پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
 
آمار
امروز : 0
ديروز : 0
افراد آنلاين : 1
همه : 7382
 
ساعت : ۰۳:۱۲:۲۹
نویسنده : پدرام
نظرات (0)

 

ايندكس گوگل چيست؟ 

8 سرويس جايگزين براي گوگل آناليتيكس

 
 
 

براي پاسخ به سوال ايندكس گوگل چيست؟ اول به بررسي واژه ايندكس بپردازيم. در كتابهاي فرهنگ لغت ايندكس ، انگشت دانه هايي است كه براي هر حرف در كتاب قرارداده شده است تا كاربران اين كتابها بتوانند به قسمت مربوط به هر لغت مراجعه كنند. ايندكس در ترجمه به شاخص ترجمه ميشود . بگذاريد قبل از اينكه به تعريف ايندكس در گوگل برسيم مثالي بزنيم .

مثال:

ما يك سايت ايجاد كرده ايم كه در آن آموزش هاي فتوشاپ را قرار ميدهيم. دسته بندي هايي در اين سايت ايجاد كرده ايم كه عبارتند از آموزش فتوشاپ مقدماتي ، آموزش روتوش عكس ، آموزش افكت هاي فانتزي ، در هر دسته بندي هم تعدادي آموزش وجود دارد. اگر بخواهيم بگويم در اين سايت كدام صفحات شاخص هستند بايد بگوييم كه صفحاتي كه دسته بندي ها را در خود نگه ميدارند، بنابراين اين دسته بندي ها دقيقا مانند انگشت دانه هاي موجود در كتب فرهنگ لغت عمل مي كنند و كاربر را به صفحات مد نظر خود در هركدام از اين ايندكس ها منتقل مي كنند.

گوگل ايندكس چيست

 

ايندكس گوگل چيست؟

گوگل با كمك روبات هاي خود صفحات سايت را بررسي ميكند و آنها را ايندكس يا شاخص ميكند. اگر صفحه اي توسط گوگل ايندكس نشده باشد در نتايج جستجو هم نمايش داده نميشود. براي سئو كاران و كليه مالكان سايت مهم است كه تمام صفحات سايتشان در گوگل شناخته شوند، در وب هنگامي كه از ايندكس شدن صحبت مي كنيم ميخواهيم كه تك تك صفحات سايت مان در گوگل ايندكس شوند. اگر به خواهيم به تعريف قبل از ايندكس برگرديم به اهميت سايت مپ ها در ايندكس شدن صفحات ميرسيم. سايت مپ ها براي روبات هاي گوگل تعيين مي كنند كه كدام صفحات به كدام صفحات ارتباط دارند. گاهي مشكل ايندكس نشدن يك صفحه تنها به اين دليل است كه اين صفحه به هيچ صفحه اي در سايت مرتبط نيست و گوگل نميتواند ارتباط آن را با ساير صفحات تشخيص دهد. بنابراين هنگام ايجاد دسته بندي ها و ايجاد نقشه سايت به اين نكته توجه كنيد كه كدام صفحات دسته بندي اصلي شما هستند و كدام صفحات زير مجموعه اي از دسته بندي اصلي ميباشند.

گوگل چگونه صفحات را براي ايندكس كردن تشخيص مي دهد؟

روبات هاي گوگل به سايت هاي موجود در اينترنت مراجعه كرده و تمام فايل ها و صفحاتي راكه قادر به دسترسي به آنها باشند را خوانده و شناسايي مي كنند. به اين ترتيب صفحات سايت توسط گوگل ايندكس ميشوند. قبل از اينكه صفحات اينترنتي ايندكس شوند، توسط خزنده گوگل اين صفحات بايد شناسايي شوند و سپس براي ايندكس ارسال گردند. در واقع روبات گوگل دو مرحله مجزا را طي مي كند: خزش يا crawl كردن كه در واقع پيدا كردن صفحات اينترنتي از طريق ارتباط لينك هاي بين آنهاست و Index كردن يا نمايه گذاري صفحات كه شامل استخراج اطلاعات مرتبط با صفحات مختلف است.

آيا مي توان ايندكس شدن صفحات در گوگل را بررسي و مديريت كرد؟

جواب كوتاه به اين سوال بله است. ولي بگذاريد كمي اين موضوع را بيشتر توضيح دهيم. گوگل مانند اكثر موتور هاي جستجوي پرمخاطب ابزار مديريت سايت را در اختيار مالكان سايت ها قرار ميدهد. ابزار گوگل براي مدريت سايت، گوگل وب مستر نام دارد . گوگل وب مستر بعد از راه اندازي، در پنل سمت چپ خود امكان مشاهده ايندكس شدن صفحات را در لينكي به نام google index به كاربران ميدهد. اين لينك داراي سه زير شاخه به نام هاي Index Status ، Blocked Resources،Remove URLs است.

هر يك از اين زير شاخه هاي به شما امكان مطالعه و بررسي خاصي را ميدهد . مثلا گزينه اول صفحات ايندكس شده را بررسي مي كند . گزينه دوم بررسي منابعي است كه هاست مانع دسترسي گوگل به آنها ميشود و گزينه سوم هم لينكهاي حذف شده و يا صفحاتي كه به روبات گوگل اجازه دسترسي نميدهند را مشخص مي كند.

تبليغات درون متني/

اگر تمايل داريد براي شركت خود اقدام به طراحي سايت ارزان كنيد پيشنهاد مي كنم ابتدا مقالات مربوط به تفاوت طراحي سايت شركتي و  طراحي سايت فروشگاهي را مطالعه كنيد. من به شما پيشنهاد مي كنم خدمات طراحي سايت پيام آوا را براي اين كار نگاه كنيد. شركت پيام آوا بهترين و با كيفيت ترين خدمات طراحي سايت را در قالب طراحي سايت ارزان و مقرون به صرفه به شما ارائه مي كند.

تبليغات درون متني

جستجوي گوگل چگونه كار مي كند؟

براي درك بهتر ايندكس شدن صفحات در گوگل ميتوانيم نگاهي به نحوه جستجو سايت ها توسط گوگل بياندازيم. گوگل اين امكان را دارد كه در سرور سايت ها به فايل ها و صفحات سايت دسترسي داشته باشد . مراحل سرچ گوگل عبارتند از:

Crawling : اين مرحله از جستجو باعث ميشودكه گوگل از وجود سايت شما اگاه شود. براي معرفي سايت به گوگل كافيست كه در گوگل وب مستر سايت خود را اضافه كنيد.

Indexing: در اين مرحله گوگل تمام صفحات سايت را بررسي مي كند. اگر در اين قسمت برخي از صفحات سايت را گوگل نمي تواند تشخيص دهد؛ بايد قبل از هر كاري فايل سايت مپ را چك كرده و بعد از آن هم فايل

robots.txt را بررسي كنيد . اين فايل ميتواند جلوي خوانده شدن برخي صفحات را توسط روبات هاي گوگل بگيريد.

افزودن صفحات به ايندكس گوگل

اگر بخواهيم صفحاتي را كه ايندكس نشده اند را به گوگل معرفي كنيم بعد از بررسي سايت مپ و فايل روبوت تكست بايد در گوگل وب مستر از گزينه Fetch as Google استفاده كنيم اين گزينه در پنل سمت چپ گوگل وب مستر و در زير شاخه Crawl قرار دارد با ورود به اين قسمت صفحه اي براي شما اشكار ميشود كه ميتوانيد آدرس صفحات ايندكس نشده را در آن وارد كنيد. آدرس وارد شده در اين قسمت بايد كامل باشد به اين مثال نگاه كنيد : http://example.com/adobe/photoshop/retouch.aspx شما بايد آدرس صفحه خود را به همين صورت در اين كادر وارد كنيد. دكمه fetch پردازش سريعتري ارائه خواهد داد.

 

گوگل Fetch

 

8 سرويس جايگزين براي گوگل آناليتيكس

 

چگونه ترافيك سايت خود را آناليز كنيم؟ اين سوالي است كه اغلب ما در راه رسيدن به جواب آن با ابزار گوگل آناليتيكس آشنا شديم. گوگل آناليتيكس به ما امكان ميدهد كه سايت خود را بطور رايگان تحليل كنيم ، رفتار مخاطبان سايت خود را بررسي كنيم ، ميزان بازخورد كلمات كليدي را تعيين و استراتژي هاي خود را بهبود بخشيم. تحليل آمارهاي يك سايت باعث ميشود كه بتوانيم سايت خود را بهتر مديريت كنيم. بدون ابزار هاي تحليل سايت عملا ما نمي توانيم مسير درستي را براي پيشرفت سايت خود پيدا كنيم و به دور خود خواهيم چرخيد.

چرا جايگزين براي گوگل آناليتيكس ؟

گوگل آناليتيكس تقريبا رايگان است. چرا ميگويم تقريبا؟ اگر بيش از 10 ميليون صفحه از سايت شما در ماه بازديد شود شما بايد مبلغي حدود 150000 دلار به گوگل بابت استفاده از اين ابزار بپردازيد.
ولي باوجود اينكه گوگل آناليتيكس Google Analytics گزارشات كاملي از ترافيك سايت به ما ميدهد و اينكار را هم تقريبا رايگان انجام ميدهد چرا بايد بخواهيم آن را جايگزين كنيم. متاسفانه براي كاربران ايراني اغلب بدليل مشكلات عدم پشتيباني از كاربران ايراني و يا در واقع تحريم ايران باعث ميشود، كه كاربران ايراني به دنبال يك جايگزين براي گوگل آناليتيك براي تحليل سايت خود باشند. براي كاربران غير ايراني بدليل مشكلاتي كه از اين ابزار گزارش شده و يا بدليل اينكه گوگل آناليتيكس به رقبا امكان تحليل سايت خود با سايت هاي موجود در همان حوزه را ميدهد. در اين مقاله قصد داريم سرويس هاي مناسب جايگزين گوگل آناليتكيس را به شما معرفي كنيم تا بيشتر با آنها آشنا شويد.

معرفي سرويس هاي جايگزين آناليتيكس

 

clicky جايگزين آناليتيكز گوگل

ابزار تحليل سايت Clicky

اولين ابزاري كه براي جايگزيني گوگل آناليتيكس براي تحليل سايت معرفي مي كنيم Clicky است
در بالا تصويري از اين نرم افزار را مشاهده ميكنيد. اگر بخواهيم ابزار كليكي را بطور خلاصه توضيح دهيم، بايد بگوييم كه ، اين ابزار براي پيشبرد يك سيستم اعم از سايت تا نرم افزار فوق العاده است و كاركردن با آن بسيار ساده ميباشد. يكي از مشكلات گوگل آناليتيكس كه موجب ميشود كاربران بدنبال جايگزين كردن آن با ديگر نرم افزارهاي تحليل سايت باشند اين است كه گوگل آناليتيكس اصلا ابزار ساده اي براي كار كردن نيست و عملا بدون صرف ساعت ها زمان براي يادگيري آن نمي توان از اين ابزار بطور كامل استفاده كرد. محيط نرم افزار گوگل آناليتيكس كار گشت و گذار در آن را اصلا آسان نمي كند.  
Clicky ابزار بسيار ساده اي براي يادگيري است . اين ابزار از كامپوننت هاي فلش استفاده نمي كند. بنابراين براحتي ميتوان با موبايل خود از اين ابزار استفاده كنيد. اين درحالي است كه نرم افزار هاي موجود گوگل اناليتيكس براي موبايل اغلب تنها به ارائه يك تحليل ساده از سايت اكتفا مي كنند.
افزودن تكه هاي كد به سايت در نرم افزار Clicky تقريبا شبيه گوگل آناليتيكس است. چند نرم افزار و پلاگين براي راحتتر كردن افزودن كدها به سايت موجود است كه ميتوان از آنها استفاده كرد.
ويژگي هاي نرم افزار Clicky:

  •  آناليز لحظه اي سايت
  • نمايش جزئيات مخاطبين سايت بصورت مستقل
  • امكان سفارشي سازي آناليز سايت
  • آناليز مسير حركت مخاطبين در سايت
  • ردگيري ميزان رسيدن سايت به اهداف تعيين شده(هزينه دارد)
  • Split Testing : اين گزيه كه شامل هزينه هم است به شما امكان ميدهد كه چندين نسخه از يك صفحه را گزارش گيري كنيد. اين امكان به اين معني است كه ميتوانيد تعيين كنيد كدام يك از لينك هاي شما به صفحه مد نظر بيشترين ترافيك را براي آن صفحه موجب شده است.
  • Heatmaps: اين گزينه هم كه فعال كردن آن شامل پرداخت هزينه است به شما امكان ميدهد كه با ابزاري كه در اختيار شماست روي ايكوني كليك كنيد و صفحه اي را كه كاربر در حال بازديد از آن است را مشاهده كنيد.
  • Uptime Monitoring : اين گزينه كه فعال كردن آن مستلزم پرداخت هزينه است امكانات پيشتري را براي كنترل و بررسي سايت اضافه مي كند.

فعال كردن ابزار Clicky براي يك دامنه رايگان است و با اكانت رايگان ميتوان سايتي با 3000 بازديد كننده براي هر صفحه در روز را تحليل كرد.

piwik جايگزين آناليتيكز گوگل

ابزار تحليل سايت Piwik

متاسفانه  ابزار Piwik راحتي نصب گوگل آناليتيكس را ندارد و نمي توان تنها با قراردادن چند كد جاوااسكريپت آن را فعال كرد. البته نسخه پرميوم اين ابزار كه البته رايگان هم نيست اين مشكل را رفع كرده است.
اگر بدنبال دليلي براي جايگزين كردن گوگل آناليتيكس با Piwik هستيد بايد بگوييم كه اين ابزار بسرعت مشكلاتش را حل مي كند. در حاليكه هنوز بسياري از مشكلات گوگل آناليتيكس مانند عدم پاسخگويي يكسان هنگام بازديد از ip هاي مختلف ، ايجاد پيام خطا براي كد هاي جاوا در برخي سيستم هاي مديريت محتوا و غيره حل نشده باقيمانده اند.
ويژگي هاي نرم افزار  Piwik عبارتند از:

  • امكان سفارشي سازي داشبرد.
  • نمايش جزئيات مخاطبان سايت بصورت جداگانه
  • پيگيري هدف ها
  • پلاگين فروشگاهي (رايگان است )

اين ابزار رايگان است . البته تنها در صورتيكه اين ابزار را مستقيما روي سرور خود نصب كنيد . در غير اين صورت هزينه اين ابزار از 49 دلار براي سايتي با 300000 بازديد از هر صفحه در ماه است.

gauges جايگزين آناليتيكز گوگل

ابزار Gauges

ابزار  Gaugesهم مانند گوگل آناليتيكس با تكه هاي كوچك كد جاوااسكريپت كار مي كند. ايده اي كه طراحان  Gauges بدنبال آن بودند گرداوري بيشترين اطلاعات با ساده ترين روش و با ظاهري كاملا ساده و كاربردي بوده است.
ويژگي هاي نرم افزار  Gauges عبارتند از:

  • امكان تحليل و آناليز لحظه اي سايت
  • كاربري بسيار ساده
  • قابليت كار با سايت هاي كوچك و سايت هاي بسيار بزرگ
  • امكان كار با موبايل بدون هيچگون كد فلش
  • قابليت API(توضيح مترجم: اين قابليت درواقع به شما امكان آدرس دهي ويژه براي صفحات خواهد داد تا بتوانيد بصورت مثال تعداد كليك روي يك گزينه خاص را پي گيري كنيد. اين امكان با استفاده از دستورات اي جكس در اين نرم افزار فراهم شده است. )
  • اين نرم افزار از قيمت 6 دلار در ماه تا 100000 دلار درماه بسته به وسعت سايت قيمت دارد.

mixpanel جايگزين آناليتيكز گوگل

نرم افزار Mixpanel

از ويژگي هاي بارز ابزار Mixpanel تمركز آن بر روي رخداد ها است . اين امر باعث ميشود تا كاربران را نه تنها بر اساس مراجعه به يك صفحه خاص بلكه بر اساس نحوه تعامل با اطلاعات آن صفحه مورد بررسي قرار دهيم.  
نرم افزار Mixpanel  براي كارهاي تجاري طراحي شده است ، اين ابزار براي سايت هايي كه براي فروش و يا ارائه سرويس به مشتري طراحي شده اند بسيار مناسب است.
 ويژگي هاي نرم افزار  Mixpanel عبارتند از:

  • قابليت سگمنت بندي حرفه اي : اين قابليت به شما امكان ميدهد گزارشات كاربران را بر اساس سن، جنس و ... مشاهده كنيد.
  • راه اندازي آزمايشي و بررسي سوالات مهم از طريق ردگيري كاربر و خريداران در سايت
  • تهيه و ذخيره جزئيات گزارش ها
  • گروه بندي مخاطبين
  • آناليز و تحليل هايي بر اساس رفتار مخاطبان و خريداران سايت
  • مشخص كردن زمان ماندگاري مشتريان در سايت
  • ارسال پيام به مشتريان از طريق وب و موبايل (اين امكان بدون پرداخت هزينه در گوگل آناليتيكس وجود ندارد ولي در نرم افزار Mixpanel بصورت رايگان ارائه شده است. )
  • پشتيباني از اتوماتيك كردن دستورات

اين نرم افزار براي 25000 رخداد ارسال شده به نرم افزار و يا 1000 پروفايل رايگان است، اكانت غير رايگان از 150 دلار به بالا قيمت دارد.
نكته : اگر بخاطر تحريم شدن ايران ميخواهيد گوگل آناليتيكس را با نرم افزار ديگري جايگزين كنيد نرم افزار Mixpanel نيز ايران را تحريم كرده است و از اين نظر گزينه مناسبي نيست. اين نرم افزار حتي سرور هاي اين نام مجاز نمي باشد خارج از ايران را كه به ايرانيان سرويس ميدهند را نيز تحريم كرده است.

foxmetrics جايگزين آناليتيكز گوگل

ابزار تحليل سايت FoxMetrics

يكي از مزيت هاي اصلي گوگل آناليتيكس رايگان بودن آن است . اين مزيت در نرم افزار FoxMetrics وجود ندارد و با توجه به تحريم هاي ايران استفاده از اين نرم افزار مستلزم اين است كه زمان و هزينه زيادي بابت آن بپردازيم .
اين نرم افزار بر تحليل رخداد بجاي ردگيري صفحات تمركز دارد و اگر ميخواهيد بدانيد چه تعداد كاربر لينكي را كليك كرده و يا مطلبي را دانلود كرده اند ميتوانيد از اين نرم افزار استفاده كنيد.
ويژگي هاي نرم افزار FoxMetrics عبارتند از:

  • آناليز لحظه اي سايت
  • ردگيري سطح كاربران (منظوربررسي  كاربر و يا  خريدار بودن و يا رسيدن به هدف سايت مانند دانلود فايل و يا عضويت در خبرنامه و غيره است.)
  • قابليت API: به شما امكان ميدهد كه هنگام يك رخداد آن را توسط آدرس سايت به سرور ارسال كنيد. اين قابليت با كد هاي اي جكس ممكن گرديده است.
  • بدون محدوديت در تعداد كاربر

قيمت : از 20 دلار در ماه براي 100 درخواست شروع ميشود.

نرم افزار KISSmetrics

ابزار  KISSmetrics رايگان نيست بنابراين با توجه به تحريم ها گزينه مناسبي براي جايگزيني گوگل آليتيكس محسوب نمي شود. ولي بايد به خاطر داشت كه اين ابزار در بسياري از كشورهاي اروپايي بسيار محبوب است . اگر بخواهيم دليلي بياوريم كه شما بخواهيد ابزار KISSmetrics را با گوگل آناليتيكس جايگزين كنيد. آن دليل اين خواهد بود كه: هنگام تحليل سايت گوگل آناليتيكس به شما ميگويد چه رخدادهايي در سايت شما به وقوع پيوسته است و نرم افزار KISSmetrics به شما ميگويد اين رخدادها را چه كسي انجام داده است.
اين نرم افزار براي رساندن سايت به آنچه مخاطبان سايت ميخواهد بسيار موثر است. چراكه ميتواند به شما بگويد كه چه قسمتي از سايت براي كدام دسته از مخاطبان ارزشمند است.
فرض كنيم كه كاربري به سايت مراجعه كرده  ولي خريدي انجام نداده است .  بعد از گذشته 5 ماه و يا حتي يك سال ما همچنان ميدانيم كه اين كاربر چگونه به سايت ما راه يافته و  كدام صفحات را مشاهده كرده است. اين امكان با فعال كردن قابليت split tests ممكن است.
ويژگي هاي نرم افزار KISSmetrics

  • گزارشات نامحدود
  • تست هاي A/B Split : اين تست ها به شما نشان ميدهد چه تعداد از كاربران چه تعاملاتي با سايت داشته اند . مثلا از 100 كاربر 10 نفر آنها هدف دانلود فايل راهنما را انجام داده است .
  • سگمنت بندي و دسته بندي داده ها
  • خروجي گرفتن از داده ها
  • ليست تماس بصورت گروهي
  • مشاوره 1 به 1 (تنها پلن حرفه اي كه البته رايگان هم نيست اين امكان را دارد.) همانطور كه از نام اين سرويس مشخص است به شما امكان دريافت مشاوره براي بهبود سايت را ميدهد.
  • اختصاص معيارهاي اندازه گيري خاص: اين قابليت به معني آن است كه مثلا در يك فروشگاه ميتوان به كالا و يا دسته بندي خاصي از مجموعه اي از كلا ها معياري خاص داد كه هنگام بازديد از آنها كدي براي ما ارسال شود . اين مزيت براي كالاهاي خاص و يا كالاهايي كه تمركز اصلي شركت و يا فروشگاه شما بر روي آن است اهميت دارد.

قيمت اين ابزار از 150 دلار در هر ماه براي 500000 رخداد شروع ميشود .

woopra جايگزين آناليتيكز گوگل

ابزار تحليل Woopra

همانطور كه نام اين ابزار نشان ميدهد اين ابزار براي تحليل هاي تجاري كاربرد دارد و مانند گوگل آناليتيكس تقريبا رايگان است.
اگر ابزار KISSmetrics شما را ترغيب به تغيير گوگل آناليتيكس كرده است ولي هزينه بر بودن KISSmetrics شما را از تصميم گيري عاجز كرده است. نرم افزار Woopra ميتواند گزينه عالي براي جايگزيني گوگل آناليتيكس براي شما باشد . زيرا اين نرم افزار دقيقا از سياست هاي KISSmetrics پشتيباني ميكند و در ضمن تقريبا رايگان هم هست.
Woopra با تغييراتي در ابزار خود اين امكان را اضافه كرده است كه بتوانيد مشخص كنيد كه هر كاربر يا خريدار چه عمليات هايي را در سايت ما انجام داده است و اين قابليت براي كساني كه ميخواهند گوگل آناليتيكس را با ابزاري جايگزين كنند ولي نمي خواهند پردازش هاي مربوط به مخاطبان و خريداران را از دست بدهند بسيار مناسب است.
ويژگي هاي نرم افزار Woopra:

  • گزارش لحظه اي از رخدادهاي سايت
  • امكان استفاده در كامپيوتر و موبايل
  • سگمنت و دسته بندي حرفه اي
  • امكان چت آنلاين
  • تگ كردن سفارشي : قرار دادن رخداد هاي خاص بصورت تگ براي گزارش گيري از آنها.
  • گزارشات حرفه اي: مسير حركت خريداران در سايت و گزارش صفحاتي كه كاربران از آن صفحه از سايت خارج شده اند.
  • ابزار هاي CRM: ابزارهايي كه به شما ميگويد مشتريان شما چه علايقي دارند و امكان مديريت كاربران را بر اساس اهدافي كه كاربران در سايت بدنبال آن هستند را به شما ميدهد.
  • امكان استفاده بصورت تيمي(تنها در نسخه پولي)

اين نرم افزار تا 30000 اكشن در ماه رايگان است و نسخه پرميوم آن از 79.95 دلار در ماه براي 400000 اكشن  در ماه شروع ميشود.

ابزار آناليز Adobe Analytics

اگر اين نكته را كه شركت ادوبي سازنده نرم افزار فتوشاپ اين ابزار را ارائه داده است را در نظر نگيريم، ديگر هيچ دليلي براي اينكه بخواهيم گوگل آناليتيكس را با اين ابزار ادوبي جايگزين كنيم نخواهيم داشت. شركت ادوبي در سيستم كلاود يا همان سيستم ابري خود ابزار تحليل سايت را قرار داده است ، مشكل اول اين است كه ايران توسط ادوبي تحريم است و عملا نمي توان از اين سايت استفاده كرد. مشكل دوم اين است كه ادوبي اين امكان را بصورت رايگان ارائه نميدهد و خود اين مسئله امكان استفاده از اين ابزار تحليل سايت را از ايران مشكل تر مي كند. نكته سوم اينكه شركت ادوبي هيچ قيمت مشخصي براي ابزار خود ارائه نداده و شما بعد از اعلام سايت خود قيمت را مشاهده مي كنيد. كه عملا براي همه كاربران در سراسر دنيا نكته منفي است. اين ايده توسط شركت باكس اولين بار به اجرا درآمده است، ولي شركت باكس به هيچ عنوان مخاطب عام ندارد و مشتريانش شركت هايي مانند ماكروسافت و غيره هستند.

اگر بخواهيم از مشكلات ديگر مانند عدم كارايي آسان تگ ها براي مديريت گزارشات بگذريم. اين ابزار يك مزيت دارد و آن اين است كه براي كار با آن نيازي به درگيركردن تيم برنامه نويس براي دايناميك نوشتن كد هاي تحليل سايت نيستيم.
ويژگي هاي نرم افزار Adobe Analytics

  • تحليل لحظه اي سايت.
  • سگمنت بندي حرفه اي .
  • آناليز اجتماعي : اين ابزار داده هاي حاصل از شبكه هاي اجتماعي را با داده هاي حاصل از سايت شما تركيب مي كند.
  • آناليز ويدئو
  • آناليز موبايل
  • مديريت دايناميك تگ
  • ادغام داده ها از سايت هاي ديگر (هدف اين ابزار شبكه اجتماعي فيس بوك است)

قيمت : قيمت بعد از مشخص كردن سايت تعيين ميشود و بصورت ميانگين 5000 دلار در ماه است. اين قيمت عملا در ايران ارزش تهيه آن را از بين ميبرد.

تبليغات ميان متني

شركت پيام آوا خدمات طراحي سايت تهران و سئو را با مناسب ترين قيمت به شما ارائه مي دهد. بازاريابي و تبليغات به ركن اساسي جامعه امروز ما تبديل شده است.  تبليغات گوگل براي موتورهاي جست و جو و همچنين  سئو و بهينه سازي سايت از جمله مهمترين روش ها براي بيشتر ديده شدن سايت شما به حساب مي آيد.

تبليغات ميان متني

:: موضوعات مرتبط:
:: برچسب‌ها: ،



ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
[ ]