پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
 
آمار
امروز : 0
ديروز : 0
افراد آنلاين : 1
همه : 7382
 
دوربين مداربسته
نوشته شده در ۱۵ بهمن ۱۳۹۸
ساعت : ۰۹:۳۹:۳۹
نویسنده : پدرام
نظرات (0)

 

 
روانشناسي علم شناخت روحيات افراد و پيش بيني رفتار آنها و ارائه راهكار درست براي اتخاذ تصميمات و نهايتاً تاثيرگذاري بر آنها مي باشد. با توجه بر همين اساس مي توانيم رفتار خريد مشتريان را بررسي كرده و از رفتار آنها براي افزايش ميزان خريد و نتيجه وفادار كردن آنها ميتوان بهره برد. در زير به نكاتي اشاره ميكنيم كه ميتواند با اتخاذ آنها براي وفادار كردن مشتريان و افزايش فروش خود بهره ببريد. در اين مقاله به نكات روانشناسي بازاريابي اينترنتي مي پردازيم.

1- شفاف باشيد:

انسان ها از سردگم شدن بيزارند. سعي كنيد آگهي هاي خود را به صورت شفاف بنويسيد. قبل از اينكه آگهي يا محتوايي را تهيه مي كنيد جوانب مختلف آن را تجزيه و تحليل كرده و از اثراتي كه بر ذهن و احساس مشتري ميگذارد مطلع شويد. سه اصلي كه در يك آگهي بايد در نظر داشت:
• شفافيت و تأثيرگذاري آگهي به ميزاني باشد كه مشتري را متقاعد به خريد كند.
• خوانندگان با خواندن آگهي احساس اطمينان بدست آورند.
• آگهي ها تقارن و نظم داشته باشند.

2- حس كنجكاوي مشتريان را برانگيزيد:

متن آگهي را طوري انتخاب كنيد كه حس كنجكاوي مشتريان را برانگيخته و آنها را به سمت كليك بر روي آگهي و خواندن آن ترغيب كند و در مورد آن آگهي بيشتر بداند.

3- القاي حس رضايت به مشتري:

آگهي خود را به نوعي تهيه كنيد اين احساس را به مشتري القا كند كه مطمئناً از خريد خود راضي خواهيد بود. مثلا داشتن گارانتي يا تعويض قطعات و استرداد كالا مي تواند بر روي مشتريان تاثير بگذارد.

4- ارتباط مستمر با مشتريان:

با مشتريان قديمي و سابق خود همواره در ارتباط باشيد و سعي كنيد ارتباط خود را بيش از پيش با مشتريان گسترش دهيد.

5- مردم خريد كردن را دوست دارند:

شايد تصور اشتباه در بين مردم اين است كه نبايد به مردم در خريد كردن اجبار كرد و يا به آنها چيزهايي فروخته شود. در صورتيكه انسان ها از تجربه هاي جديد در خريد كردن لذت ميبرند. سعي كنيد در خريد كردن محصولات به مشتريان خود كمك كنيد و پيشنهاد ارائه دهيد و با رعايت انصاف و احترام با آنها برخورد كنيد.

 


روانشناسي بازاريابي اينترنتي

6- به رفتار تقليدگرايانه مردم توجه كنيد:

بسياري از افراد در خريد كردن از يكديگر تبعيت ميكنند بخصوص در مواردي كه عدم اطمينان وجود داشته باشد افراد سعي ميكنند تا با راهنمايي گرفتن از يكديگر به خريد كردن اقدام كنند. طي تحقيقاتي كه در يكي از سايت ها براي استفاده از پنكه به جاي تهويه مطبوع صورت گرفت توصيه گروهي از همسايگان كه 77 % از پنكه استفاده ميكردند نتيجه اي بهتر از اينكه با خريد پنكه هزينه كمتري را پرداخت ميكنيد شد.

7- پيشنهادهاي خود را محدود كنيد:

بسياري از مردم بر اين باورند كه افزايش تنوع محصولات باعث افزايش فروش خواهد شد اما طي تحقيقاتي كه از سوي Sheena Iyengar  استاد دانشگاه كلمبيا صورت گرفته است نه تنها با افزايش تنوع محصولات فروش بيشتري نداشته اند بلكه نتيجه اي برعكس به ارمغان داشته است. سعي كنيد به جاي اينكه طيف وسيعي از محصولات را ارائه دهيد بر روي يك ويژگي هاي خاص يك محصول تكيه كرده و به پرسش هايي كه در رابطه با آنها پرسيده مي شود پاسخ دهيد. البته اين به معني اين نيست كه از محصولات ديگر دست كشيده شود بلكه شما مي توانيد آن محصولات را جزء پيشنهادهاي ديگر قرار دهيد.

8- به سوالات مشتريان پاسخگو باشيد:

سعي كنيد به سوالات مشتريان خود پاسخگو باشيد چرا كه عدم پاسخگويي به سوالات، باعث مي شود مشتريان احساس كنند كه به آنها بي احترامي شده و اقدام به ترك سايت شما كنند.

9- سعي كنيد محصولات خود را به صورت بسته كامل ارائه دهيد.

تجربيات نشان داده اند كه فروش محصولاتي كه به صورت بسته بندي و مكمل هستند آسانتر مي باشد نسبت به فروش قطعات به صورت جداگانه مي باشد.

10- با مشتريان خود ارتباط حسي برقرار كنيد:

سعي كنيد داستان هايي از موفقيت و شكست خود و ديگران در زندگي و كارتان را ارائه دهيد. بيشتر انسان ها از شنيدن اين داستان ها احساس همدردي بهتري ميكنند و تاثير عميق تري را بر آنها ميگذارد تا اينكه با آمار و ارقام منطقي بخواهيد از كارتان تعريف كنيد.


در پايان اينكه مطالبي كه در حوزه روانشناسي در حوزه بازاريابي اينترنتي گفته شد روش هايي مكمل بوده كه بايد در زمان و موقعيت مناسب خود اتخاذ گردد. بنابراين نبايد به روش هاي بالا به عنوان يك روش مجرد و تنها پرداخته شود.

 

 

تبليغات ميان متني

درب شيشه اي يكي از ملزومات دكوراسيون لوكس و مدرن ساختمان هاي امروز به حساب مي آيند. قيمت درب شيشه اي را در سايت قائم الكتريك مشاهده كنيد. همچنين درب ورودي ساختمان ها نيز براي حفظ امنيت عبور و مرور نيازمند تجهيزات راهبند است. قيمت راهبند  را از قائم الكترونيك به راحتي دريافت كنيدتيم نكته عمومي و عاميانه اين است كه در شيشه اي يا همان درب شيشه اي به درب اتوماتيك شيشه اي اشاره دارند. درب شيشه اي در انواع مختلف را از قائم الكترونيك بخواهيد.

تبليغات ميان متني

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

همچنين مي توانيد كركره برقي و قيمت كركره برقي  و پرده برقي را در وبسايت قائم الكترونيك و از كارشناسان اين شركت استعلام كنيد. ما ۲۴ ساعت شبانه روز آماده خدمت به شما عزيزان هستيم. هموطنان ايراني همچنين مي توانند انواع جك برقي و قيمت جك برقي را در سايت  قائم الكترونيك دنبال كنند.

تبليغات ميان متني

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

:: موضوعات مرتبط:
:: برچسب‌ها: ،



ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
[ ]