Seo

كامنت ماركتينگ چيست؟

 

كامنت ماركتينگ (commnet marketing) يا بازاريابي ديدگاه  يك علم نو ظهور در حوزه فعاليت هاي ديجيتال و بازاريابي اينترنتي است. اين تكنيك خارق العاده بازاريابي، به شدت به افزايش فروش، بازديد و رتبه سئو سايت شما كمك ميكند.
كامنت ماركتينگ را ميتوان در قسمت هاي مختلفي از يك كسب و كار اينترنتي مانند وبسايت، شبكه هاي اجتماعي، وبلاگ و … پياده سازي كرد.

بهود سئو سايت يك هدف است و در مسير رسيدن به اين هدف و سر هر پيچ مي‌توانيد از راهنماها و مسيرياب‌هاي مختلف استفاده كنيد. يكي از اين راه‌ها براي بهبود سئو سايت، كامنت ماركتينگ يا بازاريابي ديدگاه است. در مورد اين كه كامنت ماركتينگ چيست؟ در ادامه به‌طور كامل توضيح مي‌دهيم، ولي به عنوان مقدمه مي‌توانيم به اين نكته اشاره كنيم كه هر چه محتواي بهتري بنويسيد، طوري كه تعداد بيشتري تشويق شوند و براي مطلب‌تان كامنت بگذارند و يا در ادامه مطلبي كه نوشته‌ايد بحث چالشي به‌راه بيفتد، شما قدم بزرگ‌تري را در راه كامنت ماركتينگ و بهبود سئو سايت‌تان برداشته‌ايد.

كامنت ماركتينگ چيست؟

از طريق نظرات كاربران، مي‌توان براي سايت بازديدكننده بيشتري جذب كرد كه به آن كامنت ماركتينگ مي‌گويند. رضايت كاربران از مطالب يك سايت براي گوگل، به ميزان زيادي اهميت دارد و در صورتي‌كه مطالب ارزشمندي توليد كنيد، مورد توجه قرار مي‌گيريد. البته گوگل براي ارزش‌گذاري روي محتواي يك سايت، ملاك‌هاي متفاوتي دارد كه يكي از آن‌ها نظرات كاربران است. گوگل كامنت گذاشتن براي يك مطلب را به حساب ارزشمند و مفيد بودن آن مطلب مي‌گذارد، بنابراين رتبه بالاتري به آن مي‌دهد. 
البته براي اين‌كه كاربران تشويق شوند و در انتهاي مطالب شما كامنت بگذارند ترفندهايي نيز وجود دارد كه در ادامه به آن مي‌پردازيم.

 

كامنت ماركتينگ

تبليغات ميان متني/

 

درب شيشه اي يكي از ملزومات دكوراسيون لوكس و مدرن ساختمان هاي امروز به حساب مي آيند. همچنين درب ورودي ساختمان ها نيز براي حفظ امنيت عبور و مرور نيازمند تجهيزات راهبند است. قيمت بهينه اين محصولات را از قائم الكترونيك به راحتي دريافت كنيد. درب شيشه اي اتوماتيك قائم الكترونيك/

تبليغات ميان متني

بازاريابي ديدگاه يا كامنت ماركتينگ چيست؟

كامنت ماركتينگ از ادقام دو واژه كامنت (comment) به معناي نظر و ماركتينگ (marketing) به معناي بازاريابي تشكيل شده است.
در بازاريابي نظرات يا بازاريابي ديدگاه، هدف اصلي دريافت كامنت هاي كاربران در صفحات مختلف سايت و ايجاد تعامل با آنان است. اين موضوع باعث افزايش رتبه در نتايج جستجو و پس از آن، افزايش بازديد كننده و افزايش خريدار محصولات يا خدمات شما ميشود. البته علاوه برا اين موارد، كامنت ماركتينگ تأثير زيادي افزايش اعتماد مخاطبان به سايت دارد.

همانطور كه گفتيم كامنت ماركتينگ هم در سايت و هم در وبلاگ و شبكه هاي اجتماعي قابل پياده سازي است. اما تمركز اين مقاله، بيشتر بر روي پياده سازي كامنت ماركتينگ در سايت است.

حال اين سؤال پيش مي آيد كه در كامنت ماركتينگ دقيقا وظيفه ادمين يا مدير سايت چيست؟

وظيفه مدير سايت در كامنت ماركتينگ چيست؟

اول از همه بايد اين نكته را به شما بگوييم كه كامنت ماركتينگ در وب، به دو صورت كاملا متفاوت انجام ميشود. روش اول كامنت ماركتينگ در سايت ديگران و روش دوم كامنت ماركتينگ در سايت خودمان  است.
در مورد روش اول در مقاله بازاريابي در لينك سازي خارجي، توضيحات كاملي ارائه ميكينم و در اين مقاله به روش دوم ميپردازيم.

هدف ما از پياده سازي بازاريابي ديدگاه در سايت؛ دريافت كامنت از مخاطبان است.
در پياده سازي اين فرآيند؛ اول از همه مدير سايت بايد بتواند يك محتواي مفيد و ارزشمند در سايت خود توليد كند.

در درجه اول بايد در توليد اين محتوا، نكات سئو را رعايت كرده باشد تا خود به تنهايي بتواند يك رتبه نسبتا خوب را در سئو دريافت كند.

پس از آن محتواي شما بايد داراي جذابيت بالايي باشد كه مخاطب را تا انتهاي مقاله همراهي كند. حالا در انتهاي مقاله، زمان آن است كه مخاطب به اداي دِين خود بپردازد!! بهترين كاري كه شما ميتوانيد بكنيد اين است كه از مخاطب درخواست كنيد. اما نه به صورت مستقيم.

نقش مدير در كامنت ماركتينگ چيست ؟

 

تبليغات درون متني/

اگر تمايل داريد براي شركت خود اقدام به طراحي سايت كنيد پيشنهاد مي كنم ابتدا مقالات مربوط به تفاوت طراحي سايت شركتي و طراحي سايت فروشگاهي را مطالعه كنيد. من به شما پيشنهاد مي كنم خدمات طراحي سايت پيام آوا را براي اين كار نگاه كنيد. شركت پيام آوا بهترين و با كيفيت ترين خدمات طراحي سايت را در قالب طراحي سايت ارزان و مقرون به صرفه به شما ارائه مي كند.

تبليغات درون متني

 

چه كنيم تا كاربران ترغيب شوند و براي مطالب سايت كامنت ( نظر) بگذارند؟

_ نوشتن محتواي ارزشمند: اول از همه بايد محتواي كاربردي توليد كنيد. محتوايي كه به نيازهاي مخاطب پاسخ دهد و همين‌طور براي خواننده سوال ايجاد كند. چنين محتوايي مي‌تواند مخاطب را به نظر دادن در مورد مطالب تشويق كند، از طرفي ممكن است سوال‌هايي در ذهن مخاطب ايجاد كند به طوري كه ترغيب شود سوالاتش را از نويسنده مطلب بپرسد.

-پاسخ به تمام ابهامات كاربران: در طول متن، قسمت‌هايي وجود دارد كه ممكن است ايجاد سوال يا ابهام كند؛ در اين مواقع مي‌توانيد براي مخاطب‌ها توضيح بدهيد كه اگر ابهامي داشتند، سوالاتشان را در بخش نظرات بپرسند و همچنين اين اطمينان را به آنها بدهيد كه پرسش‌هايشان را به طور كامل پاسخ مي‌دهيد و ابهامي باقي نخواهيد گذاشت.

_ رعايت ادب و احترام: درصورتي‌كه كسي كامنت انتقادي گذاشت و با نوشته شما مخالفت كرد، با رعايت ادب پاسخ بدهيد و سعي كنيد با هوشمندي نقاط قوت نظرات‌شان را برجسته كنيد. فرض كنيد كسي از پيچيده بودن نوشته‌تان انتقاد كرد، مي‌توانيد او را به مقاله‌هاي آموزشي ساده‌تر سايت‌تان ارجاع بدهيد و به‌علاوه از او بخواهيد سوالاتي را كه برايش پيش آمده، در بخش نظرات بپرسد. در هر صورت به مخاطب احترام بگذاريد و باتوجه به ابهاماتي كه دارد، راهنمايي‌اش كنيد.

_ من مخالف هستم: خودتان به عنوان نويسنده مطلب مي‌توانيد متني بنويسيد و مخالفت‌تان را در مورد موضوعي كه اكثريت در آن اتفاق نظر دارند ‌بيان كنيد و با آوردن دلايلي، اين مخالفت را نشان بدهيد. در اين صورت كاربران با خواندن اين متن تحريك مي‌شوند تا نظرشان را بيان كنند و همين مي‌تواند شروع يك بحث در بخش نظرات سايت باشد.

_ نظرات كاربران در سايت‌هاي فروشگاهي: در سايت‌هاي فروشگاهي از كاربران بخواهيد پس از خريد و استفاده از آن، دوباره به سايت برگردند و نظر‌شان را در مورد محصول مورد نظر بگويند. اين كار هم باعث ديده شدن هرچه بيشتر محصول مي‌شود و هم در صورتي‌كه كاربران از محصول رضايت داشته باشند و اين موضوع را بيان كنند، اطمينان خريداران ديگر هم جلب مي‌شود و فروش محصول افزايش خواهد يافت.

_ درخواست نظر در انتهاي مقاله: در انتهاي متن از مخاطب بخواهيد كه اگر نظر يا پيشنهادي در مورد مطلب دارد در قسمت كامنت‌ها بيان كند چون نظرات كاربران به شما ايده مي‌دهد تا متن را ادامه دهيد. خوانندگان با سوالاتي كه مطرح مي‌كنند چراغ‌هايي را براي ادامه بحث در ذهن شما روشن مي‌كنند. سعي كنيد در پاسخ به سوالات كاربران، پاسخ‌هاي كاملي بدهيد و از كلمات كليدي متن در نوشتن پاسخ‌ها استفاده كنيد. اين كار كمك مي‌كند بتوانيد يك مقاله طولاني و كامل، با توجه به جنبه‌هاي مختلفي از موضوع داشته باشيد.

نكاتي كه در پاسخ به نظرات بايد رعايت كنيد : 

_ هر چه زودتر به سوالات كاربران پاسخ دهيد: در صورتي‌كه كامنت‌ها را با تاخير ببينيد، ممكن است كاربر براي گرفتن جواب سوالش به سراغ سايت‌هاي ديگر برود و يا حتي به طور كلي فراموش كند كه سوالي از شما پرسيده است.

_ پاسخ‌هاي درست و دقيق بدهيد: به كامنت‌ها طوري پاسخ بدهيد كه مخاطب جواب سوال را به‌طور كامل بگيرد. درصورت نياز شما هم براي بسط دادن بحث، سوالاتي از خوانندگان بپرسيد تا بتوانيد پاسخ‌هاي دقيق‌تري بدهيد.

_ به كاربران ايميل بفرستيد: زماني كه پاسخ سوال يا نظر كاربران را داديد با پيامي كه به آدرس ايميلش ارسال مي‌كنيد، به طور مستقيم به او اعلام مي‌كنيد كه براي وقت و ابهاماتش ارزش قائل بوده‌ايد.

_ شارژ شدن دوباره محصولات را به اطلاع كاربران برسانيد: اگر در  سايت‌هاي فروشگاهي، با شكايت كاربران از تمام شدن محصول موردنظرشان مواجه شديد، بهتر است بعد از شارژ شدن موجودي كالا، اين موضوع را از طريق ايميل به كاربرانتان اطلاع بدهيد.
 

 

تاثير كامنت بر سئو

 

تاثير تعداد نظرات كاربران بر روي سئو مطالب سايت

لينك‌هاي كامنت nofollow باشد: اجازه ندهيد كاربران اينترنتي از بخش نظرات سايت شما براي مقاصد اسپم گونه استفاده كنند، لينك‌هاي خروجي بخش نظرات سايت شما، رتبه صفحه را پايين مي آورد و به رتبه‌بندي سايت صدمه مي زند. به عبارت ديگر با ايجاد كامنت اسپم كاربر كامنتي قرار مي‌دهد كه شامل لينكي به سايت كاربر مي باشد. با اين كار كاربر اسپم كننده باعث افزايش پيج رنك سايت خود مي‌شود به اين دليل كه لينكي از سايت معتبر با پيج رنك بالا توانسته بسازد. بنابراين صاحبان سايت با تگ nofollow كه در كامنت قرار داده مي‌شود به گوگل و ديگر موتورهاي جستجو مي‌گويند كه لينك اسپم را در محاسبات پيج رنك و شمارش تعداد لينك‌ها ناديده بگيرند.
لينك‌ها را در نظرات كاملا محدود كنيد: مي‌توانيد يك گام فراتر برويد و به سادگي لينك‌هاي خروجي را از ابزار نظرات خود محدود كنيد. اين كار به بهبود امنيت وبسايت كمك خواهد كرد (توسط محدود كردن ورودي‌هاي HTML)  و اجازه نمي‌دهد ديدگاه‌ها كاربران را به وبسايت‌هاي بد يا خراب از سايت شما هدايت كنند. 
 مطمئن شويد كه يك محتواي مفيد، قابل اشتراك و مهم ايجاد كرده‌ايد كه افراد به گذاشتن نظر تشويق شوند. بنابراين ايجاد محتواي فوق‌العاده نقش هسته‌اي و بلند مدت در سئو دارد. با افزايش تعداد ديدگاه‌ها، تعداد كلمات كليدي سايت افزايش يافته و در نتيجه بر روي سئو تأثير مستقيمي مي‌گذارد. همچنين با افزايش تعداد نظرات انتخاب مشتري افزايش يافته و بنابراين باعث بالارفتن ميزان فروش مي‌شود.

از ايده هاي كاربران براي توليد محتوا استفاده كنيد: سوالاتي كه كاربران در بخش نظرات ارسال مي كنند، مي تواند سوالات بسياري از افراد ديگر نيز باشد، با پاسخ دهي مناسب به اين سوالات و توليد محتواي مفيد در اين زمينه مي توانيد كاربران بيشتري را از طريق كلمات كليدي و پرس و جوهاي جديد به سمت سايت خود هدايت كنيد. بنابراين همواره سعي كنيد تعامل خوبي با كاربران سايت خود در بخش نظرات داشته باشيد.

با استفاده از Call to Action از كاربران بخواهيد كه نظر خود را با شما مطرح كنند: فراخوان براي عمل يا call to action ها، جملاتي امري هستند كه از كاربران مي خواهند عمل يا اقدام خاصي را انجام دهند. با استفاده از CTA مي توانيد تعامل بهتري با كاربران خود داشته باشيد و به بهبود كيفيت مطالب سايت خود كمك كنيد.

 

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳۰ آذر ۱۳۹۸ساعت: ۰۱:۴۷:۱۱ توسط:پدرام موضوع:

ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :