Seo

انواع روشهاي بازاريابي و ونحوه نگارش طرح بازاريابي

انواع روشهاي بازاريابي

 

تحقيق در انواع روشهاي بازاريابي در اينترنت كار ساده اي نيست، متخصصان بازاريابي اينترنتي در دنيا ، در مورد انواع روشهاي بازاريابي در اينترنت باهم توافق ندارند. مثلا وبسايت Open Global كه خود از عرضه كنندگان خدمات بازاريابي در اينترنت است. انواع روشهاي بازاريابي در اينترنت را چهار روش: طراحي سايت، طراحي فروشگاه آنلاين، وبسايت هاي واسطه اي (مانند آمازون ، علي بابا و غيره)،تبليغات كليكي گوگل اعلام كرده است. از طرف ديگر وبسايت رسمي شركت Cult كه در زمينه بازاريابي در اينترنت فعاليت مي كند انواع روشهاي بازاريابي در اينترنت را 52 روش ذكر مي كند. هنگامي كه اين 52 روش را مطالعه ميكرديم ، به اين نكته برخورديم كه اين شركت با توجه به اينكه از طريق اينترنت كاربران ميتوانند از طريق متن ، تصوير ، ويدئو و صوت با هم در ارتباط باشند، تمام روشهاي بازاريابي معمول را جزء روشهاي بازاريابي اينترنتي ذكر كرده است.

 

مقايسه شيوه هاي بازاريابي اينترنتي و سنتي


چگونه ميتوان انواع روشهاي بازاريابي در اينترنت را شناخت

با توجه به اين اختلاف. يعني اختلاف بين 4 روش بازاريابي و 52 روش بازاريابي كه هر كدام از سوي شركت هاي بزرگ و معتبري ارائه شده اند، اين سوال پيش ميايد كه براي مطالعه بازاريابي اينترنتي چگونه ميتوان انواع روش هاي بازاريابي در اينترنت را شناسايي كرد. براي اين سوال هر شخصي ممكن است پاسخي و استدلالي داشته باشد. ولي آيا ميتوان يك استاندارد براي روشهاي بازاريابي تعريف كرد كه بتوان براساس آن، روشهاي بازاريابي را تحليل كرد و آنها را رد يا قبول كرد.

عده اي ميگويند كه اگر روشي از بازاريابي وجود داشته باشد كه بتوان آنرا بدون اينترنت هم انجام داد بايد از روشهاي بازاريابي در اينترنت حذف گردد. اگر با اين جمله موافق هستيد بايد بگويم به با اين روش تعداد روش هاي بازاريابي در اينترنت صفر خواهد بود زيرا تمام روش هاي بازاريابي در اينترنت مترادف همان روش ها در دنياي واقعي هستند كه با سرعت بيشتر و مخاطب بيشتر انجام ميپذيرند. بگذاريد يك مثال بزنيم.

مثال: خانمي قصد دارد يك عدد روسري را بفروشد او به خانه دوستش ميرود از روسري تعريف مي كند و آن را ميفروشد.

حالا همين خانم روسري ديگري را به دوست ديگرش در برنامه تلگرام ميفروشد. آيا روش فروش دوم بازاريابي اينترنتي هست يا خير؟ اگر اين روش فروش را به عنوان يكي از روش هاي بازاريابي اينترنتي نپذيريم تمام روش هاي ديگر تبليغاتي اينترنتي را هم نمي توانيم بپذيريم.

دوباره همان خانم را در حالي كه در يگ گروه تلگرامي با هزاران عضو در حال فروش هزاران روسري است تصور كنيد. ايا اين خانم امكان عرضه اين تعداد كالا به اين تعداد مشتري را بدون هزينه در فضاي خارج از اينترنت داشت؟ مسلما جواب منفي است.

شايد در حالت عادي بسياري از افراد از بازاريابي اينترنتي در اندازه هاي بازاريابي هاي سنتي استفاده بكنند. ولي اين امر دليل بر ضعف و يا عقب ماندگي روشهاي بازاريابي اينترنتي نيست. اين كاربر است كه از تمام امكانات بازاريابي اينترنتي استفاده نكرده است.

براساس توضيحات بالا سوال، چگونه ميتوان انواع روشهاي بازاريابي در اينترنت را شناخت. چه پاسخي دارد؟

متاسفانه بايد بگوييم كه همه 52 روش بازاريابي Cult را بايد بپذيريم و حتي ممكن است به اين روش ها چيزي را هم اضافه كنيم. اما يك مشكل وجود دارد، بيشتر كسب و كارهاي كوچك حتي توان مطالعه و استفاده از اين روش هاي بازاريابي را ندارند و البته ممكن است توان پرداخت هزينه هاي آن را هم نداشته باشند.

تبليغات درون متني/

اگر تمايل داريد براي شركت خود اقدام به طراحي سايت ارزان كنيد پيشنهاد مي كنم ابتدا مقالات مربوط به تفاوت   طراحي سايت فروشگاهي  و  طراحي سايت شركتي را مطالعه كنيد. من به شما پيشنهاد مي كنم خدمات طراحي سايت پيام آوا را براي اين كار نگاه كنيد. شركت پيام آوا بهترين و با كيفيت ترين خدمات طراحي سايت را در قالب طراحي سايت ارزان و مقرون به صرفه به شما ارائه مي كند.

تبليغات درون متني

چگونه ميتوان از بين انواع روش هاي بازاريابي در اينترنت بهترين ها را انتخاب كرد؟

براي انتخاب ميان روشهاي متعدد بازاريابي بايد به چند سوال پاسخ دهيد، چه ميزان ميخواهيد براي بازاريابي خود هزينه كنيد؟ اين هزينه را در چه مدت زماني ميخواهيد پرداخت كنيد؟ چه مقدار ماندگاري در بازار را از اين مقدار هزينه انتظار داريد؟ چه ميزان فروش را از بازاريابي خود انتظار داريد؟ آيا تازه كسب و كاري را شروع كرده ايد و يا براي يك كسب و كار شناخته شده ميخواهيد بازاريابي را انجام دهيد؟

پاسخ به اين سوالات موجب ميشود كه راحتتر بتوانيد راهكارهاي بازاريابي مناسب براي خود را انتخاب كنيد. فراموش نكنيد كه اقتصاد بصورت كلي پديده اي پر تلاطم است. بنابراين هنكام انتخاب شيوه هاي بازاريابي احتمال همزمان شدن بازاريابي با يك تلاطم اقتصادي را هم برآورد كنيد. در غير اين صورت ممكن است كه تمام سرمايه تبليغاتي خود را برروي تبليغي بگذاريد كه بازخوردي نداشته است.

ايا از ميان روشهاي بازاريابي در اينترنت برخي از ديگري پركاربردترند؟

درست مانند هر تجارت و بازاريابي غير اينترنتي در ميان انواع روش هاي بازاريابي در اينترنت برخي روش ها از برخي ديگر پر كاربرد تر ، پر بازده تر ، پر سود تر و كم هزينه تر ميباشند. انتخاب بهترين روش بازاريابي براي هر كسب و كار ممكن است برحسب شرايط خاص آن كسب و كار هم متفاوت باشد. بعنوان مثال توليد كنندگان مواد شيميايي صنعتي، دليلي براي تبليغات عمومي ندارد و چنين تبليغي جز افزايش بي دليل هزينه هيچ بازخورد ديگري نخواهد داشت.

روش هاي تبليغاتي اينترنتي كدامند و دليل انتخاب هر كدام چيست؟

همانطور كه گفتيم بيش از 52 روش بازاريابي در اينترنت وجود دارد كه حتي نام بردن آنها از حوصله اين مقاله خارج است. بنابراين بجاي توضيح اين 52 مورد به مهمترين روش هاي بازاريابي اينترنتي مي پردازيم.

  1. تبليغات در شبكه هاي اجتماعي :تبليغات در شبكه هاي اجتماعي براي كساني كه مايل به پرداخت هزينه براي تبليغات خود نيستند بسيار مناسب است. اين شيوه بازاريابي اينترنتي علاوه بر رايگان بودن، پر بازديد هم هست. در كنفرانس رسمي گوگل در سال 2016 اعلام شد كه كاربران آمريكا بيشتر از گوگل در شبكه هاي مجازي براي يافتن كالا و يا خدمات مد نظر خود جستجو مي كنند.
  2. فروش مستقيم كالاها در سايت دوستان و يا شركا:  در اين شيوه شما هزينه اي به مراتب كمتر از يك وبسايت پرداخت مي كنيد و نيازي هم به اينكه خودتان وقت و هزينه بابت بارگذاري اطلاعات بپردازيد وجود ندارد. از ضعف هاي اين روش ميتوان به عدم پايداري آن اشاره كرد.
  3. ايجاد يك سايت : وقتي ميگوييم ايجاد يك سايت منظورمان همه انواع سايت از تبليغاتي ، فروشگاهي، فروشگاه رابطه اي و غيره است.

در اين شيوه شما يك سايت ايجاد كرده و از امكانات سايت براي جذب مخاطب استفاده مي كنيد. با توجه به اينكه وبسايت ها ميتوانند براحتي از شبكه هاي اجتماعي بعنوان ابزار تبليغي خود استفاده كنند، همچنين با توجه به پايداري بيشتر سايت ها نسبت به ساير روشهاي تبليغاتي ، ميتوان گفت كه سايت ها بهترين شيوه تبلغاتي در اينترنت ميباشند.

تبليغات كليكي گوگل: اين روش تنها براي مالكان سايت ها امكان پذير است و بدليل ارائه شدن آن توسط گوگل دامنه هاي ir امكان استفاده از اين خدمات را در زمان تحريم ندارند. در تبليغات كليكي شما به گوگل مبلغي را بابت تبليغ سايت شما در نتايج جستجو پرداخت مي كنيد و گوگل از اين مبلغ به ازاء هر بار كليك كاربر مقداري را كسر مي كند.

كمپين هاي ايميلي : كمپين هاي ايميلي براي صاحبان سايت امكان شناسايي مخاطبان وفادار و علايق آنها را ميدهد به اين ترتيب با يك مديريت درست در تبليغات ايميلي ميتوان چشم انتضار فروش بالايي بود. كمپين هاي ايميلي در مقاله اي با عنوان بازاريابي ايميلي در همين سايت توضيح داده شده است.

انواع سايت ها نقش آنها در تعيين نحوه بازاريابي در اينترنت

سايت هاي تبليغي : سايت هاي تبليغي درست مانند يك شبكه اجتماعي و يا يك وبلاگ عمل مي كنند اين سايت ها كالا و خدمات شما را معرفي مي كنند و مشتريان را به مراجعه حضوري به فروشگاه شما ترغيب مي كنند. اگر بخواهيم مزيت اين گونه سايت ها به شبكه هاي اجتماعي و وبلاگ ها را بيان كنيم بايد بگوييم وبسايت ها امكان مديريت و دسته بندي گسترده تري دارند. البته اگر يك وبلاگ را روي دامنه شخصي خود پياده سازي كنيد. عملا ميتوان گفت كه شما يك وب سايت داريد.

سايت هاي فروشگاهي :فروشگاه هاي آنلاين يكي از مهمترين روشهاي بازاريابي در اينترنت به شمار مي روند. يك فروشگاه آنلاين حرفه اي براي كالاهاي خود در موتور هاي جستجو مانند گوگل رتبه خواهد گرفت و به اين ترتيب مشترياني كه بدنبال كالا و يا خدمات ارائه شده در اين فروشگاه ها هستند ميتوانند از طريق گوگل و ساير موتور هاي جستجو به سايت منتقل شوند.

سايت هاي فروشگاهي رابطه اي: اين فروشگاه ها خودشان عرضه كننده كالا و يا ارائه دهنده خدمات نيستند. بلكه واسطه اي بين شما و توليد و عرضه كنندگان كالا ميباشند. سايت هاي واسطه اي يا رابطه اي ، موفقيت بالايي در جهان داشته اند از مهمترين دلايل موفقيت اين گونه سايت ها كم هزينه بودن آنها از نظر هزينه تهيه كالا و هزينه هايي مانند خدمات پس از فروش است. كشورههاي مختلف براي اين سايت ها قوانين متفاوتي وضع مي كنند. برخي كشورها اين گونه سايت ها را مستلزم ارائه ضمانت هاي بانكي سنگين به دولت مي كنند كه تخلفي صورت نگيرد.

 

انواع بازاريابي در اينترنت

 

چگونه طرح بازاريابي خود را بسازيم؟

 
 
 

طرح يا برنامه‌ي بازاريابي(marketing plan) يك برنامه جامع (كمپين) تبليغاتي است كه به نحوه اجراي استراتژي بازاريابي شما كمك مي كند. در اينفوگرافيك زير با مراحل ساخت اين طرح آشنا خواهيد شد.


چگونه طرح بازاريابي بنويسيم

-----------------------------------------------------------------------

تبليغات ميان متني

براي خريد محصولات تخصصي نياز داريد كه از يك مرجع كاملا متخصص مشاوره بگيريد. هموطنان ايراني مي توانند انواع جك برقي و قيمت جك برقي را در سايت  قائم الكترونيك دنبال كنند. / انواع دوربين مداربسته و نماترموود و تجهيزات شبكه را نيز ديگر محصولات شركت قائم است.

همچنين مي توانيد كركره برقي و قيمت كركره برقي را در وبسايت قائم الكترونيك و از كارشناسان اين شركت استعلام كنيد. ما 24 ساعت شبانه روز آماده خدمت به شما عزيزان هستيم.

تبليغات ميان متني


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۸ دى ۱۳۹۸ساعت: ۰۲:۱۰:۰۰ توسط:پدرام موضوع:

ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :