پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
 
آمار
امروز : 0
ديروز : 0
افراد آنلاين : 1
همه : 7382
 
ساعت : ۱۱:۳۹:۴۰
نویسنده : پدرام
نظرات (0)

 

 

در چند سال اخير، توجه زيادي به مسئله لينك سازي و بك لينك شده است. در گذشته، مي‌توانستيد چند وبسايت ايجاد كرده و آنها را به وبسايت اصلي خود بك لينك دهيد. اما اين مسئله به اين دليل كه سبب دور زدن الگوريتم گوگل مي شد، در نتيجه توسط الگوريتم پنگوئن گوگل تمامي وبسايت‌هايي كه از اين شيوه و كلك استفاده مي‌كردند جريمه شدند. اگرچه گوگل تغييراتي در نحوه كار با بك‌لينك‌ها در هنگام بهينه سازي موتورهاي جستجو انجام داده است، اما همچنان بك لينك‌ها نقش خود را در رتبه بندي سايت‌ها در نتايج دارند. بنابراين گرفتن لينك به وب سايت خود، بخش مهمي از هر استراتژي مناسب SEO است؛ نه تنها اين لينك‌ها كمك به بهبود موقعيت نتايج شما مي‌كند، بلكه آنها مي‌توانند به شهرت برند و اعتبار دامنه كمك كنند. در صورتي كه بك لينك سازي به صورت درست انجام گيرد، باعث افزايش رتبه وب سايت در موتورهاي جستجو مي‌شود اما در غير اينصورت صدمات جبران ناپذيري به رتبه وبسايت وارد مي‌كند. حال، چگونه بايد براي وبسايت خود بك‌لينك‌هاي باكيفيت بگيريم؟ 

چگونه براي وبسايت خود بك‌لينك‌هاي باكيفيت و قوي بگيريم؟ 

1- لينك دادن به ديگران

 

لينك دادن به ديگران

 

قرار دادن لينك‌ها در محتواي خود به سايت‌هاي مرتبط ديگر مي‌تواند منجر به عمل متقابل (تبادل لينك) شود. به عنوان مثال، افرادي كه از طريق ابزارهايي مانند گوگل آناليتيكز نظارت مي‌كنند مي‌توانند ببينند چگونه ترافيك به صفحات آنها هدايت مي شود. لازم به ذكر است بك لينك گرفتن از وبسايت‌هايي كه داراي رتبه بالايي هستند ارزش دارد، بنابراين سعي كنيد محتواي عالي و باكيفيتي در وبسايت خود توليد كنيد. نكته ديگر كه بايد توجه شود اين است كه سعي كنيد از وبسايت‌هاي مرتبط با حوزه كسب و كار خود لينك بگيريد، به اين دليل كه خوانندگان هر دو يكسان هستند، احتمال بيشتري دارد به وبسايت شما نگاهي بياندازند. 

2- ايجاد پست‌هاي مهمان

 

 

پست مهمان

 

نوشتن پست‌هاي مهمان بر روي وبلاگ كه مرتبط با حوزه كسب و كار شما باشد، ميتواند به سادگي لينك‌هاي باكيفتي ايجاد كند. بنابراين شما بايد بتوانيد با استفاده از استراتژي خاص، مالكان وبسايت‌هاي مرتبط با حوزه كسب و كار خود را قانع كنيد كه بتوانيد حداقل يك پست در وبسايت آنها قرار داده و سپس شروع به لينك‌سازي و گرفتن لينك در داخل آن كنيد. اما بايد دقت كنيد صاحب سايت لينك شما را nofollow نكند تا بي‌ارزش شود. البته لازم به ذكر است كه برخي متخصصان سئو مي‌گويند كه پست‌هاي مهمان مانند گذشته ارزش زيادي را ندارند و حتي باعث جريمه شدن وبسايت مي‌شود. براي اطلاع بيشتر در مورد پست مهمان مقاله زير را در وب 24 دنبال كنيد.

3- كمك بخشي و مفيد بودن انجمن‌ها

 

مفيد بودن فروم

 

انجمن‌هايي كه مرتبط با حوزه كسب و كاري شما هستند مي‌توانند در هنگام ايجاد بك‌لينك‌هاي سئو مفيد باشند. اين امر بخصوص هنگامي كه شما بسيار مفيد و كمك كننده بر روي آن سايت‌ها هستيد صادق است. اين كار نه تنها باعث ايجاد لينك به دامنه شما مي شود، بلكه مي‌تواند اعتبار شما را به عنوان فرد حرفه‌اي در صورتي كه به افراد در انجمن‌ها كمك كنيد، افزايش دهد. بنابراين مي‌توانيد با قرار دادن پست‌ها و مطالب مربوط به وبسايت خود بك لينك مناسبي بگيريد. سايت‌هاي پرسش و پاسخ، همچنين مي‌توانند يك تجربه مشابهي در زمان كمك به افراد در رفع اشكال‌شان فراهم كنند. اين امر ممكن است چند ساعت در هفته ارزش داشته باشد تا سوالات آنها را بررسي اجمالي كنيد و تخصص خود را به افرادي كه نيازمند هستند، ارائه دهيد.

4- لينك‌هاي شبكه‌هاي اجتماعي

 

لينك هاي شبكه هاي اجتماعي

 

شبكه‌هاي اجتماعي مي توانند نقش بسيار مهمي را در ايجاد بك‌لينك‌ها داشته باشند. از نظر بك لينك، شبكه‌هاي اجتماعي بيشترين امتياز را نسبت به ديگر استراتژي‌ها دارند. اطمينان حاصل كنيد كه پروفايل‌تان شامل يك لينك به سايت شما مي‌شود و مطالب را به طور مرتب به روز رساني كنيد. شبكه هاي اجتماعي علاوه بر اينكه مي توانند براي سئو سايت شما مفيد باشند، در زمينه برندسازي و معرفي برند شما به مخاطبين هدف نيز كمك بسيار زيادي مي كنند.

5- ساختن اينفوگرافيك و تصوير

 

ايجاد اينفوگرافيك

 

داده اينفوگرافيك يك فرمت رايج براي به اشتراك گذاري اطلاعات هستند. با ساختن آن، مي‌توانيد آن را در ميان بسياري از وبسايت‌ها به اشتراك بگذاريد. برخي افراد فكر مي‌كنند تصاوير در متن اثري ندارند اما بايد بدانيد كه برخي افراد بصري هستند و فقط تصاوير را مي‌بينند. با ايجاد تصاوير منحصر به فرد مي‌توانيد به غير از درج كردن لينك سايت در عكس، لينك‌سازي خفيفي ايجاد كنيد. شما همچنين مي‌توانيد با صاحبان سايت تماس بگيريد و عكس خود را به عنوان يك پست مهمان ارائه دهيد كه بسياري از آنها ممكن است موافقت كنند. علاوه بر اين، ارسال يكي از اين تصاوير به سايت شما نيز مي‌تواند بر روي Google Images به نمايش گذاشته شود.

6- اظهار نظر در وبلاگ‌ها و پاسخ به سؤالات

 

اظهار نظر در وبلاگ ها

 

يكي ديگر از روش‌هاي گرفتن بك‌لينك اين است كه با مطالعه پست‌هاي مرتبط با كسب و كار خود، نظر خود را به طور كاملا علمي و دقيق بيان كنيد و در صورت لزوم لينك وبسايت خود را قرار دهيد. اما بايد بدانيد كه نظرات No-follow بي‌فايده براي ساخت بك‌لينك مي باشد و نظرات Do-follow بهترين هستند. همچنين مي‌توانيد در شبكه‌هاي اجتماعي، انجمن‌ها و گروه‌هاي مرتبط پاسخ به سؤالات دهيد و براي ارائه يك منبع به پاسخ خود، لينك وبسايت‌تان را بدهيد. 

7- بر طرف كردن لينك شكسته

 

ترميم لينك هاي شكسته

 

البته اين مورد بيشتر هشدار است تا روش. لينك‌ها ممكن است به عنوان دامنه‌هايي كه ديگر كار نمي‌كنند، شكسته شوند. با استفاده از ابزارهايي مانند Broken Link Finder يا گوگل وبمستر تولز مي‌توانيد صفحات ديگران را اسكن كنيد تا اين ارتباطات بد را بيابيد. لينك‌هاي شكسته مي‌توانند به سئوي وبسايت آسيب بزنند به اين دليل كه وقتي خزنده‌هاي موتور جستجو سايتي را بازديد كرده و با لينك شكسته رو به رو مي‌شوند نمي‌توانند آن را به درستي ايندكس يا كراول كنند. همچنين هنگامي كه خزنده‌هاي جستجو از لينكي به لينك ديگر وبسايت رفته تا ارتباط صفحات با كلمه كليدي مناسب را جستجو كنند، در صورت وجود لينك شكسته مانند علامت ايست فرايند خزش را متوقف مي‌كنند. از اين رو لينك‌هاي شكسته خارجي را برطرف كنيد تا مطمئن شويد هيچ نوع لينك خرابي در وبسايت نداريد. همچنين لينك‌هاي قديمي موجود در وبسايت خود را قبل از لينك سازي بين صفحات بررسي كنيد.

استراتژي‌هاي بسياري براي ايجاد بك‌لينك وجود دارد تا بتوانيد براي وبسايت خود از آنها استفاده كنيد. اما لازم به ذكر است گوگل در صورتي كه لينك‌هاي بسيار زيادي را به سايت خود بدهيد كه با حوزه كاري شما همخواني نداشته باشند وبسايت را جريمه خواهد كرد. ايجاد بك لينك‌هاي باكيفيت باعث بهبود سئو و افزايش ترافيك سايت شما خواهد شد.

اميدواريم با رعايت مطالب مطرح شده در بالا، بتوانيد بك‌لينك‌هاي باكيفيتي براي وبسايت يا وبلاگ خود بگيريد.

 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

تبليغات ميان متني

درب شيشه اي چيست؟  يكي از ملزومات دكوراسيون لوكس و مدرن ساختمان هاي امروز به حساب مي آيند. قيمت درب شيشه اي را در سايت قائم الكتريك مشاهده كنيد. همچنين درب ورودي ساختمان ها نيز براي حفظ امنيت عبور و مرور نيازمند تجهيزات راهبند است. قيمت راهبند  را از قائم الكترونيك به راحتي دريافت كنيدتيم نكته عمومي و عاميانه اين است كه در شيشه اي يا همان درب شيشه اي به درب اتوماتيك شيشه اي اشاره دارند. درب شيشه اي در انواع مختلف را از قائم الكترونيك بخواهيد.

تبليغات ميان متني

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

همچنين مي توانيد كركره برقي و قيمت كركره برقي  و پرده برقي را در وبسايت قائم الكترونيك و از كارشناسان اين شركت استعلام كنيد. ما ۲۴ ساعت شبانه روز آماده خدمت به شما عزيزان هستيم.

تبليغات ميان متني

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

بهترين روشهاي ساخت بك لينك براي سئو

روش هاي بسياري براي ساخت بك لينك وجود دارد. يكي از رايج ترين روش هاي گرفتن بك لينك با كيفيت در بيشتر كشورها استفاده از پست مهمان است. بهترين روش هاي ساخت بك لينك صحيح را در اين مقاله بررسي خواهيم كرد.

روش هاي ساخت بك لينك براي سئو

اگر واژه  List of Guest blog sites را در گوگل جستجو كنيد. شاهد سايت هاي معتبري خواهيد بود كه به شما امكان درج پست مهمان و گرفتن بك لينك در موضوعات مختلف را مي دهد. در ايران اگر براي واژه ليست سايت هاي ارائه دهنده پست مهمان جستجو كنيد. شايد بتوانيد يك يا دو سايت را بيابيد كه در موضوعات مربوط به طراحي سايت، پست مهمان قبول مي كنند. اگر شما صاحب يك سايت فروشگاهي باشيد. گرفتن لينك از يك مطلب طراحي سايت يا سئو تاثيري در افزايش مخاطبان شما نخواهد داشت. شايد دليل آنكه بيشتر لينك هايي كه در سايت هاي ايراني مشاهده مي كنيم، لينك هاي تبليغاتي همراه با بنر تبليغي هستند. همين نكته است كه سايتي كه امكان ايجاد پست مهمان در همه زمينه ها را برايمان مهيا كند وجود ندارد. هر حفره اي در اقتصاد دليلي منطقي دارد. اگر سايتي وجود ندارد كه پست مهمان در زمنيه هاي مختلف قبول كند، مهمترين دليل آن اين است كه محتواگذاراني كه بخواهند درباره موضوعات مختلف مطلب بنويسند بسيار كم و انگشت شمار هستند. يا اصلا وجود ندارند. بعنوان يك شركت طراح سايت بارها شاهد بوديم كه مشتريانمان حتي براي سايت خودشان هم از تهيه مطلب عاجز هستند. بنابراين ديگر انتظار ايجاد مطلب براي سايت هاي پذيرش پست مهمان بي معني است.

 

 

ساخت بك لينك

 

نكته طلايي استفاده از پست مهمان در ايران

همانطور كه تا اينجا گفتيم سايت هايي وجود دارند كه مالكان آن حاضر به توليد محتوا براي سايت خودشان هم نيستند. (براي سفارش توليد محتواي سئو شده به وب24 كليك كنيد) سايت هايي هم هستند كه براي رسيدن به رتبه هاي برتر گوگل نياز به دريافت لينك از سايت هاي مرتبط هستند. با اتصال اين دو سايت شما مي توانيد درآمد بالايي كسب كنيد.

به عنوان يك فري لنسر، سئو كار يا شركت طراحي سايت و يا شركت بازاريابي براي ايجاد پست مهمان راهكارهاي زير را بكار بگيريد.

  • مشخص كردن موضوع اصلي سايت مشتري
  • مشخص كردن سايت هايي كه موضوع مشابه دارند ولي رقيب بلقوه نيستند.
  • تحقيق كلمات كليدي
  • مشخص كردن اينكه كدام صفحات براي كدام كلمات كليدي بايد رتبه بدست بياورند.
  • مشخص كردن كلمات كليدي طولاني براي جذب گستره بيشتري از مخاطبان
  • تماس با مالكان سايت هاي مشابه سايت مشتري
  • چانه زني براي توليد پست مهمان براي سايت هاي مشابه
  • تعيين هزينه براي شركت پذيرنده پست مهمان بصورت مقرون به صرفه
  • تعيين تعداد پست و تعداد بك لينك اخذ شده از هر پست
  • تعيين محل تبليغ براي پست هاي ايجاد شده در شبكه هاي اجتماعي
  • بستن قرارداد توليد پست مهمان

مثال:

يك مشتري براي فروش باتري خودرو خواهان يك سايت و سئو است. براي اين مشتري سايت را طراحي كرده و چنيدن محتواي مرتبط با فروش باتري خودرو ايجاد كرده ايم. در فاز بعدي براي ايجاد بك لينك در سايت هاي ديگر بصورت پست مهمان بسراغ سايت هايي مي رويم كه خدمات خودرويي ارائه مي دهند. ولي عمده فروش باتري خودرو نيستند. بعد از يافتن چنين سايت هايي به آنها پيشنهاد قرار دادن پست مهمان را ارائه مي دهيم. همانطور كه گفته شد اغلب مالكان سايت ها براي توليد محتوا براي سايت هاي خود دچار مشكل هستند. بنابراين احتمالا سايتي كه يافته ايم نيز چنين مشكلي دارد. بنابراين در چانه زني براي پذيرش پست مهمان ميتوانيم با تكيه بر افزايش رتبه سايت و صفحات سايت در گوگل معامله را به نفع خود سوق دهيم. با توجه به اينكه سايت پذيرنده پست مهمان در صورتي كه خود بخواهد براي سايتش محتواي مفيد تهيه كنيد ناچار به هزينه اي حداقل نزديك يك ميليون تومان در ماه است. به راحتي ميتوان پذيرنده پست مهمان را براي پرداخت هزينه بابت درج پست مهمان قانع كرد.

به اين ترتيب علاوه بر يافتن سايتي براي درج پست مهمان يك سايت براي محتوا گذاري هم خواهيم داشت.

نكته : براي موفقيت در اين مسير بايد محتواي با كيفيت توليد شود. محتواي با كيفيت محتوايي است كه كپي نباشد و حداقل 2000 كلمه داشته باشد. تصور كنيد بخواهيد 2000 كلمه مطلب درباره ارسال رايگان باتري خودرو در تهران بنويسيد. اينكار اصلا ساده نيست. اگر 2000 كلمه را با فونت 14 B nazanin  بصورت يك متن واقعي با پاراگراف هايي طبيعي تايپ كنيم. حدود 5 صفحه A4 خواهد شد. براي تايپ 5 صفحه A4 يك تاپيست حرفه اي حدود يك ساعت زمان نياز دارد و يك تايپيست تازه كار حدود يك ساعت و ربع زمان براي تايپ اين حجم متن زمان نياز دارد. در نظر بگيريد كه مطلب شما نمي تواند كپي باشد و بايد مطلب خاص و منحصر به فرد توليد كنيد. زمان تحقيق كلمات كليدي را نيز به اين زمان اضافه كنيد. خواهيد ديد كه توليد پست مهمان براي مشتريان كاري بس دشوار و طاقت فرسا است. سخت بودن توليد پست مهمان براي مشتريان باعث شده است تعداد شركت هايي كه چنين خدماتي را به مشتريان ارائه  مي دهند، به تعداد انگشتان يك دست هم نرسد. 

 

بهترين روشهاي ساخت بك لينك

 

بهترين روش هاي لينك بيلدينگ در دنيا

روش هاي روتيني براي گرفتن بك لينك به همراه كمي تجربه هاي شخصي را در اين قسمت بررسي مي كنيم : 

1-    گرفتن بك لينك با كمك لينك هاي شكسته رقبا

اين تكنيك براي سايت هاي تخصصي كارايي زيادي دارد. هنگامي كه براي تحقيقات خود در وب متوجه مي شويد كه سايتي به يكي از رقباي شما كه ديگر در آن زمينه كار نمي كند لينك داده است و در حقيقت لينك آنها به منبع، يك لينك شكسته است كه كاربر را به سايت مقصد نمي رساند. به راحتي با يك تماس دوستانه با صاحب سايت مي توانيد درخواست جايگزين كردن بك لينك با يك بك لينك مفيد ديگر را بدهيد. اين لينك مفيد جايگزين، لينك سايت خودتان است. كه براحتي مي توانيد مالك سايت را قانع كنيد كه لينك شكسته در سايتش را با لينك سايت شما جايگزين كند. اين روش رايگان و بسيار راحت است.

2-    بك لينك گرفتن از اينفوگرافيك ها

با مطالعه سايت هايي كه در زمينه كاري شما مطلب درج مي كنند براي مطالب آنها يك اينفوگرافي طراحي كنيد كه به سايت شما لينك مي دهد. قراردادن عباراتي مانند: توضيح بيشتر درباره نحوه افزايش رتبه سايت، در عكس هاي اينفوگرافيك مي تواند كاربر را به كليك كردن تشويق كند.

3-    پست هاي مهمان

اصولا هنگامي كه كسي درخواست ارسال پست مهمان دارد. يك سئو كار يا طراح سايت يا چيزي شبيه اين دو است. بنابراين اگر شما يك شركت طراحي سايت يا سئو هستيد. احتمالا براي پذيرش پست مهمان ناچاريد به رقباي خود با دادن بك لينك اعتبار دهيد. البته اين كار ايرادي ندارد. اگر پست هاي دريافتي براستي با كيفيت باشند. دادن يك لينك ارزش يك مقاله با كيفيت را دارد. به ياد داشته باشيد كه لينك هاي موجود در پست مهمان نمي توانند بصورت Nofollow باشند. اگر شركت پذيرنده پست مهمان لينك هاي مقاله شما را Nofollow مي كند با آن شركت قطع رابطه كنيد.

نكته : در سايت هاي نامرتبط پست مهمان درج نكنيد.

4-    ردگيري رقبا

با كمك سايت هايي مانند Ranksignal رقباي خود را بررسي كنيد و سايت هايي كه آنها براي درج لينك انتخاب مي كنند را رصد كنيد. در صورتي كه سايت ها داراي محتوايي مرتبط با سايت شما بودند به آنها درخواست ارسال لينك و يا پست مهمان بدهيد.

5-    لينك هاي داخلي

اگر بگويم بيشتر سئو كاران از ياد مي برند كه مي توانند لينك هاي مفيدي از سايت خودشان به خودشان بدهند، چندان اغراق نكرده ام. يكي از بهترين راه ها براي افزايش تعامل كاربران با مقالات سايت دادن لينك داخلي است. اگر لينك هاي داخلي، با هدف طراحي شوند و مخاطب را به مطالب مرتبط منتقل كنند، بسيار تجربه كاربري مثتبي ايجاد مي كنند.

6-    تبليغ محتواي خود در شبكه هاي اجتماعي

وقتي كه يك سايت تازه تاسيس باشد. براي بدست آوردن مشتري براي محتواي توليد شده در آن مي توانيد براحتي در شبكه هاي اجتماعي خودتان براي سايت تبليغ كنيد. مي توانيد از دوستان و همكارانتان بخواهيد كه نظرات مثبتي درباره كالا ها و خدمات سايت در شبكه هاي اجتماعي بنويسند.

7-    يافتن سايت هاي رقيب منقضي شده

سايت هاي زيادي هستند كه فعاليت خود را متوقف مي كنند. ميتوان براحتي با خريدن دامنه هايي كه ديگر فعال نيستند از رتبه آن سايت براي گرفتن بك لينك استفاده كرد. مثال: سايت Moz.com قبلا در دامنه Seomoz.com قرار داشت. حالا اگر ما اين دامنه را بخريم هزاران كاربر اين سايت اشتباها وارد سايت ما مي شوند. و اين سايت مي تواند محتواي سايت اصلي ما را تبليغ كند. يا حتي كاربر را به سايت ما ريدايركت كند.

 

بكلينك از سايت هاي منقضي شده

 

سوال:چطور سايت هاي منقضي شده را بيابيم:

  • چك كردن سايت ها و شركت هايي كه نام برند تجاري خود را تغيير داده اند. جستجوي عبارت تغيير نام برند در گوگل به همراه نوع شغل مي تواند نتايج جالبي به همراه داشته باشد.
  • جستجو براي كالاها و خدمات مد نظر خود همراه با عبارت اين خدمات ديگر ارائه نمي شود.

8-    در خواست از دوستان و سايت هاي همكار براي افزودن لينك سايت شما

اگر بتوانيد سايت هايي با موضوع مشابه موضوعات سايت خود را قانع كنيد كه سايت شما را تبليغ كند، مزاياي زيادي بدست خواهيد آورد. اگر براي ترغيب اين سايت ها ناچار به تبادل لينك شديد سعي كنيد تعداد تبادل لينك هاي خود را در حداقل تعداد ممكن نگاه داريد تا با تنبيه گوگل مواجه نشويد.

 اين 8 روش را براي به اين دليل انتخاب كرديم كه ضمن مهم بودن، كمتر مورد توجه قرار گرفته اند.

بهترين نوع بك لينك چيست ؟

گروه 1: بهترين بك لينك هايي كه شما مي توانيد براي وب سايت خود دريافت كنيد.

چه چيزي يك بك لينك را به يك بك لينك با كيفيت تبديل مي كند؟

دريافت بك لينك لينك هايي كه از سايت هاي ديگر براي وب سايت تجاري خود دريافت مي كنيد. يكي از بهترين روش هاي بهبود رتبه سايت شما است. همه بك لينك ها ارزش يكساني ندارند. برخي از بك لينك ها رتبه سايت شما را به هيچ وجه بهبود نمي دهند و برخي از آنها به رتبه سايت شما آسيب ميزنند. به همين دليل تمركز شما بايد بر روي توليد بك لينك هاي با كيفيت باشد. اما سوالي كه در اينجا مطرح ميشود اين است كه چه چيزي يك بك لينك را تبديل به يك بك لينك با كيفيت مي كند. سئو كاران مختلف ممكن است نظرات متفاوتي در اين باره داشته باشند بنابراين مواردي كه در اين مقاله به شرح آنها مي پردازيم مورد توافق اكثر سئو كاران مطرح مي باشند. اگر بك لينك تمام خصوصياتي كه در اين بخش معرفي مي كنيم داشته باشد، قطعا يك بك لينك عالي براي سايت شما خواهد بود. اينكه انتظار داشته باشيم شما براي سايت خود تنها بك لينك هاي عالي تهيه كنيد. انتظار واقع بينانه اي نخواهد بود. در ضمن نداشتن چندتا از ويژگي هاي زير، يك بك لينك را به يك بك لينك بد تبديل نمي كند. اگر شما موفق شويد لينكي داشته باشيد كه چند تا از اين موارد را در آن رعايت كرده باشيد. قطعا آن لينك براي سايت شما ارزشمند خواهد بود.

لينكي كه از سايت هاي مرتبط تهيه شود

موتور هاي جستجو ميخواند كه سايت هاي مرتبط با كلمه كليدي را در صفحه نتايج جستجو به نمايش بگذارند. به همين دليل هنگاميكه ميخواهند بك لينك هاي يك سايت را بررسي كنند. ارتباط ميان محتواي سايت ها در درجه اول اهميت قرار مي گيرد. ارتباط ميان سايت لينك دهنده و دريافت كننده لينك در سطوح مختلف ممكن است وجود داشته باشد. موتورهاي جستجو معمولا بدنبال يك ارتباط كلي ميان اين دو سايت هستند و ارتباط بين كليت صفحه لينك دهنده به صفحه دريافت كننده لينك را بررسي مي كنند. همچنين ارتباط متني كه در پيرامون لينك وجود دارد را با صفحه دريافت كننده لينك، مورد بازرسي قرار ميدهد.

دريافت بك لينك از منابع موثق

منطقي است كه بپذيريم يك لينك باكيفيت بايد از يك سايت با كيفيت تهيه شود و يك سايت با كيفيت بايد يك سايت قابل اعتماد باشد. براي تشخيص اينكه يك سايت قابل اعتماد است يا خير موتورهاي جستجو مجموعه اي از سايت ها را بعنوان سايت هايي كه هسته و مركز اعتماد هستند انتخاب مي كنند. منظور سايت هايي مانند ويكي پديا، سايت خبرگذاري هاي متعبر و مانند آن است. سايتي كه آنها بعنوان منبع معرفي كنند سايتي بسيار با كيفيت است و قطعا دريافت بك لينك از آن هم بسيار مشكل است. دريافت چند لينك از اين سايت ها به معني آن است كه سايت شما بسيار قابل اعتماد است و قطعا رتبه خوبي هم در موتورهاي جستجو بدست خواهد آورد.

ارسال ترافيك

يكي از اهداف تهيه بك لينك كه گاهاً فراموش ميشود افزودن ارزش يك سايت با هدايت مخاطب به آن سايت ميباشند. اين مسئله چنان حائز اهميت است كه حتي قبل از آنكه به فكر ايجاد ارزش براي موتورهاي جستجو باشيم. بايد به اين جنبه از توليد بك لينك ها توجه داشته باشيم. بازديد كنندگان يك سايت در صورتيكه يك لينك برجسته مورد علاقه خود را مشاهده كنند بر روي آن كليك خواهند كرد. با ايجاد لينك در سايت هايي كه احتمال انتقال ترافيك به سايت ما را دارند. ميتوانيم به ترافيكي كه مد نظرمان است برسيم. اگر لينكي تعداد زيادي بازديد كننده را بصورت مداوم به سايت شما هدايت كند يك لينك با ارزش محسوب ميشود و اين موضوع فقط به ارزش هاي رتبه بندي سايت در موتورهاي جستجو محدود نميشود. بلكه چنين لينك هايي از نظر، افزايش ترافيك سايت، افزايش نرخ تبديل سايت و افزايش فروش سايت نيز داراي اهميت مي باشند.

استفاده از خود كلمه كليدي و كلمات مترادف آن در انكر تكست anchor text

كيفيت بك لينك ها درصورتي كه متن قابل كليك با كلمه كليدي يكي باشد و يا شبيه آن باشد افزايش ميابد (بطور خلاصه ميتوانيم بگوييم كه لينك هاي توليدي بايد طبيعي بنظر برسند و درصد لينكهايي كه با خود كلمه كليدي توليد ميشوند نبايد چنان زياد باشد، كه بنظر بيايد تمام لينك ها را خود ما ايجاد كرده ايم.  بنابراين رعايت يك نرخ تصادفي ميان انكر تكست anchor text  كه با خود كلمه كليدي ايجاد ميشود و لينك هايي كه با كلمات مترادف كلمه كليدي توليد ميشوند حائز اهميت است. ) اگر تعداد زيادي از لينك هاي دريافتي شما دقيقا همان كلمه اي باشد كه ميخواهيد براي آن در گوگل رتبه بگيريد، اين لينك ها بنظر طبيعي نخواهند رسيد. مثال اگر شما مي خواهيد براي عبارت راهنمايي هاي حرفه اي سئو در گوگل رتبه بدست بياوريد مي توانيد از متن هاي نكاتي كه در سئو بايد رعايت شود. راهنمايي هاي فوق تخصصي در سئو، سئو را با راهنمايي هاي حرفه اي ما بياموزيد و مانند آن به اين صفحه لينك ايجاد كنيد.

لينك را در متن اصلي صفحه ايجاد كنيد

در يك سايت ميتوان در بخش هاي مختلفي به سايت ديگري لينك ايجاد كرد. از هدر، اسلايدر، تا سايد بار و پاصفحه سايت، اما اگر در متن اصلي صفحه به سايت خودمان لينك ايجاد كنيم. اين لينك ارزش بسيار بالاتري از لينك هايي كه در مكان هاي ديگري از صفحه قرار دارند، خواهد داشت. لينك هايي كه در متن اصلي يك صفحه قرار دارند بالاترين ارزش را از نظر موتورهاي جستجو دارند و دليل اين ارزش اين است كه هنگامي كه لينكي در متن يك صفحه قرار داده ميشود به آن معني است كه نويسنده متن به آن اهميت بالايي مي دهد.

قرار دادن بك لينك در صفحه اي كه اتوريتي  بالايي دارد

نكته : الگوريتم PageRank گوگل ديگر براي عموم در دسترس نيست. بنابراين ما تنها ميتوانيد رتبه يك صفحه را حدس بزنيم نرم افزارهاي زيادي هستند كه ادعا مي كنند ميتوانند دقيقا PageRank يك صفحه را محاسبه كنند ولي با توجه به اينكه اين الگوريتم گوگل مانند همه الگوريتم هاي ديگر گوگل بطور مداوم بروز رساني مي گردد و گوگل هم هيچ حرفي در باره تغييران آن نخواهد زد. ميتوان پيش بيني كرد كه هيچ سايتي نميتواند PageRank يك صفحه را دقيقا تعيين كند.

مدت هاست بجاي پيح رنك از معياري به نام اتوريتي authority استفاده مي شود كه توسط شركت MOZ ايجاد شده و به نوعي شبيه همان پيج رنك گوگل است و بر اساس معيارهاي خاصي اعتبار يك سايت را تشخيص و نمايش ميدهد.اتوريتي سايت مقداري عددي بين 0 تا 100 است و طبيعتا هرچه اين مقدار به 100 نزديك تر باشد در نتيجه اتوريتي هم بالاتر و سايت در اصطلاح معتبر تر خواهد بود.براي ساخت بك لينك به سراغ سايت هاي معتبر با اتوريتي بالا برويد و سايتهاي با اتوريتي زير 20 را به كلي فراموش كنيد.

لينك به سايت شما در كنار لينك به سايت هاي معتبر باشد

اگر بك لينكي كه به سايت شما  ايجاد ميشود در صفحه اي باشد كه به يك سايت بسيار با كيفيت هم لينك ايجاد كرده است، بويژه اگر وب سايت با كيفيت در زمينه كاري شما فعاليت نمايد. شما به گوگل اعلام مي كنيد كه سايت شما نيز به اندازه آن سايت ديگر داراي اعتبار و اهميت است. برعكس اين قضيه نيز صادق است يعني اگر لينك سايت شما در صفحه اي باشد كه ساير لينك هاي موجود در آن بي كيفيت باشند لينك سايت شما نيز به اندازه آنها بي كيفيت تلقي ميشود. اين امكان نيز وجود دارد كه چنين لينك هايي توسط موتورهاي جستجو اصلا محاسبه نشوند و هيچ تاثير مثبت و منفي بر روي رتبه شما نداشته باشند. اين بدليل امكان استفاده از سئو منفي توسط رقباي شما مي باشد.

دريافت لينك از سايت هايي كه تا كنون به شما لينك نداده اند

ارتباط زيادي بين رتبه يك سايت و تعداد لينك دريافتي از سايت هاي مختلف (سايت هاي معتبر و مرتبط با  IP آدرس هاي مختلف ) وجود دارد. مسلماً داشتن 100 لينك از 10 سايت مختلف بسيار بهتر از داشتن 100 لينك از 3 سايت ميباشد. براي اينكه لينكي كه براي سايت شما ايجاد ميشود با كيفيت تلقي شود بايد از يك سايت جديد تهيه شود.

لينك هاي حاصل از تبادل لينك با كيفيت محسوب نمي شوند

تبادل لينك در گذشته بسيار مورد سوء استفاده قرار گرفته است. گوگل و ساير موتورهاي جستجو به بك لينك هاي حاصل از تبادل لينك بسيار حساس هستند. بنابراين براي دريافت بك لينك از سايت هايي بك لينك تهيه كنيد كه قبلا به آنها لينك نداده باشيد.

تعداد كم ساير بك لينك ها در صفحه

اعتماد و اعتباري كه يك سايت از طريق لينك به سايت ديگر ميدهد بين تمام لينك هايي كه در سايت وجود دارد تقسيم ميشود. بنابراين هنگاميكه ميخواهيد بك لينك تهيه كنيد. از صفحه اي بك لينك بگيريد كه لينك هاي خروجي زيادي نداشته باشد. بهتر است كه صفحه اي كه در آن لينك ايجاد مي كنيد كمتر از 10 لينك خروجي داشته باشد.

از سايت هايي لينك تهيه كنيد كه تهيه لينك از آنها آسان نباشد

اگر بتوان بسادگي در سايتي كه به شما لينك داده است، لينك تهيه كرد. رقباي شما هم در آن سايت لينك ايجاد مي كنند. بنابراين شما مزيت خود در سئو را نسبت به آنها از دست ميدهيد. اگر با چند كليك مي توان در يك سايت لينك ايجاد كرد. ارزش چنين لينكي بسيار كم خواهد بود. بنابراين از سايت هايي لينك تهيه كنيد كه تهيه لينك از آنها براي رقبايتان آسان نباشد.

لينك هاي پولي دريافت نكنيد

اينكه يك سايت معتبر و با كيفيت بصورت رايگان به شما لينك بدهد تقريباً غير ممكن است. اما با توجه به اينكه گوگل بصراحت اعلام كرده است كه با لينك هاي خريداري شده برخورد خواهد كرد. بايد دقت كنيد كه از سايت هايي كه تعداد زيادي لينك فروخته اند لينك خريداري نكنيد. فراموش نكنيد كه دريافت لينك هاي غير مستقيم از سايت هايي كه لينك مي فروشند نيز ميتواند براي سايت شما خطراتي را به همراه داشته باشد.

گروه 2: بك لينك هاي بد كه تا جاي ممكن بايد از آنها اجتناب كرد :

قطعا درباره هشدار مت كاتس Matt cutts كارشناس سابق گوگل درباره سوء استفاده از لينك در وبلاگ نويسي مهمان شنيده ايد. او ميگويد كه از سال 2014 نوشتن پست مهمان براي دريافت بك لينك را بايد متوقف كنيم. ايجاد پست مهمان به قصد ايجاد بك لينك به معني آن است كه شما يك مقاله را در سايتي ايجاد و به سايت خود بك لينك ميدهيد، سپس واژه هاي اين مقاله را با واژه هاي مشابه جايگزين مي كنيد و آن را در وبلاگ ديگري منتشر مي كنيد. به اين ترتيب گوگل هدف از اين وبلاگ نويسي را دريافت بك لينك تشخيص خواهد داد.

لينك هايي كه در سرصفحه، پا صفحه، سايد بار Sidebar، درج ميشوند براي گوگل فاقد اهميت هستند و بايد از آنها اجتناب كرد و يا بصورت Nofollow آنها را ايجاد كرد.

گروه 3: بك لينك هاي مضر:

لينك هايي كه در كامنت سايت هاي ديگر قرار مي گيرند در صورتي كه سايت با موضوع سايت شما مرتبط نباشد و همينطور صدها كامنت بي ربط فقط براي ساخت بك لينك در آن وجود داشته باشد و لينك هايي كه از سايت هايي كه تعداد زيادي لينك فروخته اند. در اين گروه قرار ميگيرند. ايجاد اين لينكها ميتواند به حذف هميشگي سايت از گوگل منجر شود.

منابعي براي مطالعه بيشتر در زمينه سئو و طراحي سايت

http://seoweb.blogiran.net/

http://seoweb5.tibablog.ir/

http://seo5.parsiblog.com/

http://webdesigner1.parsiblog.com/

http://webdesigner2.parsiblog.com/

http://seoweb4.parsiblog.com/

http://seowebdesigner.parsiblog.com/

http://seo6.parsiblog.com/

http://seo1web.parsiblog.com

http://seo1webdesigner.parsiblog.com/

http://seowebmaster10.parsiblog.com/

http://seosaz20.parsiblog.com/

:: موضوعات مرتبط:
:: برچسب‌ها: ،



ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
[ ]