Seo

تاثير نقشه سايت و استفاده از SSL در سئو

تاثير نقشه سايت و  استفاده از SSL در سئو

 
 
 

گوگل در سال 2014 در كنفرانس I/O سالانه خود اعلام كرد كه تمام ارتباطات بايد به طور پيشفرض امن باشند و جستجو نياز دارد كه به سمت استانداردسازي HTTPS حركت كند، از اين رو وبسايت‌ها امنيت بيشتري پيدا كنند. همچنين گوگل اعلام كرد با تغيير وبسايت به پروتكل HTTPS، منجر به ارتقاي كوچك در رتبه‌بندي مي‌شود؛ از اين جهت كه تمامي فاكتورهاي گوگل داراي ارزش و اعتبار هستند كه در كنار هم باعث رشد و بهبود رتبه سايت مي‌شوند. بنابراين اين معيار جديد گوگل هم از اين قاعده مستثني نيست و مي‌تواند باعث بهبود رتبه سايت شود. اما درك تفاوت بين HTTP و HTTPS بسيار مهم است، چرا گوگل HTTPS را براي رتبه‌بندي سئو ترجيح مي‌دهد؟ استفاده از HTTPS چه مزايايي براي سئو دارد؟ در ادامه به همه اين سؤالات پاسخ داده مي‌شود.

بيانيه گوگل
 

هر روزه ما اطلاعات شخصي خود را براي خريد از اينترنت يا ورود به سيستم با سايت‌هاي مختلفي به اشتراك مي‌گذاريم. بنابراين براي حفاظت از انتقال داده‌ها به ايجاد يك اتصال امن نياز داريم كه همين پروتكل HTTPS و SSL مي‌باشد. 
HTTP (پروتكل انتقال ابرمتن: Hypertext Transfer Protocol) و HTTPS (پروتكل امن انتقال ابر متن: Secure HyperText Transfer Protocol) هر دو ساختار پايه‌اي هستند كه به ما اجازه مي‌دهند اطلاعات در اينترنت معمولا از طريق صفحه وب ساده نشان داده شده و دريافت شوند. اما HTTPS يك لايه امنيتي اضافه را با استفاده از موردي به نام Secure Sockets Layer يا SSL براي انتقال ايمن ديتا فراهم مي‌كند. به عبارت ديگر اطلاعات بين كاربر و سرور رمگذاري مي‌شوند. اين رمزگذاري كار را براي هكرها در دخالت در اتصالات مشكل مي‌كند. 
هر سايت يك گواهينامه SSL منحصر به فرد براي مقاصد شناسايي صادر مي‌كند. SSL به ويژه در مواردي مانند معاملات آنلاين، تأييد اعتبار و احراز هويت اهميت دارد. تبادل اطلاعات امن مانند رمزهاي عبور يا شماره‌هاي كارت اعتباري از طريق HTTPS نياز به SSL دارد كه باعث مي‌شود از دسترسي هكرها و ديگران به آن برخلاف HTTP جلوگيري كند. 

HTTPS به عنوان سيگنال رتبه‌بندي استفاده مي‌شود

گوگل امنيت را يكي از الويت‌‌هاي مهم مي‌داند؛ چرا كه شركت پول، زمان و ساير منابع را صرف مي‌كند تا مطمئن شود كه خدمات آنها با استفاده از امنيت شگفت انگيز مانند رمزگذاري قوي HTTPS به صورت پيش فرض بهترين است. اين امر براي كاربران اينترنت چه معنايي دارد؟ كساني كه از برنامه‌هاي گوگل مانند جي ميل، جستجو (Search) و Google Drive استفاده مي‌كنند هنگام استفاده از گوگل به طور اتوماتيك يك اتصال ايمن خواهند داشت. فراتر از برنامه‌هاي خود، گوگل تلاش مي‌كند تا اينترنت به عنوان يك مكان امن‌تر تبديل شود. بنابراين اطمينان زيادي وجود دارد كه وبسايت‌هايي كه از طريق گوگل قابل دسترسي هستند امن هستند. به عنوان مثال آنها منابع را به هم متصل كرده‌اند تا به وبمستران در جلوگيري و رفع نقص‌هاي امنيتي كه ممكن است در وب سايت آنها رخ دهد، كمك كند.
به تدريج و به طور فزاينده، مديران سايت‌ها در حال تبديل به استفاده از HTTPS در وب سايت خود هستند كه براي جامعه اينترنت دلگرم كننده است. به دلايل ذكر شده در بالا، گوگل تست را اجرا كرده و در نظر گرفته است كه آيا وب سايت ها از اتصالات امن و رمزگذاري شده به عنوان يك سيگنال (يا عامل) در الگوريتم هاي خود براي رتبه بندي جستجو استفاده مي كنند يا خير. نتايج، مثبت نشان داده شده است، بنابراين آنها شروع به پياده‌سازي HTTPS به عنوان سيگنال رتبه بندي كردند. در حال حاضر، اين تنها يك سيگنال كوچكي است كه در واقع فقط كمتر از 1٪ از جستارهاي جهاني را تحت تاثير قرار مي‌دهد. اين فاكتور وزن آن كمتر از محتواي با كيفيت است. بنابراين لازم به ذكر است كه استفاده از SSL به تنهايي، به بالا رفتن رتبه سايت كمك چنداني نخواهد كرد؛ به اين دليل كه اين ويژگي در كنار دهها ويژگي اصلي ديگر گوگل اهميت مي‌يابد. HTTPS تنها اين امر را حفظ خواهد كرد تا تعداد قابل ملاحظه اي از وب مسترها اين امكان را داشته باشند كه بتوانند كاربران و وب سايت ها را به طور يكسان در محيط وب ايمن حفظ كنند. در واقع تأثير اصلي استفاده از SSL در سئو سايت، شناسايي هويت و تأييد سايت شما مي‌باشد.

مزاياي استفاده از SSL در سئو

مزاياي استفاده از SSL

  • بهبود رتبه بندي سايت به عنوان يكي از معيارهاي جديد گوگل: همانطور كه اشاره شد گوگل ارتقاي كم رتبه‌بندي وبسايت‌ها را با استفاده از HTTPS تأييد مي‌كند. به اين دليل كه تمام فاكتورهاي گوگل مانند محتواي منحصر به فرد، سرعت بارگذاري سايت و بسياري از سيگنال‌هاي ديگر رتبه‌بندي، همه در كنار هم موجب رشد و ارتقاي رتبه سايت مي‌شوند. در كنار همه‌ي اينها، ويژگي SSL نيز مي‌تواند تاثير به سزايي در بهبود رتبه سايت داشته باشد. همچنين با توجه به نحوه الگوريتم جستجوي گوگل و اظهارات آنها در مورد فشار بر روي امنيت بيشتر وب، ممكن است افزايش تأثير HTTPS بر روي جستجو در طول زمان شاهد آن باشيم و نيز به مرور زمان اين درصد افزايش ‌يابد؛ چون يكي از اهداف گوگل، تشويق وب‌مسترها در ارائه خدمات امن مي‌باشد.
  • افزايش امنيت و حريم خصوصي سايت: HTTPS امنيتي را فراهم مي‌كند كه بسياري از كاربران اينترنت خواهان آن هستند؛ از اين رو امنيت سايت هنگام استفاده از SSL بالا مي‌رود. به دنبال توصيه‌هاي گوگل براي تغيير به HTTP، براي هر شخص به خصوص افرادي كه با تجارت الكترونيك سر و كار دارند تصميم هوشمندانه‌اي است. انجام اين كار به امينت وبسايت شما (مشتريان تان) منجر خواهد شد. بدان معنا كه گواهينامه SSL جهت تأمين امنيت ارتباط در شبكه با رمزگذاري بسته‌هاي اطلاعاتي در هنگام تبادل، باعث ايجاد ارتباط در بستري امن و به دور از مداخله ديگران بصورت رمز شده و غير قابل خوانش براي ديگران مي‌شود. بنابراين مانند هر سيستم امنيتي خوب، HTTPS هم به اپراتورهاي وبسايت و هم به كاربران آنها كمك مي‌كند تا به راحتي احساس امنيت كنند. امنيت به شما كمك مي‌كند از خسارت مالي و سرقت ديتا همچنين آسيب به اعتبار و شهرت سايت خود در امان باشيد.
  • بالا بردن ارزش اعتماد سازي سايت بين كاربران: سايتي كه بر روي آن SSL نصب شده است، به معناي تأييد هويت آن است. به عبارت ديگر هنگامي كه سايت داراي گواهينامه معتبر است كاربران مي‌توانند از جعلي نبودن سايت و صحت هويت آن اطمينان حاصل كنند. 
  • داده ارجاعي (Referral Data): گوگل آناليتيكز حتي مفيدتر با HTTPS نسبت به HTTP است، زيرا داده امنيتي وبسايت كه به شما ارجاع مي‌شود ذخيره مي‌شود، بدان معنا كه منابع ارجاع فقط به عنوان ترافيك مستقيم ظاهر نمي‌شوند. 
  • تشخيص هويت سايت توسط ساير موتورهاي جستجو

تبليغات درون متني/

اگر تمايل داريد براي شركت خود اقدام به طراحي سايت كنيد پيشنهاد مي كنم ابتدا مقالات مربوط به تفاوت طراحي سايت شركتي و طراحي سايت فروشگاهي را مطالعه كنيد. من به شما پيشنهاد مي كنم خدمات طراحي سايت پيام آوا را براي اين كار نگاه كنيد. شركت پيام آوا بهترين و با كيفيت ترين خدمات طراحي سايت را در قالب طراحي سايت ارزان و مقرون به صرفه به شما ارائه مي كند.

تبليغات درون متني

خطاهاي نقشه سايت و نكات عيب‌يابي آنها

 

 

نقشه سايت (sitemap) فايلي است كه شامل ليستي از صفحات وبسايت است و اجازه مي‌دهد خزنده‌هاي وب مانند ربات گوگل يك وبسايت را كراول كنند. بسياري از خزنده‌هاي وب قادر به كاوش و يافتن همه فايل‌هاي موجود در وبسايت هستند؛ اما با كمك نقشه سايت يك خزنده (crawler) مي‌تواند ميكروديتاي مربوط به سايت را جمع آوري كند. اين ميكروديتا خواهد گفت چند وقت يكبار اطلاعات صفحه تغيير مي‌كند و نشان دهنده اين است كه چند وقت يكبار يك صفحه وب بايد كراول شود. همچنين جزئياتي را در مورد محتواي صفحه نشان مي‌دهد كه براي يك موتور جستجو آناليز كردن آنها سخت است مانند توصيفات فايل براي تصاوير و ويدئو. 

خطاهاي نقشه سايت

ايجاد نقشه سايت XML يا HTML ديگر كار مشكلي نيست. بسياري از سازنده‌ها (generators) و پلاگين‌هايي وجود دارند كه مي‌توانيد هميشه از آنها استفاده كنيد. با اين حال، اگر به درستي فرمت نشده باشند و به طور نامناسب ارسال شوند، با تعدادي از ارورهاي احتمالي مواجه مي‌شويد. اين مقاله خطاهاي نقشه سايت و چگونگي رفع آنها را براي ارسال موفق نقشه‌هاي سايت به گوگل وبمستر تولز بيان مي‌كند. پس از اينكه خطاها را برطرف كرديد، مجددا بايد نقشه سايت را ارسال كنيد.

كار با گزارشات نقشه سايت

صفحه فرود براي گزارشات نقشه‌هاي سايت به شما ليستي از نقشه‌هاي سايتي را نشان خواهد داد كه به برنامه ارائه كرده‌ايد (submitted). تنها نقشه‌هاي سايتي كه با استفاده از اين ابزار (گزارشات گوگل) ارسال شده بر روي كنسول جستجو نشان داده خواهد شد. گزارش نقشه‌هاي سايتي كه با ساير ابزارها مانند google.com/ping يا robots.txt قرار گرفته است ليست نمي‌شوند. يك جدول حاوي نقشه‌هاي سايت وجود خواهد داشت و اگر بر روي يك نقشه سايت كليك كنيد قادر خواهيد بود اطلاعات بيشتري در مورد آنها از جمله ارورها را مشاهده كنيد. 

چرا نقشه سايت ليست نمي‌شود؟

دلايل متعددي وجود دارد كه يك نقشه سايت ممكن است در يك گزارش نمايش داده نشود. توصيه مي شود اين موارد را به دقت بررسي كنيد:

  • بررسي كنيد چه دامنه‌اي را ترجيح مي‌دهيد. در گوگل به صورت https://www.web24.ir يا https://www.web24.ir نشان داده مي‌شود؛ و همه HTTP/HTTPS و نسخه www/non-www به عنوان سايت‌هاي مختلف تغيير مي‌كند. اين بدان معناست كه نقشه سايت براي تغيير يك لينك ارائه شده نمي‌تواند از ناحيه نقشه‌هاي سايت كنسول جستجو ديده شود. براي حل اين مشكل، مطمئن شويد كه همه تغييرات لينك را اضافه كرده‌ايد و پس از آن گوگل را از دامنه‌اي كه ترجيح مي‌دهيد آگاه كنيد. سپس فقط نقشه‌هاي سايت را براي لينك مورد نظر ارسال كنيد. 
  • بررسي كنيد چه كسي نقشه سايت را ارسال كرده است. تب By Me فقط نقشه‌هاي سايتي را كه شما ارسال كرده‌ايد را نشان مي‌دهد؛ در حاليكه نقشه‌هاي سايتي كه توسط شخصي ديگر ارسال شده در تب All ديده مي‌شود.
  • چه صفحه‌اي براي ارسال نقشه سايت مورد استفاده قرار گرفته است؟ تنها نقشه‌هاي سايتي كه با استفاده از گزارشات گوگل ليست شده، ثبت خواهند شد. نقشه‌هاي سايتي كه با استفاده از  robots.txt يا google.com/ping ارسال شده در گزارش ليست نخواهند شد، حتي اگر توسط گوگل قابل كشف باشند.

درب شيشه اي  يكي از ملزومات دكوراسيون لوكس و مدرن ساختمان هاي امروز به حساب مي آيند. قيمت درب شيشه اي را در سايت قائم الكتريك مشاهده كنيد. همچنين درب ورودي ساختمان ها نيز براي حفظ امنيت عبور و مرور نيازمند تجهيزات راهبند است.

در ادامه ليستي از ارورها و هشدارهايي بيان مي‌شود كه مي‌توانند در هنگام استفاده از نقشه‌هاي سايت رخ دهند و ممكن است در گزارش نقشه‌هاي سايت ديده شوند:

1- URLs Are Not Followed

به طور كلي اين خطا نشان مي‌دهد كه گوگل قادر به پردازش نقشه سايت به طور كامل نيست، به اين دليل كه يك يا چند URL داراي ريدايركت‌هاي بسياري هستند كه باعث مي‌شود خزنده‌هاي گوگل نتوانند آنها را دنبال كنند. 

ليست زير دلايل ديگري را خواهد گفت كه يك ريدايركت ممكن است توانايي يك لينك را براي دنبال شدن تحت تأثير قرار دهد:

  • سعي كنيد از مرورگر متني مانند Lynx براي بررسي وبسايت خود استفاده كنيد. اين امر مفيد است زيرا اين مرورگر به همان شيوه‌اي كه يك موتور جستجو مي‌بيند، وبسايت را خواهيد ديد. مواردي مانند كوكي‌ها، جاوا اسكريپت، DHTML، فريم‌ها، Ids يا فلش مي‌توانند مانع از نمايش وبسايت شما در مرورگر متني شوند. در صورتي كه اين مورد باشد، در نتيجه خزنده‌هاي موتور جستجو براي كراول سايت شما مشكل دارند. 
  • اگر مي‌خواهيد به طور دائمي يك صفحه را به صفحه‌اي ديگر هدايت كنيد (redirect)، سعي كنيد از يك ريدايركت دائمي استفاده كنيد. هدف اين است كه استفاده از ريدايركت‌هايي مانند meta-refresh يا جاوا اسكريپت جلوگيري شود. 
  • در صورتي كه امكان دارد، از لينك‌هاي كامل يا مطلوب به جاي لينك‌هاي نسبي استفاده كنيد. به عنوان مثال، هنگامي كه لينك به صفحه ديگري از وبسايت خود مي‌دهيد، سعي كنيد مانند http://www.sample.com/mypage.html به جاي فقط mypage.html لينك دهيد.

2- URLs Are Not Accessible

اين خطا زماني اتفاق مي‌افتد كه گوگل با يك خطا در زمان مشاهده يك URL در نقشه سايت رو به روشده باشد. شما بايد:

  • اطمينان حاصل كنيد كه فايل در مكان مشخص شده آن وجود دارد.
  • اين را با استفاده از Google's robots.txt tester بررسي كنيد تا تأييد شود چه فايل‌هايي آن را مسدود كرده‌اند.
  • از ابزار etch as Google استفاده كنيد تا بتوانيد ببينيد كه آيا توسط robots.txt مسدود شده است يا خير. 
  • اطمينان حاصل كنيد كه نقشه‌هاي سايت به درستي URL را ليست مي‌كنند؛ در صورتي كه گوگل تلاش مي‌كند URL را از نقشه سايت كراول كند.

3- URLs That Are Not Allowed

يك نقشه سايت ممكن است شامل URLهايي باشد كه در سطح بالاتر يا دامنه متفاوتي قرار دارند نسبت به آنچه كه در فايل نقشه سايت ليست شده است. 

دامنه متفاوت ـ بررسي كنيد همه آدرس صفحه‌ها (URLs) با همان دامنه‌اي شروع مي‌شوند كه در نقشه سايت واقع شده است. به عنوان مثال اگر نقشه سايتي http://www.sample.com/sitemap.xml است، تغييرات سايتي كه فاقد www، http يا https (به جاي http) باشد براي نقشه سايت مورد نظر معتبر نيست. 

سطح بالاترـ اگر نقشه سايت شما مواردي مانند http://wwwweb24.ir/mysite/sitemap.xml باشد، تغييرات وبسايت در سطح بالاتر براي نقشه سايت معتبر نخواهد بود. اين موارد شامل زير است:

  • https://www.web24.ir: اين سايت در سطحي است كه بالاتر از نقشه سايت است.
  • https://www.web24.ir/yoursite: اين سايت در يك دايركتوري است كه برابر با نقشه سايت است. 

4- An Empty Sitemap

اين مورد زماني رخ مي‌دهد كه نقشه سايت شما شامل هيچ آدرس صفحه‌اي (URLs) نيست. اگر نقشه سايت، پروتكل نقشه سايت را استفاده مي‌كند، مطمئن شويد كه URLها به درستي برچسب گذاري شده‌اند. تگ گذاري نامناسب و اشتباه URLها در نقشه سايت ممكن است منجر به چنين اروري شود؛ به اين دليل كه ربات‌هاي گوگل نمي‌توانند اطلاعات را در فرمت شناسايي كنند. براي حل اين مشكل، ابتدا بررسي كنيد كه نقشه سايت خالي نيست، مطمئن شويد كه URLها به درستي تگ گذاري شده‌اند. اين اطلاعات بر روي دستورالعمل‌هاي نقشه سايت موجود است كه بايد آنها بخوانيد و درك كنيد قبل از اينكه حتي در مورد ايجاد نقشه سايت فكر كنيد.

5- خطاهاي فشرده سازي (Compression Errors)

گوگل با اين خطا در زماني كه تلاش مي‌كند فايل فشرده شده نقشه سايت را باز كند رو به رو خواهد شد. بنابراين پيشنهاد مي‌شود نقشه سايت را با ابزاري مانند grip دوباره فشرده كنيد، آن را در وبسايت آپلود كنيد و سپس دوباره آن را ارسال كنيد. 

6- خطاي اندازه فايل نقشه سايت (Sitemap File Size Error)

اين خطا در زماني اتفاق مي‌افتد كه نقشه سايت بالاتر از حداكثر اندازه مجاز فايل باشد. يك نقشه سايت غير فشرده كه بزرگتر از 10 مگابايت است، اين پيام خطا را خواهد داد. هنگامي كه يك نقشه سايت بزرگ است، بايد به چندين نقشه كوچكتر تقسيم شود و سپس اين نقشه‌هاي سايت بايد در يك فايل ايندكس نقشه سايت ليست شوند. 

7- تاريخ نامعتبر (Invalid Date)

اين پيام خطا نشان مي‌دهد كه نقشه سايت يك يا چند تاريخ دارد كه نامعتبر است. تاريخ مي‌تواند نامعتبر باشد به اين دليل كه تاريخ در فرمتي اشتباه است يا تاريخ خودش نامعتبر است. تاريخ در يك نقشه سايت بايد با استانداردهاي كدگذاري W3C Datetime مطابقت داشته باشد، هر چند كه ممكن است به طور كلي بخش زمان را حذف كنيد. بايد مطمئن شويد كه تاريخ و زمان (اگر وجود دارد) مطابق با هر يك از اين فرمت‌ها باشد:

  • 2017-02-21  
  • 2017-02-21T17:00:15+00:00

زمان اختياري است، اما اگر تصميم داريد كه زمان باشد شما بايد يك منطقه زماني تعيين كنيد كه به صورت پيش فرض 00:00:00Z باشد. 

8- Invalid Attribute Value

اين پيام خطا در زماني ظاهر مي‌شود كه شما مقداري تعيين كرده‌ايد كه براي يك ويژگي تگ XML نامعتبر است. بايد مجددا بررسي كنيد تا مطمئن شويد كه نقشه سايت شما تنها ويژگي‌هاي مجاز موجود را دارد. همچنين بايد مطمئن شويد كه تنها مقدارهاي مجاز را با توجه به مشخصات نقشه سايت تعيين كرده‌ايد. ويژگي‌ها و مقادير شما بايد براي تيپوها (خطاهاي تايپوگرافيكال) بررسي شوند. 

9- مقادير تگ نامعتبر (Invalid Tag Values)

هنگامي كه نقشه سايت شما داراي يك يا چند تگ نامعتبر است، ممكن است اين پيام خطا را ببينيد. انتظار مي‌رود اين پيام خطا، تگ را در متن پيام خطا نشان دهد. مشخصات خود را براي نوع نقشه سايت – استاندارد، ايندكس، ويدئو و غيره بررسي كنيد. 

10- URL نامعتبر

اين كد تقريبا واضح است و در زماني ظاهر مي‌شود كه يك URL در نقشه سايت شما نامعتبر است. ممكن است به اين دليل باشد كه URL از كاراكترها، فضاها، نشان‌ها يا مانند اينها ساخته شده يا مي‌تواند نادرست فرمت بندي شده باشد. اطمينان حاصل كنيد كه آدرس‌هاي صفحه (URLs) موجود در نقشه سايت براي قابليت خواندن (readability) و escaped به درستي كدگذاري شده است. بايد براي هر كاراكتر اشتباه مانند فضاها يا نشان‌ها بررسي كنيد و همچنين مي‌توانيد URL را در يك مرورگر كپي كنيد تا نشان دهد كه مروگر مي‌تواند URL را بخواند يا نه و نيز صفحه به درستي بارگذاري مي‌شود يا نه. 

11- URL نامعتبر در فايل ايندكس نقشه سايت: URL ناقص

اين اتفاق زماني رخ مي‌دهد كه فايل ايندكس نقشه سايت شامل يك URL كامل براي هر نقشه سايت تكي كه ليست شده نمي‌باشد. هنگامي كه فايل ايندكس نقشه سايت قابل مشاهده است، دايركتوري جايي است كه فايل‌ها حاوي آن باشند. براي مثال اگر فايل ايندكس نقشه سايت در https://www.web24.ir/folder/sitemap_index.xml واقع شده و نشان مي‌دهد كه يك نقشه سايت sitemap.xml است، نقشه سايت براي https://www.web24.ir/folder/sitemap.xml جستجو خواهد شد. اگر نقشه سايت آنجا وجود نداشته باشد، اين خطا نشان داده خواهد شد. شما بايد فايل ايندكس نقشه سايت را براي نشان دادن مسير كامل به هر يك از فايل‌هاي نقشه سايت ليست شده، بروز رساني كنيد و سپس دوباره فايل ايندكس را ارسال كنيد.

12- Missing XML Attribute (فاقد ويژگي XML)

هنگامي كه تگي در نقشه سايت وجود دارد كه ويژگي مورد نياز را از دست داده است، اين پيام خطا را دريافت خواهيد كرد. بررسي كنيد كه نقشه سايت شما درست است و هيچ ويژگي‌هاي ضروري وجود ندارد كه از دست داده باشيد. هنگامي كه ويژگي‌هاي از دست رفته، درست (ترميم) مي‌شوند، مي‌توانيد نقشه سايت را مجددا ارسال كنيد.

13- Missing XML Tag (فاقد تگ XML)

هنگاني كه يك يا چند ورودي در نقشه سايت وجود دارند كه تگي ضروري را از دست داده است اين پيام مشاهده خواهد شد. در پيغام خطا عددهاي خطي ليست شده را خواهيد ديد.

14- XML نامعتبر: تگ‌هاي بسيار زياد

اگر نقشه سايت شما حاوي تگ‌هاي تكراري باشد، يك كد خطا وجود خواهد داشت. اين پيام شامل انواعي از تگ‌هاست كه تكرار شده‌اند مانند تگ

15- Missing Thumbnail URL

اين پيام زماني نشان داده مي‌شود كه يك يا چند عنصر ويدئويي URL را براي يك تصوير Thumbnails (بندانگشتي) از دست داده‌اند. بايد مطمئن شويد كه مكان URLهاي Thumbnails با استفاده از تگ نشان داده شده است.

16- از دست دادن عنوان ويدئو (Missing Video Title)

اطمينان حاصل كنيد كه هر يك از ويدئوها در نقشه سايت داراي عنوان خاص خودشان هستند، كه بايد با تگ مشخص شوند. 

17- نقشه‌هاي سايت بيش از حد در فايل ايندكس نقشه سايت

فايل ايندكس نقشه سايت نبايد حاوي بيش از 50.000 نقشه سايت باشد. اگر مي‌خواهيد بيشتر باشد بايد آن را به چندين ايندكس نقشه سايت تقسيم كنيد.

18- URLهاي بيش از حد در يك نقشه سايت

نقشه سايت نبايد بيش از 50.000 URL را در يك فايل واحد ليست كند. اگر مي‌خواهيد بيشتر از اين باشد بايد به چندين نقشه سايت متعدد تقسيم بندي شود و از يك فايل ايندكس نقشه سايت استفاده كنيد.

19- خطاي HTTP (كد خاص)

اين خطا بدان معناست كه نقشه سايت نمي‌تواند پردازش شود يا ربات‌ها در ميان برخي خطاهاي HTTP مي‌آيند كه واقعا مهم نيستند به خصوص زماني كه تلاش مي‌كنند نقشه سايت دانلود شود. توجه داشته باشيد كه برخي خطاها مانند 404 بسيار مهم هستند، اما برخي ديگر ممكن است خطاهاي موقت مانند مشكلات سرور را نشان دهند. راه حل اين است كه مطمئن شويد كه URL نقشه سايت تعيين شده دقيق است و در مكان مشخص شده وجود دارد. پس از اطمينان، دوباره نقشه سايت را براي ابزار  كنسول جستجو (گوگل وبسمتر تولز) ارسال كنيد. 

20- فضاي نام نادرست (Incorrect Namespace)

فضاي نام (namespace) مجموعه‌اي از نامهاست كه نمي‌توانند به عنوان عناصر و ويژگي‌هايي در يك فايل XML مورد استفاده قرار گيرد. هنگامي كه فضاي نام را در يك فايل XML مشخص مي‌كنيد، به سادگي به گوگل مي‌گوييد كه چه نوع داده‌اي در نقشه سايت به همراه تگ‌هاي مربوطه آنها وجود دارد. راه حل: نگاه ديگري به نقشه سايت بياندازيد و مطمئن شويد كه فضاي نام (namespace) به درستي مشخص شده است. هنگامي كه متقاعد شديد همه چيز خوب است دوباره نقشه سايت را ارسال كنيد.

خطاهاي بسياري وجود دارند كه مي‌توانيد در هنگام ارسال نقشه سايت خود به كنسول جستجو (گوگل وبمستر تولز) مواجه شويد. بهترين راه براي ارسال موفق نقشه سايت اين است كه دستورالعمل‌هاي ارسال و ايجاد نقشه‌هاي سايت را با دقت بخوانيد و درك كنيد. اگر از توليد كننده (generator) نقشه سايت third-party استفاده مي‌كنيد مطمئن شويد كه قبل از كليك بر روي ارسال (submit)، نقشه سايت ايجاد شده را بررسي كرده ايد. همان قدر كه هيچ جريمه‌اي براي ارسال نقشه‌هاي سايت وجود ندارد، برخي خطاها مي‌توانند هزينه داشته باشند. همچنين مي‌توانيد از خطاها براي بهبود تجربه كاربري در همه جا استفاده كنيد، به اين دليل كه اطمينان حاصل مي‌كنيد هيچ لينك مرده يا استفاده از robots.txt وجود ندارد.

سخن پاياني

بازاريابي و تبليغات به ركن اساسي جامعه امروز ما تبديل شده است. سئو و بهينه سازي سايت براي موتورهاي جست و جو و همچنين تبليغات گوگل ادوردز از جمله مهمترين روش ها براي بيشتر ديده شدن سايت شما به حساب مي آيد. شركت پيام آوا خدمات طراحي سايت تهران و سئو را با مناسب ترين قيمت به شما ارائه مي دهد.

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۸ دى ۱۳۹۸ساعت: ۰۲:۱۵:۵۷ توسط:پدرام موضوع:

ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :