Seo

صفحه فرود يا لندينگ

صفحه فرود يا لندينگ پيج (Landing page) چيست؟

 

كساني كه با فضاي سئو و بهينه سازي براي موتورهاي جستجو آشنا هستند، معمولاً با شنيدن نام صفحه فرود يا Landing Page بحث‌هاي مربوط به SEO را به خاطر مي‌آورند.

البته در سئو هم بحث لندينگ پيج يا صفحه فرود وجود دارد، اما اصل اين بحث، گسترده‌تر و جدي‌تر است و در فضاي بازاريابي محتوا، به مفاهيم ديگري هم اشاره دارد.

 

اغلب اوقات صفحات فرود اولين برخورد كاربر با سايت را شكل مي‌دهند. ازآنجاكه ظاهر جذاب هميشه در اولين برخورد مهم است، به همين خاطر يك صفحه فرود بايد ازنظر طراحي و گرافيكي آن‌چنان جذاب باشد كه مخاطب را براي دنبال كردن سايت ترغيب كند. لندينگ پيج همان نقطه‌ي آشنايي كاربر با سايت است. نقطه‌اي كه ممكن است باعث ادامه ارتباط كاربر با سايت شود يا نشود. به همين دليل است كه صفحه فرود  نقش تعيين‌كننده‌اي دارد. با همين توضيحات اندك هم مي‌توان دريافت كه لندينگ پيج ‌ها اهميت بسياري در عرصه‌ي وب دارند. بنابراين در ادامه‌ي اين مقاله با ما همراه باشيد تا بيشتر به مفهوم و كاربرد لندينگ پيج بپردازيم.

تبليغات درون متني/

اگر تمايل داريد براي شركت خود اقدام به طراحي سايت ارزان كنيد پيشنهاد مي كنم ابتدا مقالات مربوط به تفاوت   طراحي سايت فروشگاهي  و  طراحي سايت شركتي را مطالعه كنيد. من به شما پيشنهاد مي كنم خدمات طراحي سايت پيام آوا را براي اين كار نگاه كنيد. شركت پيام آوا بهترين و با كيفيت ترين خدمات طراحي سايت را در قالب طراحي سايت ارزان و مقرون به صرفه به شما ارائه مي كند.

تبليغات درون متني

صفحه فرود (Landing page) چيست؟

به‌ طور كلي هر صفحه‌اي كه كاربر از طريق آن وارد سايت شود به‌عنوان صفحه فرود يا دروازه‌ي ورود كاربر به سايت شناخته مي‌شود. به‌علاوه اگر كاربر از طريق صفحه‌اي كه موتورهاي جستجو در اختيارش قرار مي‌دهند به سايتتان وارد شود در اين‌ صورت اين صفحه نيز مي‌تواند يك لندينگ پيج براي سايتتان باشد. اگر در ابزار گوگل آناليتيكس (Google Analytics)، به قسمت behavior توجه كنيد، بخشي به نام لندينگ پيج را خواهيد ديد. اين بخش به شما نشان مي‌دهد كدام صفحه از سايت از گوگل ورودي مستقيم مي‌گيرد.
با اين‌ وجود اگر بخواهيم به‌طور تخصصي اين مفهوم را بررسي كنيم بايد گوييم كه يك صفحه فرود واقعي با هدف خاصي طراحي مي‌شود. زيرا هر صفحه قديمي‌اي كه كاربر بتواند از طريق آن در سايتتان فرود بيايد، الزاما يك صفحه فرود به‌حساب نمي‌آيد. بنابراين تعريف زير مي‌تواند مفهوم دقيق‌تري از لندينگ پيج ارائه كند:
«صفحه فرود يك صفحه ساده و مجزا در سايتتان است كه آن را با هدف خاصي مانند جذب كاربر يا يك تبديل (Conversion) طراحي مي‌كنيد.»
به ياد داشته باشيد كه تمامي لندينگ پيج‌ها، صفحه‌اي از وب هستند اما هر صفحه وب يك صفحه فرود به شمار نمي‌آيد. زيرا هر صفحه فرودي دو ويژگي متمايز دارد:
 1) داراي يك فرم مشخص است.
 2) با هدف كسب اطلاعات از مشتري يا مخاطب، طراحي شده است.
به صفحه فرود، صفحه هدف هم مي‌گويند چراكه با هدف افزايش بازديد از سايت و در سايت‌هاي ديجيتال ماركتينگ با هدف افزايش ميزان فروش طراحي مي‌شود. به همين دليل است كه طراحي اين صفحات اهميت زيادي دارد زيرا يك طراحي كاربرپسندتر مي‌تواند شما را به ميزان قابل توجهي به هدفتان نزديك كنيد.

 

صفحه فرود يا لندينگ پيج (Landing page) چيست

 

هدف از ايجاد لندينگ پيج چيست؟

همان‌طور كه گفته شد ممكن است صفحات فرود با اهداف مختلفي طراحي شوند. اين اهداف مي‌تواند به شكل‌هاي مختلفي كه در ادامه آورده شده، توسط صفحه فرود محقق شود:
1.    دريافت اطلاعاتِ مشتري و ايجاد ارتباط
اگر صفحه فرود سايت را با هدف تبليغات اينترنتي طراحي كرده‌ايد، مي‌توانيد با ارائه يك فرم به كاربر، از او بخواهيد تا با واردكردن ايميلش مقاله يا خبرنامه سايت را دريافت كند. به اين وسيله ليستي از ايميل كاربران در اختيار خواهيد داشت. اين ليست امكان ارسال تبليغات ايميلي (ايميل ماركتينگ) را برايتان فراهم مي‌كند. راهي مطمئن كه به معرفي محصول يا خدماتتان كمك مي‌كند و مي‌تواند بازديدكنندگان سايت را به مشتري تبديل كند.
1.    معرفي مستقيم محصول يا خدمات
شما از صفحه فرود وب‌سايتتان مي‌توانيد براي عرضه مستقيم محصولتان استفاده كنيد. به اين صورت كه محصول يا خدماتتان را به بازديدكننده معرفي مي‌كنيد و آن‌ها در صورت تمايل از شما خريد خواهند كرد. البته بهتر است كه از روش‌هاي غيرمستقيم و هوشمندانه در جهت معرفي بهره ببريد. براي مثال مي‌توانيد يك مقاله مفيد و كاربردي درباره محصولتان بنويسيد و در پايان مقاله به معرفي و تبليغ محصول بپردازيد. شما مي‌توانيد براي جلب مشتري بيشتر و افزايش فروش صفحات فرودتان را در شبكه‌هاي اجتماعي و سايت‌هاي مختلف تبليغ كنيد.
1.    برقراري ارتباط
اين نوع لندينگ پيج‌ها كه به آن‌ها Click-through نيز گفته مي‌شود يكي از اصول پيشرفته‌ي بازاريابي به شمار مي‌آيد. صفحاتي كه هم‌زمان هر دو هدف «فروش مستقيم» و «ايجاد ارتباط» را دنبال مي‌كنند. همان‌طور كه از نام اين نوع صفحات مشخص است از طريق كليك‌هاي مداوم، بازديدكنندگان را در سايت نگه مي‌دارند و او را به سمت خريد هدايت مي‌كنند.
تاثيرگذاري اين استراتژي به اين دليل است كه بازديدكننده معمولا با اولين ورود به صفحه خريد الزاما آماده خريد نيست اما اين كليك كردن‌ها سبب آشنايي بيشتر او با محصول مي‌شود و درنهايت باعث مي‌شود فرد تصميم به خريد بگيرد.

هر سايت، چند صفحه فرود دارد؟

پاسخ به اين سوال واضح است: نمي‌دانيم.

صفحه‌ي اصلي و اوليه‌ي سايت كه اصطلاحاً به آن خانه يا Home هم مي‌گويند، قاعدتاً يك لندينگ پيج كليدي در هر سايت / وبلاگ است.

به عنوان يك عضو متمم، شما احتمالاً در ماه‌هاي گذشته اين لندينگ را بيشتر از بقيه مشاهده كرده‌ايد:

نمونه صفحه فرود

اما صفحه اول يك سايت، الزاماً تنها صفحه فرود آن سايت نيست.

به عنوان مثال، ممكن است بازديدكنندگان شما، از طريق جستجو در گوگل به سايت يا نوشته وبلاگ شما برسند.

پس صفحه‌اي هم كه از طريق موتورهاي جستجو به بازديدكنندگان معرفي مي‌شود، عملاً يك لندينگ پيج محسوب مي‌شود.

كساني كه در گوگل، نام دن اريلي را جستجو مي‌كنند، به صفحه‌ي زير در متمم هدايت مي‌شوند:

نمونه صفحه فرود مربوط به دن اريلي

اين هم يك صفحه فرود ديگر براي متمم است.

ساير صفحه هاي فرود

علاوه بر صفحه اول سايت و صفحه هايي كه در نتايج جستجو مي‌آيند، صفحه هاي فرود ديگري هم مي‌توانند در يك سايت وجود داشته باشند.

موارد زير، چند نمونه صفحه فرود هستند كه در بسياري از سايت‌ها با آنها مواجه شده‌ايد:

 صفحه‌هايي كه لينك آنها در سايت‌هاي ديگر آمده است (سايت دوستان يا سايت‌هاي تبليغاتي)

 صفحه هايي كه در پروفايل‌هاي خود در شبكه هاي اجتماعي معرفي مي‌كنيد (مثلاً در قسمت بيو اينستاگرام)

 صفحه هايي كه در نرم افزارهاي پيام رسان، لينك آن‌ها را براي دوستان‌تان يا گروه‌ها ارسال مي‌كنيد.

 صفحه‌هايي كه در ايميل ماركتينگ، لينك آنها را براي مخاطبان خود مي‌فرستيد و تعداد زيادي از بازديدكنندگان، از طريق آن صفحه ها وارد سايت شما مي‌شوند (مثلاً صفحه هايي كه در خبرنامه شنبه متمم معرفي مي‌شوند)

 صفحه‌هايي كه از طريق پيامك، يا از طريق اپليكيشن‌هاي موبايل، به كاربران معرفي مي‌شوند تا مخاطب با كليك بر روي آنها، وارد سايت شود.

اهميت صفحه فرود و انتخاب صفحه هاي فرود مهم و كليدي

بعيد است لازم باشد بر اهميت صفحه فرود تاكيد كنيم.

صفحه فرود يا لندينگ پيج ويترين سايت و وبلاگ شماست. مخاطب بر اساس صفحه فرود، در مورد كار شما، نوشته شما، محصول شما و برند شما قضاوت مي‌كند.

با بزرگ شدن سايت يا وبلاگ شما، احتمالاً به سادگي نمي‌توانيد همه‌ي صفحه‌هاي ورود خود را مديريت كنيد (همين الان كه در حال خواندن اين درس هستيد، متمم چند هزار صفحه‌ي ورود دارد).

بنابراين، احتمالاً بايد تعدادي از صفحه‌هاي ورود كليدي را انتخاب كنيد و بر روي آن‌ها وقت بيشتري بگذاريد.

براي ساخت صفحات فرود به چه نكاتي بايد توجه كرد؟

براي ساخت يك صفحه فرود استاندارد بايد به جنبه‌هاي مختلفي توجه داشته باشيد. زيرا اين صفحه قرار است با يك كليك كاربر، شما را به هدفتان برساند. بنابراين با در نظر گرفتن چند نكته مي‌توانيد يك لندينگ پيج ايده‌آل طراحي كنيد.
1.    عنوان جذابي براي صفحه‌تان انتخاب كنيد. عنواني كه طولاني نباشد و كاربر به‌سرعت متوجه شود كه شما قرار است چه محصول يا سرويسي ارائه كنيد.
2.    زيرعنواني انتخاب كنيد كه براي كاربر قانع‌كننده باشد. يك عنوان جالب، توجه كاربر را در لحظه جلب مي‌كند اما يك زيرعنوان جذاب باعث مي‌شود كاربر در سايت بماند و براي مطالعه درباره محصولتان وقت بگذارد.
3.    از تصاوير يا ويدئوهاي جذاب، گويا و باكيفيت استفاده كنيد. تصاوير به كاربر كمك مي‌كند كه از محصول يا سرويستان شناخت بهتري پيدا كند. جالب است بدانيد كه محتواي بصري نسبت به محتواي متني تاثير بيشتري بر بازديدكنندگان سايت دارد.
4.    از توضيحات تكميلي غافل نشويد. از توضيحات روشن و شفافي در صفحه فرودتان استفاده كنيد تا به كاربر كمك كند بتواند اطلاعات مناسبي درباره محصول يا سرويس موردنظر به دست آورد.
5.    حتما در صفحه فرود به كاربر يادآوري كنيد كه قرار است با پذيرش پيشنهادتان چه سودي كسب كند. با گفتن از مزيت‌ها او را ترغيب كنيد تا باكمال ميل از شما خريد كند.
6.    به كاربر بگوييد كه قرار است با محصول يا خدماتتان چه مشكلي را از سر راهش برداريد و يا چه لذتي را برايش فراهم كنيد.
7.    براي ارتباط با مخاطبانتان راه‌هاي ارتباطي مختلفي در صفحه فرود مانند شماره تلفن، ايميل، چت آنلاين و... در نظر بگيريد. اين كار به شما اعتبار مي‌دهد.
8.    به‌هيچ‌وجه از متن‌هاي رنگي و تبليغات چشمك‌زن كه چشم بيننده را اذيت مي‌كند، استفاده نكنيد.
9.    در طراحي صفحه فرود بايد به روانشناسي رنگ‌ها توجه ويژه‌اي داشته باشيد.

 

بهتر شدن صفحات فرود

تبليغات ميان متني

شركت پيام آوا خدمات طراحي سايت تهران و سئو را با مناسب ترين قيمت به شما ارائه مي دهد. بازاريابي و تبليغات به ركن اساسي جامعه امروز ما تبديل شده است.  تبليغات گوگلبراي موتورهاي جست و جو و همچنين  سئو و بهينه سازي سايت از جمله مهمترين روش ها براي بيشتر ديده شدن سايت شما به حساب مي آيد.

تبليغات ميان متني

چهار نكته مهم جهت بهتر شدن صفحات فرود سايت شما 

۱- هميشه واضح و شفاف صحبت كنيم، يك پيام رسا كه اداي مطلب را به عهده دارد بسازيم و كمپين خود را با آن شروع كنيم

در همه تبليغاتي كه ميخواهيد انجام دهيد تا كاربر را به سمت مقصد نهايي هدايت كنيد بايد با جمله ايي يكسان و داراي يك مفهوم اين عمل را انجام دهيد مثلا اگر كمپين تبليغاتي شما مرتبط با يلداي شگفت انگيز و خريد ويژه است بايد اين نكته را در تمامي تبليغات آنلاين رعايت كرد.

دكمه فراخوان ( CTA)

دكمه فراخوان خود را خوب طراحي كنيد جوري كه با تبليغتان كاملا مرتبط باشد.
به همين خاطر بايد وقت و دقت كافي صرف كنيد و مطمئن شويد دكمه فراخوان صفحه فرودتان در نگاه اول قابل تشخيص است و كاربر را به كاري كه مد نظرتان است، تشويق مي‌كند.
براي اينكه دكمه فراخوان شما شانس كليك خوردن را داشته باشد بهتر است به نكات زير دقت كنيد:

  • دكمه را در بهترين مكان موقعيتي از لحاظ ديداري قراردهيد
  • از رنگ بندي قابل توجه و متمايز استفاده كنيد
  • از كلمات تشويقي استفاده كنيد

۲- هميشه نوآوري و جديد بودن براي فرود مخاطب شانس بيشتري را دارا است

مي دانيد كه مخاطبان از تكرار متنفر هستند و صفحات فرودي كه يكسان طراحي مي شود و رونوشت برداري شده است براي كاربران اينترنتي اصلا جذابيت ندارد وبراي هر صفحه فرودتان لطفا محتواي جديد و خلاقانه طراحي كنيد.

3- نقطه تمايز را مشخص كنيد

همان گونه كه ميدانيم تبليغ يعني اغراق و گاهي بايد مسائل را جذابانه در ذهن مخاطب جا بيندازيم گاهي اوقات بايد در تبليغات آنلاين، كمي اغراق كرد. به مشتريان بالقوه‌تان بگوييد چرا بي‌نظير هستيد و چرا آنها بايد شما را به رقبايتان ترجيح بدهند. براي مخاطب خود مشخص كنيد چه تفاوت هايي داريد و چرا پيشنهاد مي كنيد كه شما را انتخاب كنند.

۴- از فركانس هاي اعتماد سازي استفاده كنيد

فضاي مجازي وآنلاين فضايي است كه در نهايت و غايت آن اعتماد كمي بين كاربر و وب سايت مورد نظر برقرار است زيرا اين ارتباط پايه چهره به چهره را ندارد و ممكن است حسي نامطمئن در كاربر برقرار شود و ما به عنوان فردي كه در پشت اين وب سايت نشسته ايم بايد كاري كنيم كه اين اعتماد افزايش يابد تا كاربر با برقرار كردن يك رابطه احساسي در عين حال امن و مطمئن و موازي و هم راستا با يك سري از موارد اصولي در صفحه فرود شما بماند و ماندن او سبب رسيدن به هدف شود.
دو روش عمده در اين اعتماد سازي شفاف سازي يكسري از امور است كه مهم ترين آن عبارت اند از :

  • ارائه دادن اطلاعات تماسي دقيق  از مجموعه و وب سايت
  • ارائه گواهي نامه هاي حسن انجام كار و قرار دادن نظريات مشتريان سابق

 

بهينه سازي صفحات فرود

 

راهكارهاي بالا بردن نرخ تبديل صفحات فرود

عوامل زيادي هستند كه در موفقيت يك صفحه فرود نقش دارند، در ادامه برخي از عناصر اساسي صفحه فرود را عنوان مي‌كنيم:

1- عنواني گيرا و جذاب براي صفحه فرود

هنگامي‌كه شخصي به صفحه فرود شما مي‌آيد، تنها چند ثانيه زمان داريد تا قبل از اينكه بر روي دكمه بازگشت كليك كند، او را متقاعد كنيد در آنجا بماند. عنوان جايي است كه مسير نرخ تبديل شما از آنجا شروع مي‌شود، عنوان بايد توجه مشتري شما را جلب كند و در واقع درك موضوع، ارتباط مستقيمي با عنوان اصلي دارد. بنابراين عنوان بايد به بازديد كننده توضيح دهد كه به عنوان مثال محصول مورد نظر دقيقا چه چيزي مي‌باشد. يك عنوان بايد به صورت زير باشد:

  • منحصر به فرد و گيرا: به عنوان‌هاي خبري در روزنامه‌ها توجه كنيد و ببينيد كه آنها طوري طراحي شده‌اند كه باعث جلب توجه نگاه شما مي‌شوند.
  • كوتاه و شيرين: هرگز براي نوشتن عنوان از كلمات زياد استفاده نكنيد، عنوان شما بايد كوتاه، مشخص و پر انرژي باشد.

2- زير عنوان متقاعد كننده و توضيحات تكميلي

اكنون كه شما توجه مشتريان خود را با يك عنوان مهيج و گيرا جلب كرده‌ايد، وقت آن است تا توضيح بيشتري به مخاطب دهيد و او را ترغيب كنيد كه بقيه اطلاعات را بخواند. زير عنوان يا عنوان فرعي شما بايد گامي جلوتر از عنوان پيش ببرد. بيشتر اوقات زير عنوان در پايين عنوان اصلي قرار مي‌گيرد و اندكي توضيحات بيشتري مي‌دهد. توضيحات تكميلي كه مي‌دهيد متن آن بايد حاوي اطلاعاتي باشد كه كاربر مي‌خواهد نه اينكه متن اينقدر طولاني باشد كه كاربر به دنبال موضوع سؤال خود بگردد. البته گاهي اوقات، عنوان، زير عنوان و تصاوير مي‌توانند نقش توضيحات تكميلي را داشته باشند و نيازي به جدا نوشتن آن نيست. عنوان فرعي و توضيحات شما بايد:

  • صريح و مختصر باشد: عنوان فرعي (header) شما مي‌تواند طولاني تر از عنوان شما باشد و توضيحات شما مي‌تواند هنوز بلندتر هم باشد؛ 
  • سودمندي: فقط به مشتريان خود اطلاع ندهيد كه چه كاري مي‌توانيد انجام دهيد، بگذاريد آنها بدانند كه چه منافعي براي آنها دارد؛
  • محتواي جايگزين را در نظر بگيريد: اگر نگران هستيد كه نمي‌توانيد توضيحات خود را در چند خط بيان كنيد، سعي كنيد از يك ويدئو استفاده كنيد. شركت‌هايي كه از ويدئو در صفحه فرود خود استفاده مي‌كنند،86% نرخ تبديل آنها افزايش مي‌يابد.

3- ايجاد فرم

در حالي كه برخي صفحات فرود شامل لينكي به صفحه تماس يا يك دكمه انجام دادن عملي هستند، برخي از نمونه‌هاي بهترين صفحه فرود به شما اين امكان را مي‌‌دهند كه جزئياتي در مورد خود را به طور سريع براي آنچه كه آنها ارائه مي‌دهند وارد كنيد. هدف اين نوع صفحات فرود جمع آوري اطلاعات بازديدكنندگان است تا بتوانند از اطلاعات تماس يا هر گونه اطلاعات ديگر براي ارتباط بيشتر و برآورد شدن انتظارات شما استفاده كنند. همچنين صفحه دريافت اطلاعات بازديد كننده بايد داراي مزاياي تبديل باشد و نيز داراي يك پيشنهاد با ارزش براي افزايش اين تبديل‌ها باشد. اما در نظر داشته باشيد تنها اطلاعاتي را كه نياز داريد قرار دهيد، هيچ چيز خسته كننده‌تر از يك فرم طولاني با گزينه‌هاي غيرضروري براي پر كردن نيست. هنگامي كه فرمي را طراحي مي‌كنيد به ياد داشته باشيد:

  • كوتاه باشد: فرم‌هايي بين 3 تا 5 فيلد مي‌تواند 20% نرخ تبديل داشته باشد اما فرم‌هايي كه داراي 6 فيلد هستند 15% نرخ تبديل دارند. 
  • از سؤالات شخصي اجتناب كنيد: افراد خيلي دوست ندارند اطلاعات زيادي در مورد خودشان بدهند، براي مثال نرخ تبديل در صفحاتي بالاتر است كه سن مشتريان را سؤال نمي‌كنند. 
  • استفاده از آن را آسان كنيد: مطمئن شويد كه مشتريان شما مي‌توانند با استفاده از منوهايي كه كليك بر روي آنها آسان است بر روي دسكتاپ، تبلت يا موبايل به فرم صفحه فرود شما دسترسي يابند.

4- مزايا يا پيشنهادات ارزشمند

گاهي اوقات مي‌توانيد مزايا يا پيشنهادات منحصر به فردي را در بخش توضيحات صفحه فرود خود قرار دهيد. براي بيشتر ديدن ويژگي يا مزاياي خاص، آنها را با ليست اعداد، نقطه‌گذاري و غيره نمايش دهيد. به ياد داشته باشيد بيشتر صفحات فرود با نرخ بالا هميشه به سوال اينكه چه فايده‌اي براي كاربر دارد پاسخ مي‌دهند. اين بهترين شانس است تا محصولات خود را بفروشيد. بنابراين:

  • از رسانه‌هاي مختلف استفاده كنيد تا بتوانيد مشتريان خود را افزايش دهيد؛ به جاي ليست كردن مزيت‌هاي آنچه كه ارائه مي‌دهيد، سعي كنيد با استفاده از ويدئو، تصاوير و نمودارها با مخاطبان خود تعامل و ارتباط برقرار كنيد. 
  • بر روي منافع آن براي كاربران تمركز كنيد؛ به جاي اينكه فقط در مورد شركت خود صحبت كنيد، اجازه دهيد مشتريان با آمار و ارقام آنچه را كه مي‌خواهيد در مورد شما بدانند. براي مثال، به جاي آنكه بگوييد ميزان موفقيت ما 98% است، بگوييد شما مي‌توانيد از ميزان موفقيت 98% لذت ببريد.
  • پيمايش (اسكرول كردن) را به كمترين حد ممكن برسانيد؛ داشتن چيزهاي زيادي براي ارائه خيلي خوب است، اما به ياد داشته باشيد كه مشتريان شما دوست ندارند براي رسيدن به Call To Action يا فرم اسكرول زيادي كنند. در ادامه تصوير از سايتي است كه صفحه فرود آن داراي سه مزيت مجزا براي كاربر است و شامل تصاوير، توضيحات و يك call to action فوري در كنار آنهاست. اين يك روش عالي است تا مطمئن شويد كه شما توجه مخاطبان خود را جلب مي‌كنيد.

5- Call to Action قوي

در نهايت، آخرين چيزي كه نياز داريد اين است كه مشتريان خود را ترغيب كنيد تا كاري را انجام دهند. بنابراين CTA جزئي جدا نشدني از صفحات فرود هستند. اگر مي‌خواهيد آنها با شما تماس بگيرند، شماره تلفن خود را همراه با فونت جذاب و درشت بگذاريد و دكمه« Call Now يا تماس» را قرار دهيد. اگر مي‌خواهيد از مشتريان خود آدرس ايميل بگيريد فرمي را براي آنها ايجاد كنيد و دكمه‌اي كه مي‌گويد  « Start Today يا شروع كنيد» را بگذاريد. صفحه فرود مي‌تواند با يك Call to Action خوب پايان يابد. چند قاعده‌اي كه بايد دنبال كنيد عبارتند از:

  • از رنگ‌هاي متضاد استفاده كنيد تا دكمه Call to Action براحتي ديده شود: اين دكمه يا متن بايد توجه كاربر را بيش از هر چيز ديگري بر روي صفحه جلب كند.
  • مطمئن شويد كه رونوشت قانع كننده است: ارزش آن را حفظ كنيد و از كلماتي مانند Submit يا ارسال استفاده نكنيد. مشتريان دوست ندارند كه به آنها اينگونه متنقل شود كه شما آنها را كنترل مي‌كنيد. 
  • از يك دكمه استفاده كنيد؛ مشتريان آموزش ديده انتظار دارند تا يك دكمه بر روي صفحه فرود داشته باشند. به اين دليل كه استفاده از آن آسان است و همچنين بر روي دستگاه‌هاي موبايل هم كار مي‌كند. 

 طراحي يك صفحه فرود خوب نبايد يك كار مشكلي باشد، بلكه به زمان، توجه و تحقيق نياز دارد. نكات بالا را دنبال كنيد و به خاطر بسپاريد كه به طور مكرر صفحات خود را بررسي كنيد تا متوجه شويد چه عناصري نرخ تبديل بالاتري را دارند. هر چه بيشتر در مورد مشتريان خود بدانيد و متوجه شويد كه نحوه پاسخگويي آنها به فرم‌هاي مختلف، CTA و غيره چگونه مي‌باشد، صفحه فرود مؤثرتري خواهيد داشت. 

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳۰ آذر ۱۳۹۸ساعت: ۰۱:۴۳:۲۵ توسط:پدرام موضوع:

ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :