايتتان وارد شود در اين‌ صورت اين صفحه نيز مي‌تواند يك لندينگ پيج براي سايتتان باشد. اگر در ابزار گوگل آناليتيكس (Google Analytics)، به قسمت behavior توجه كنيد، بخشي به نام لندينگ پيج را خواهيد ديد. اين بخش به شما نشان مي‌دهد كدام صفحه از سايت از گوگل ورودي مستقيم مي‌گيرد.
با اين‌ وجود اگر بخواهيم به‌طور تخصصي اين مفهوم را بررسي كنيم بايد گوييم كه يك صفحه فرود واقعي با هدف خاصي طراحي مي‌شود. زيرا هر صفحه قديمي‌اي كه كاربر بتواند از طريق آن در سايتتان فرود بيايد، الزاما يك صفحه فرود به‌حساب نمي‌آيد. بنابراين تعريف زير مي‌تواند مفهوم دقيق‌تري از لندينگ پيج ارائه كند:
«صفحه فرود يك صفحه ساده و مجزا در سايتتان است كه آن را با هدف خاصي مانند جذب كاربر يا يك تبديل (Conversion) طراحي مي‌كنيد.»
به ياد داشته باشيد كه تمامي لندينگ پيج‌ها، صفحه‌اي از وب هستند اما هر صفحه وب يك صفحه فرود به شمار نمي‌آيد. زيرا هر صفحه فرودي دو ويژگي متمايز دارد:
 1) داراي يك فرم مشخص است.
 2) با هدف كسب اطلاعات از مشتري يا مخاطب، طراحي شده است.
به صفحه فرود، صفحه هدف هم مي‌گويند چراكه با هدف افزايش بازديد از سايت و در سايت‌هاي ديجيتال ماركتينگ با هدف افزايش ميزان فروش طراحي مي‌شود. به همين دليل است كه طراحي اين صفحات اهميت زيادي دارد زيرا يك طراحي كاربرپسندتر مي‌تواند شما را به ميزان قابل توجهي به هدفتان نزديك كنيد.

 

صفحه فرود يا لندينگ پيج (Landing page) چيست

 

هدف از ايجاد لندينگ پيج چيست؟

همان‌طور كه گفته شد ممكن است صفحات فرود با اهداف مختلفي طراحي شوند. اين اهداف مي‌تواند به شكل‌هاي مختلفي كه در ادامه آورده شده، توسط صفحه فرود محقق شود:
1.    دريافت اطلاعاتِ مشتري و ايجاد ارتباط
اگر صفحه فرود سايت را با هدف تبليغات اينترنتي طراحي كرده‌ايد، مي‌توانيد با ارائه يك فرم به كاربر، از او بخواهيد تا با واردكردن ايميلش مقاله يا خبرنامه سايت را دريافت كند. به اين وسيله ليستي از ايميل كاربران در اختيار خواهيد داشت. اين ليست امكان ارسال تبليغات ايميلي (ايميل ماركتينگ) را برايتان فراهم مي‌كند. راهي مطمئن كه به معرفي محصول يا خدماتتان كمك مي‌كند و مي‌تواند بازديدكنندگان سايت را به مشتري تبديل كند.
1.    معرفي مستقيم محصول يا خدمات
شما از صفحه فرود وب‌سايتتان مي‌توانيد براي عرضه مستقيم محصولتان استفاده كنيد. به اين صورت كه محصول يا خدماتتان را به بازديدكننده معرفي مي‌كنيد و آن‌ها در صورت تمايل از شما خريد خواهند كرد. البته بهتر است كه از روش‌هاي غيرمستقيم و هوشمندانه در جهت معرفي بهره ببريد. براي مثال مي‌توانيد يك مقاله مفيد و كاربردي درباره محصولتان بنويسيد و در پايان مقاله به معرفي و تبليغ محصول بپردازيد. شما مي‌توانيد براي جلب مشتري بيشتر و افزايش فروش صفحات فرودتان را در شبكه‌هاي اجتماعي و سايت‌هاي مختلف تبليغ كنيد.
1.    برقراري ارتباط
اين نوع لندينگ پيج‌ها كه به آن‌ها Click-through نيز گفته مي‌شود يكي از اصول پيشرفته‌ي بازاريابي به شمار مي‌آيد. صفحاتي كه هم‌زمان هر دو هدف «فروش مستقيم» و «ايجاد ارتباط» را دنبال مي‌كنند. همان‌طور كه از نام اين نوع صفحات مشخص است از طريق كليك‌هاي مداوم، بازديدكنندگان را در سايت نگه مي‌دارند و او را به سمت خريد هدايت مي‌كنند.
تاثيرگذاري اين استراتژي به اين دليل است كه بازديدكننده معمولا با اولين ورود به صفحه خريد الزاما آماده خريد نيست اما اين كليك كردن‌ها سبب آشنايي بيشتر او با محصول مي‌شود و درنهايت باعث مي‌شود فرد تصميم به خريد بگيرد.

هر سايت، چند صفحه فرود دارد؟

پاسخ به اين سوال واضح است: نمي‌دانيم.

صفحه‌ي اصلي و اوليه‌ي سايت كه اصطلاحاً به آن خانه يا Home هم مي‌گويند، قاعدتاً يك لندينگ پيج كليدي در هر سايت / وبلاگ است.

به عنوان يك عضو متمم، شما احتمالاً در ماه‌هاي گذشته اين لندينگ را بيشتر از بقيه مشاهده كرده‌ايد:

نمونه صفحه فرود

اما صفحه اول يك سايت، الزاماً تنها صفحه فرود آن سايت نيست.

به عنوان مثال، ممكن است بازديدكنندگان شما، از طريق جستجو در گوگل به سايت يا نوشته وبلاگ شما برسند.

پس صفحه‌اي هم كه از طريق موتورهاي جستجو به بازديدكنندگان معرفي مي‌شود، عملاً يك لندينگ پيج محسوب مي‌شود.

كساني كه در گوگل، نام دن اريلي را جستجو مي‌كنند، به صفحه‌ي زير در متمم هدايت مي‌شوند:

نمونه صفحه فرود مربوط به دن اريلي

اين هم يك صفحه فرود ديگر براي متمم است.

ساير صفحه هاي فرود

علاوه بر صفحه اول سايت و صفحه هايي كه در نتايج جستجو مي‌آيند، صفحه هاي فرود ديگري هم مي‌توانند در يك سايت وجود داشته باشند.

موارد زير، چند نمونه صفحه فرود هستند كه در بسياري از سايت‌ها با آنها مواجه شده‌ايد:

 صفحه‌هايي كه لينك آنها در سايت‌هاي ديگر آمده است (سايت دوستان يا سايت‌هاي تبليغاتي)

 صفحه هايي كه در پروفايل‌هاي خود در شبكه هاي اجتماعي معرفي مي‌كنيد (مثلاً در قسمت بيو اينستاگرام)

 صفحه هايي كه در نرم افزارهاي پيام رسان، لينك آن‌ها را براي دوستان‌تان يا گروه‌ها ارسال مي‌كنيد.

 صفحه‌هايي كه در ايميل ماركتينگ، لينك آنها را براي مخاطبان خود مي‌فرستيد و تعداد زيادي از بازديدكنندگان، از طريق آن صفحه ها وارد سايت شما مي‌شوند (مثلاً صفحه هايي كه در خبرنامه شنبه متمم معرفي مي‌شوند)

 صفحه‌هايي كه از طريق پيامك، يا از طريق اپليكيشن‌هاي موبايل، به كاربران معرفي مي‌شوند تا مخاطب با كليك بر روي آنها، وارد سايت شود.

اهميت صفحه فرود و انتخاب صفحه هاي فرود مهم و كليدي

بعيد است لازم باشد بر اهميت صفحه فرود تاكيد كنيم.

صفحه فرود يا لندينگ پيج ويترين سايت و وبلاگ شماست. مخاطب بر اساس صفحه فرود، در مورد كار شما، نوشته شما، محصول شما و برند شما قضاوت مي‌كند.

با بزرگ شدن سايت يا وبلاگ شما، احتمالاً به سادگي نمي‌توانيد همه‌ي صفحه‌هاي ورود خود را مديريت كنيد (همين الان كه در حال خواندن اين درس هستيد، متمم چند هزار صفحه‌ي ورود دارد).

بنابراين، احتمالاً بايد تعدادي از صفحه‌هاي ورود كليدي را انتخاب كنيد و بر روي آن‌ها وقت بيشتري بگذاريد.

براي ساخت صفحات فرود به چه نكاتي بايد توجه كرد؟

براي ساخت يك صفحه فرود استاندارد بايد به جنبه‌هاي مختلفي توجه داشته باشيد. زيرا اين صفحه قرار است با يك كليك كاربر، شما را به هدفتان برساند. بنابراين با در نظر گرفتن چند نكته مي‌توانيد يك لندينگ پيج ايده‌آل طراحي كنيد.
1.    عنوان جذابي براي صفحه‌تان انتخاب كنيد. عنواني كه طولاني نباشد و كاربر به‌سرعت متوجه شود كه شما قرار است چه محصول يا سرويسي ارائه كنيد.
2.    زيرعنواني انتخاب كنيد كه براي كاربر قانع‌كننده باشد. يك عنوان جالب، توجه كاربر را در لحظه جلب مي‌كند اما يك زيرعنوان جذاب باعث مي‌شود كاربر در سايت بماند و براي مطالعه درباره محصولتان وقت بگذارد.
3.    از تصاوير يا ويدئوهاي جذاب، گويا و باكيفيت استفاده كنيد. تصاوير به كاربر كمك مي‌كند كه از محصول يا سرويستان شناخت بهتري پيدا كند. جالب است بدانيد كه محتواي بصري نسبت به محتواي متني تاثير بيشتري بر بازديدكنندگان سايت دارد.
4.    از توضيحات تكميلي غافل نشويد. از توضيحات روشن و شفافي در صفحه فرودتان استفاده كنيد تا به كاربر كمك كند بتواند اطلاعات مناسبي درباره محصول يا سرويس موردنظر به دست آورد.
5.    حتما در صفحه فرود به كاربر يادآوري كنيد كه قرار است با پذيرش پيشنهادتان چه سودي كسب كند. با گفتن از مزيت‌ها او را ترغيب كنيد تا باكمال ميل از شما خريد كند.
6.    به كاربر بگوييد كه قرار است با محصول يا خدماتتان چه مشكلي را از سر راهش برداريد و يا چه لذتي را برايش فراهم كنيد.
7.    براي ارتباط با مخاطبانتان راه‌هاي ارتباطي مختلفي در صفحه فرود مانند شماره تلفن، ايميل، چت آنلاين و... در نظر بگيريد. اين كار به شما اعتبار مي‌دهد.
8.    به‌هيچ‌وجه از متن‌هاي رنگي و تبليغات چشمك‌زن كه چشم بيننده را اذيت مي‌كند، استفاده نكنيد.
9.    در طراحي صفحه فرود بايد به روانشناسي رنگ‌ها توجه ويژه‌اي داشته باشيد.

 

بهتر شدن صفحات فرود

تبليغات ميان متني

شركت پيام آوا خدمات طراحي سايت تهران و سئو را با مناسب ترين قيمت به شما ارائه مي دهد. بازاريابي و تبليغات به ركن اساسي جامعه امروز ما تبديل شده است.  تبليغات گوگلبراي موتورهاي جست و جو و همچنين  سئو و بهينه سازي سايت از جمله مهمترين روش ها براي بيشتر ديده شدن سايت شما به حساب مي آيد.

تبليغات ميان متني

چهار نكته مهم جهت بهتر شدن صفحات فرود سايت شما 

۱- هميشه واضح و شفاف صحبت كنيم، يك پيام رسا كه اداي مطلب را به عهده دارد بسازيم و كمپين خود را با آن شروع كنيم

در همه تبليغاتي كه ميخواهيد انجام دهيد تا كاربر را به سمت مقصد نهايي هدايت كنيد بايد با جمله ايي يكسان و داراي يك مفهوم اين عمل را انجام دهيد مثلا اگر كمپين تبليغاتي شما مرتبط با يلداي شگفت انگيز و خريد ويژه است بايد اين نكته را در تمامي تبليغات آنلاين رعايت كرد.

دكمه فراخوان ( CTA)

دكمه فراخوان خود را خوب طراحي كنيد جوري كه با تبليغتان كاملا مرتبط باشد.
به همين خاطر بايد وقت و دقت كافي صرف كنيد و مطمئن شويد دكمه فراخوان صفحه فرودتان در نگاه اول قابل تشخيص است و كاربر را به كاري كه مد نظرتان است، تشويق مي‌كند.
براي اينكه دكمه فراخوان شما شانس كليك خوردن را داشته باشد بهتر است به نكات زير دقت كنيد:

  • دكمه را در بهترين مكان موقعيتي از لحاظ ديداري قراردهيد
  • از رنگ بندي قابل توجه و متمايز استفاده كنيد
  • از كلمات تشويقي استفاده كنيد

۲- هميشه نوآوري و جديد بودن براي فرود مخاطب شانس بيشتري را دارا است

مي دانيد كه مخاطبان از تكرار متنفر هستند و صفحات فرودي كه يكسان طراحي مي شود و رونوشت برداري شده است براي كاربران اينترنتي اصلا جذابيت ندارد وبراي هر صفحه فرودتان لطفا محتواي جديد و خلاقانه طراحي كنيد.

3- نقطه تمايز را مشخص كنيد

همان گونه كه ميدانيم تبليغ يعني اغراق و گاهي بايد مسائل را جذابانه در ذهن مخاطب جا بيندازيم گاهي اوقات بايد در تبليغات آنلاين، كمي اغراق كرد. به مشتريان بالقوه‌تان بگوييد چرا بي‌نظير هستيد و چرا آنها بايد شما را به رقبايتان ترجيح بدهند. براي مخاطب خود مشخص كنيد چه تفاوت هايي داريد و چرا پيشنهاد مي كنيد كه شما را انتخاب كنند.

۴- از فركانس هاي اعتماد سازي استفاده كنيد

فضاي مجازي وآنلاين فضايي است كه در نهايت و غايت آن اعتماد كمي بين كاربر و وب سايت مورد نظر برقرار است زيرا اين ارتباط پايه چهره به چهره را ندارد و ممكن است حسي نامطمئن در كاربر برقرار شود و ما به عنوان فردي كه در پشت اين وب سايت نشسته ايم بايد كاري كنيم كه اين اعتماد افزايش يابد تا كاربر با برقرار كردن يك رابطه احساسي در عين حال امن و مطمئن و موازي و هم راستا با يك سري از موارد اصولي در صفحه فرود شما بماند و ماندن او سبب رسيدن به هدف شود.
دو روش عمده در اين اعتماد سازي شفاف سازي يكسري از امور است كه مهم ترين آن عبارت اند از :

  • ارائه دادن اطلاعات تماسي دقيق  از مجموعه و وب سايت
  • ارائه گواهي نامه هاي حسن انجام كار و قرار دادن نظريات مشتريان سابق

 

بهينه سازي صفحات فرود

 

راهكارهاي بالا بردن نرخ تبديل صفحات فرود

عوامل زيادي هستند كه در موفقيت يك صفحه فرود نقش دارند، در ادامه برخي از عناصر اساسي صفحه فرود را عنوان مي‌كنيم:

1- عنواني گيرا و جذاب براي صفحه فرود

هنگامي‌كه شخصي به صفحه فرود شما مي‌آيد، تنها چند ثانيه زمان داريد تا قبل از اينكه بر روي دكمه بازگشت كليك كند، او را متقاعد كنيد در آنجا بماند. عنوان جايي است كه مسير نرخ تبديل شما از آنجا شروع مي‌شود، عنوان بايد توجه مشتري شما را جلب كند و در واقع درك موضوع، ارتباط مستقيمي با عنوان اصلي دارد. بنابراين عنوان بايد به بازديد كننده توضيح دهد كه به عنوان مثال محصول مورد نظر دقيقا چه چيزي مي‌باشد. يك عنوان بايد به صورت زير باشد:

  • منحصر به فرد و گيرا: به عنوان‌هاي خبري در روزنامه‌ها توجه كنيد و ببينيد كه آنها طوري طراحي شده‌اند كه باعث جلب توجه نگاه شما مي‌شوند.
  • كوتاه و شيرين: هرگز براي نوشتن عنوان از كلمات زياد استفاده نكنيد، عنوان شما بايد كوتاه، مشخص و پر انرژي باشد.

2- زير عنوان متقاعد كننده و توضيحات تكميلي

اكنون كه شما توجه مشتريان خود را با يك عنوان مهيج و گيرا جلب كرده‌ايد، وقت آن است تا توضيح بيشتري به مخاطب دهيد و او را ترغيب كنيد كه بقيه اطلاعات را بخواند. زير عنوان يا عنوان فرعي شما بايد گامي جلوتر از عنوان پيش ببرد. بيشتر اوقات زير عنوان در پايين عنوان اصلي قرار مي‌گيرد و اندكي توضيحات بيشتري مي‌دهد. توضيحات تكميلي كه مي‌دهيد متن آن بايد حاوي اطلاعاتي باشد كه كاربر مي‌خواهد نه اينكه متن اينقدر طولاني باشد كه كاربر به دنبال موضوع سؤال خود بگردد. البته گاهي اوقات، عنوان، زير عنوان و تصاوير مي‌توانند نقش توضيحات تكميلي را داشته باشند و نيازي به جدا نوشتن آن نيست. عنوان فرعي و توضيحات شما بايد:

  • صريح و مختصر باشد: عنوان فرعي (header) شما مي‌تواند طولاني تر از عنوان شما باشد و توضيحات شما مي‌تواند هنوز بلندتر هم باشد؛ 
  • سودمندي: فقط به مشتريان خود اطلاع ندهيد كه چه كاري مي‌توانيد انجام دهيد، بگذاريد آنها بدانند كه چه منافعي براي آنها دارد؛
  • محتواي جايگزين را در نظر بگيريد: اگر نگران هستيد كه نمي‌توانيد توضيحات خود را در چند خط بيان كنيد، سعي كنيد از يك ويدئو استفاده كنيد. شركت‌هايي كه از ويدئو در صفحه فرود خود استفاده مي‌كنند،86% نرخ تبديل آنها افزايش مي‌يابد.

3- ايجاد فرم

در حالي كه برخي صفحات فرود شامل لينكي به صفحه تماس يا يك دكمه انجام دادن عملي هستند، برخي از نمونه‌هاي بهترين صفحه فرود به شما اين امكان را مي‌‌دهند كه جزئياتي در مورد خود را به طور سريع براي آنچه كه آنها ارائه مي‌دهند وارد كنيد. هدف اين نوع صفحات فرود جمع آوري اطلاعات بازديدكنندگان است تا بتوانند از اطلاعات تماس يا هر گونه اطلاعات ديگر براي ارتباط بيشتر و برآورد شدن انتظارات شما استفاده كنند. همچنين صفحه دريافت اطلاعات بازديد كننده بايد داراي مزاياي تبديل باشد و نيز داراي يك پيشنهاد با ارزش براي افزايش اين تبديل‌ها باشد. اما در نظر داشته باشيد تنها اطلاعاتي را كه نياز داريد قرار دهيد، هيچ چيز خسته كننده‌تر از يك فرم طولاني با گزينه‌هاي غيرضروري براي پر كردن نيست. هنگامي كه فرمي را طراحي مي‌كنيد به ياد داشته باشيد:

  • كوتاه باشد: فرم‌هايي بين 3 تا 5 فيلد مي‌تواند 20% نرخ تبديل داشته باشد اما فرم‌هايي كه داراي 6 فيلد هستند 15% نرخ تبديل دارند. 
  • از سؤالات شخصي اجتناب كنيد: افراد خيلي دوست ندارند اطلاعات زيادي در مورد خودشان بدهند، براي مثال نرخ تبديل در صفحاتي بالاتر است كه سن مشتريان را سؤال نمي‌كنند. 
  • استفاده از آن را آسان كنيد: مطمئن شويد كه مشتريان شما مي‌توانند با استفاده از منوهايي كه كليك بر روي آنها آسان است بر روي دسكتاپ، تبلت يا موبايل به فرم صفحه فرود شما دسترسي يابند.

4- مزايا يا پيشنهادات ارزشمند

گاهي اوقات مي‌توانيد مزايا يا پيشنهادات منحصر به فردي را در بخش توضيحات صفحه فرود خود قرار دهيد. براي بيشتر ديدن ويژگي يا مزاياي خاص، آنها را با ليست اعداد، نقطه‌گذاري و غيره نمايش دهيد. به ياد داشته باشيد بيشتر صفحات فرود با نرخ بالا هميشه به سوال اينكه چه فايده‌اي براي كاربر دارد پاسخ مي‌دهند. اين بهترين شانس است تا محصولات خود را بفروشيد. بنابراين:

  • از رسانه‌هاي مختلف استفاده كنيد تا بتوانيد مشتريان خود را افزايش دهيد؛ به جاي ليست كردن مزيت‌هاي آنچه كه ارائه مي‌دهيد، سعي كنيد با استفاده از ويدئو، تصاوير و نمودارها با مخاطبان خود تعامل و ارتباط برقرار كنيد. 
  • بر روي منافع آن براي كاربران تمركز كنيد؛ به جاي اينكه فقط در مورد شركت خود صحبت كنيد، اجازه دهيد مشتريان با آمار و ارقام آنچه را كه مي‌خواهيد در مورد شما بدانند. براي مثال، به جاي آنكه بگوييد ميزان موفقيت ما 98% است، بگوييد شما مي‌توانيد از ميزان موفقيت 98% لذت ببريد.
  • پيمايش (اسكرول كردن) را به كمترين حد ممكن برسانيد؛ داشتن چيزهاي زيادي براي ارائه خيلي خوب است، اما به ياد داشته باشيد كه مشتريان شما دوست ندارند براي رسيدن به Call To Action يا فرم اسكرول زيادي كنند. در ادامه تصوير از سايتي است كه صفحه فرود آن داراي سه مزيت مجزا براي كاربر است و شامل تصاوير، توضيحات و يك call to action فوري در كنار آنهاست. اين يك روش عالي است تا مطمئن شويد كه شما توجه مخاطبان خود را جلب مي‌كنيد.

5- Call to Action قوي

در نهايت، آخرين چيزي كه نياز داريد اين است كه مشتريان خود را ترغيب كنيد تا كاري را انجام دهند. بنابراين CTA جزئي جدا نشدني از صفحات فرود هستند. اگر مي‌خواهيد آنها با شما تماس بگيرند، شماره تلفن خود را همراه با فونت جذاب و درشت بگذاريد و دكمه« Call Now يا تماس» را قرار دهيد. اگر مي‌خواهيد از مشتريان خود آدرس ايميل بگيريد فرمي را براي آنها ايجاد كنيد و دكمه‌اي كه مي‌گويد  « Start Today يا شروع كنيد» را بگذاريد. صفحه فرود مي‌تواند با يك Call to Action خوب پايان يابد. چند قاعده‌اي كه بايد دنبال كنيد عبارتند از:

  • از رنگ‌هاي متضاد استفاده كنيد تا دكمه Call to Action براحتي ديده شود: اين دكمه يا متن بايد توجه كاربر را بيش از هر چيز ديگري بر روي صفحه جلب كند.
  • مطمئن شويد كه رونوشت قانع كننده است: ارزش آن را حفظ كنيد و از كلماتي مانند Submit يا ارسال استفاده نكنيد. مشتريان دوست ندارند كه به آنها اينگونه متنقل شود كه شما آنها را كنترل مي‌كنيد. 
  • از يك دكمه استفاده كنيد؛ مشتريان آموزش ديده انتظار دارند تا يك دكمه بر روي صفحه فرود داشته باشند. به اين دليل كه استفاده از آن آسان است و همچنين بر روي دستگاه‌هاي موبايل هم كار مي‌كند. 

 طراحي يك صفحه فرود خوب نبايد يك كار مشكلي باشد، بلكه به زمان، توجه و تحقيق نياز دارد. نكات بالا را دنبال كنيد و به خاطر بسپاريد كه به طور مكرر صفحات خود را بررسي كنيد تا متوجه شويد چه عناصري نرخ تبديل بالاتري را دارند. هر چه بيشتر در مورد مشتريان خود بدانيد و متوجه شويد كه نحوه پاسخگويي آنها به فرم‌هاي مختلف، CTA و غيره چگونه مي‌باشد، صفحه فرود مؤثرتري خواهيد داشت. 

 

:: موضوعات مرتبط:
:: برچسب‌ها: ،
 



مفهوم بازاريابي شبكه اي
نوشته شده در ۱۲ آذر ۱۳۹۸
ساعت : ۰۹:۴۲:۱۵
نویسنده : پدرام
نظرات (0)

 

 
 
 
 
 

بازاريابي شبكه اي چيست؟ بازاريابي شبكه اي يا به عبارتي فروش هرمي روشي از بازاريابي است كه از تبليغ ميليونر شدن براي كسب درآمد استفاده مي كند.

بازاريابي شبكه اي يا Network Marketing را ممكن است با واژه هايي مانند بازاريابي چند سطحي يا MLM و بازاريابي مستقيم يا Direct Marketing نيز معرفي شود. در بازاريابي شبكه اي چند لايه از افراد به انجام امر بازاريابي محصولاتي مشخص مشغول هستند. در اين روش بازاريابي برخي افراد علاوه بر مسئوليت بازاريابي بايد وظيفه آموزش افراد تازه وارد را نيز به عهده بگيرند.

(نظر شخصي مترجم قبل از خواندن متن: در بازاريابي شبكه اي خريدار كالا عملا وجود ندارد و همه خريداران كالا براي متنفع شدن ،بايد به امر بازاريابي به پردازند. اگر يك تجارت سالم باشد. بازارياب ها نبايد به دنبال ايجاد رقيب براي خود باشند و بايد بتوانند كالاي با ارزش خود را براحتي در بازار فروخته و ثروتمند شوند. اين امر در عمل نيز صادق است يعني شما در بازاريابي شبكه اي كالايي كه ارزش آن واقعي باشد را مشاهده نمي كنيد. كالاي بي ارزش را هم نميتوان براي هميشه به همگان فروخت. كالاي با ارزش و مشتري پسند هم به اين همه بازارياب نياز ندارد و توليد كنندگان آن براحتي ميتواند با چند شعبه فروش در سطح شهر كالاي خود را به فروش برسانند.

بازاريابي شبكه اي ادعا ميكند كه همه شركت ها و مشاغل در انتها به بازاريابي شبكه اي روي مي آورند و براي اين ادعا مثال هايي مانند اينها مي آورند : اگر يك شركت با سابقه از شما بخواهد با معرفي دوستان خود از تخفيف بهره ببريد. در واقع دارد نوعي بازاريابي شبكه اي انجام ميدهد. و يا اينكه پزشكان و وكلا و مانند آنها اگر مشتريانشان آنها را به دوستان خود معرفي نكنند نابود ميشود. بنابراين آنها از بازاريابي شبكه اي استفاده مي كنند. اين مثال ها همگي غلط است. اين روش هاي تبليغاتي روش هاي تبليغاتي دهان به دهان و درخواست فروشنده و پزشك و وكيل از مشتريان براي معرفي آنها به دوستانشان در واقع cta براي بازاريابي دهان به دهان است كه بر خلاف بازاريابي شبكه اي بسيار موفق و سالم عمل مي كند و نمونه هاي موفق آن را در سرتاسر دنيا با صد ها سال سابقه فعاليت مستمر مشاهده مي كنيم.)

 

بازاريابي شبكه اي چيست

 

بازاريابي شبكه اي چگونه عمل مي كند

يك شركت بازاريابي شبكه اي افرادي را براي جذب مشتري و نمايندگان فروش استخدام مي كند. هر كدام از اين نمايندگان فروش خود به يك مدير فروش و بازارايابي تبديل ميشوند.

شركت هاي بازاريابي شبكه اي بجاي پرداخت حقوق ثابت، كمسيون فروش پرداخت مي كنند. هر كدام از نمايندگان فروش در شركت هاي بازاريابي شبكه اي علاوه بهره مندي از كمسيون فروش خود درصدي بابت فروش زيرشاخه هاي خود دريافت مي كند.

آيا بازاريابي شبكه اي يك كلاهبرداري است

سوال: برخي دوستان سعي مي كنند تا من را به سمت بازاريابي شبكه اي بكشند و اظهاراتي مي كنند كه بنظر يك بازي با پول و يا يك شركت هرمي ميرسد. برخي ديگر از دوستان به من مي گويند كه اين شركت ها غير قانوني هستند و شركت در آنها مشكلاتي براي من ايجاد خواهد كرد. از كجا ميدانم كه شركت هاي بازاريابي شبكه اي قانوني هستند؟

پاسخ: براي اينكه درك بهتري از بازاريابي شبكه اي ابتدا بايد بگوييم كه بازاريابي شبكه اي چه چيزي نيست. اول ، بازاريابي شبكه اي يك شماي هرمي نيست. برنامه هاي هرمي زنجير هايي از واژگان هستند كه به مردم وعده ميدهد كه با سرمايه گذاري به شيوه اي جادويي صاحب ثروت خواهند شد.

ساختار هرمي يك بازي با پول است كه با واقعيات بازاريابي و تجارت همخواني ندارد. بصورت معمول در شركت هاي هرمي كالايي وجود ندارد. و فقط پول بين افراد جابجا ميشود. شركت هاي هرمي جديد كالاهايي را نيز ارئه ميدهد كه صرفا براي مخفي كردن بازي با پول است كه در پشت پرده اين ساختارها جريان دارد.

بازاريابي شبكه اي يك روش تجاري قانوني است. اصل اول آن جذب مخاطب بر اساس واقعيت است. محصولات ارائه شده در بازاريابي شبكه اي ارزشمند و با قيمت درست و عادلانه ارائه ميشوند. برخي افراد در بازاريابي شبكه اي بسيار ثروتمند ميشوند ولي اين بستگي به خود آنها دارد. آنها تصميم ميگيرند كه سازمان خود را براي عرضه كالا و خدماتي ارزشمند ايجاد كنند و از آن متنفع شوند.

شركت هاي هرمي غير قانوني هستند و براساس سوء استفاده از افراد ايجاد شده اند. براي يك فرد كه در بازاريابي هرمي صاحب ثروت ميشود فرد ديگري بايد ثروت خود را از دست بدهد. در بازاريابي شبكه اي هر فرد ميتواند تلاش خود را چندين برابر كند. مهارت و استعداد براي كمك به ديگران براي موفق شدن منبع درآمد اصلي در بازاريابي شبكه اي است. بازاريابي شبكه اي خود را به عنوان يكي از بخش هاي اقتصاد ثابت كرده است و روشي است كه تجارت هاي گوناگون در سرتاسر دنيا به آن روي آورده اند.

بازاريابي شبكه اي درباره منفعت طلبي از دوستان و خويشاوندان نيست. چند سال پيش بازاريابي شبكه اي بعنوان خرده فروشي به حساب مي آمد. كه درآن بر اساس چشم انداز از اشخاص داراي استعداد حمايت مي كرد. اشتراك گذاري كالا و خدمات و فرصت ها با مردمي كه ميشناسيم جزئي از اين بازاريابي به حساب مي آمد. اكنون هم اين موارد از اصول ساختاري اين روش بازاريابي به شمار ميروند. امروزه مردم از شيوه هاي بازاريابي پيچيده اي مانند اينترنت، ويدئو كنفرانس ها و ساير روش هاي بازاريابي از راه دور استفاده مي كنند. با اين شيوه هاي بازاريابي دايره فروش و معرفي و بازاريابي محصولات از مرز هاي كشور ميگذرد.

بازاريابي شبكه اي يك تصوير سريع پولدار شويد ارائه نميدهد. برخي از مردم سودهاي كلاني را بسرعت از بازاريابي شبكه اي ميبرند. خيلي ها ممكن است گمان كنند اين افراد خوش شانس هستند. اما موفقيت در بازاريابي شبكه اي هيچ ارتباطي با شانس ندارد. متاسفانه در بازاريابي شبكه اي برخلاف وعده هايي كه داده ميشود. پولها به سمت حساب بانكي شما به پرواز در نمي آيند. براي موفقيت در بازاريابي شبكه اي شما بايد از يك سري اصول پايه و پويا تبعيت كنيد.

بازاريابي شبكه اي چيست و چگونه ايجاد ميشود

 

بازاريابي شبكه اي چيست

بعد از اين بحث ها نوبت به تعريف بازاريابي شبكه اي ميرسد. بازاريابي شبكه اي يك تجارت جدي براي افراد جدي است. بازاريابي شبكه اي يك سيستم اثبات شده است كه در آن طراحي ، ساخت و هزينه هاي ايجاد تيم به نفع ايجاد يك نقشه راه براي موفقيت شما از بين رفته اند. كافيست كه نمونه هاي موفق را دنبال كنيد. سيستم ها اثبات شده و قابل كپي شدن هستند و شركت هاي خوبي آنها را تائيد كرده اند.

كليد اصلي اين است: بازاريابي شبكه اي درباره قدرت نفوذ است. شما ميتوانيد ساعت كار خود را افزايش دهيد. با حمايت و آموزش ديگران درصد كمي از موفقيت آنها عايد شما هم خواهد شد. J. Paul Getty كه يكي از بزرگترين بنگاه هاي ثروت سازي دنيا را ايجاد كرده است. ميگويد من يك درصد از منافعي كه صد نفر برايم ايجاد مي كنند را به صد درصد منافعي كه خودم ميتوانم كسب كنم ترجيح ميدهم. اين جمله تعريف بسيار هوشمندانه اي از بازاريابي شبكه اي است.

براي مثال : بيشتر انسان هاي موفق يك تجارت بر پايه بازارايابي شبكه اي ايجاد كرده اند. آنها هر هفته چند ساعت مشخص كار مي كنند، هر ساعت از كار آنها منجر به توليد منافع تجاري زنجيرواري براي آنها ميشود. سپس آنها از افراد ديگر حمايت مي كنند و به آنها ياد ميدهند كه چطور كالا و خدماتشان را بفروشند. هر كدام از اين افراد هم از افراد جديدي براي فروش محصولات شركت حمايت مي كنند.

با كمك به مردم كه شما خود بصورت شخصي اسپانسر كرده ايد براي اسپانسر كردن ديگران، شما در واقع درآمدهاي خود را دو برابر كرده ايد.

با بازاريابي شبكه اي شما مجموعه اي شامل صد ها و يا هزاران نفر ايجاد مي كنيد. كه به تجارت شما پيوسته اند. شما زمان خود را براي كمك به ديگران صرف ميكنيدو فعاليت ديگران به شما سود ميرساند.

بازاريابي شبكه اي محدوديت هاي جغرافيايي ندارد. حداقل سهميه در بازاريابي فروش در بازاريابي شبكه اي بي معنا است و لزومي ندارد. نيازي با آموزش و مهارت خاص براي پيوستن به بازارايابي شبكه اي نيست. بازارايابي شبكه اي يك تجارت بر پايه كسب و كار خانگي است. كه به افراد كمك مي كند كه كاري بدون پرداخت ماليات داشته باشند. با تجارت شبكه اي ميتوان براحتي از مسافرت لذت برد و در ضمن تجارت كرد.

بخش آيا بازاريابي شبكه اي يك كلاهبرداري است بر اساس نوشته هاي آقاي شفلد موسس بازاريابي شبكه اي شفلد. مشاور شركت تمپ و آريزونا، و موسس چنيدين شركت بازاريابي چند سطحي يا MLM نوشته شده است.

بازاريابي شبكه اي در ايران

همانطور كه در ابتداي اين مقاله گفتم من شخصا ديد مثبتي به بازاريابي شبكه اي نداشتم و البته هنوز هم ندارم. ولي براي بحث بازاريابي شبكه اي در ايران دو منبع معتبر و موثق يافتم كه قطعا قابل اتكا ميباشند. اولي سايت iranhoshdar است كه توسط پليس فتا راه اندازي شده است و اطلاعاتي براي جلوگيري از سرقت هاي رايانه اي و اينترنتي به افراد مي دهد. در اين سايت نام و مشخصات شركت هايي كه در ايران مجاز به فعاليت بازارياي شبكه اي هستند را ارائه و جزئياتي درباره آنها منتشر كرده است. حتي تخلفات آنها را هم ميتوانيد در اين سايت بيابيد. اين اطلاعات در آدرس http://www.iranhoshdar.ir/Default.aspx?PageNAme=Page&ID=43 ارائه شده است. سايت بعدي كه ميتوان با اطمينان خاطر به اطلاعات آن رجوع كرد. سايت سازمان صنعت و معدن و تجارت است. با توجه به اينكه قوانين جمهوري اسلامي ايران بصراحت اعطاي هر گونه مجوزي براي ايجاد شركت هاي بازاريابي شبكه اي را به سازمان صنعت و معدن و تجارت واگذار نموده است لذا سايت اين سازمان معتبرترين منبع براي معرفي شركت هاي مجاز به انجام اين نوع بازاريابي ميباشد. سايت وزارت خانه به آدرس http://www.mimt.gov.ir/ ميباشد و آدرس سازمان مربوط به شركت هاي بازاريابي شبكه اي در زير دامنه http://www.networkmarketing.mimt.gov.ir/ مبياشد. همانطور كه ميدانيد يك زير دامنه تنها توسط مالك اصلي دامنه قابل اجرا است و بنابراين وزارت خانه صنعت و معدن و تجارت رسما و قانونا مسئول زيردامنه هاي ايجاد شده در سايت خود است. بنابراين بسادگي ميتوان اطلاعات اين سايت را بعنوان منبعي معتبر مورد استفاده قرار داد.

:: موضوعات مرتبط:
:: برچسب‌ها: ،
 



[ ۱ ][ ۲ ][ ۳ ][ ۴ ][ ۵ ]