پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
 
آمار
امروز : 0
ديروز : 0
افراد آنلاين : 1
همه : 7382
 
6 درس بازاريابي
نوشته شده در ۴ شهريور ۱۳۹۹
ساعت : ۱۰:۰۲:۱۲
نویسنده : پدرام
نظرات (0)

آليس در سرزمين عجايب، فارغ از ايجاد فضايي شاد و مفرح، حرفهاي ديگري نيز براي گفتن دارد؛ حرفهايي كه از ديدگاههاي گوناگون قابل تأمل هستند. در اينجا از منظر بازاريابي به اين اثر بزرگ نگاه مي كنيم و چند نكته را كه برگرفته از آن است، بررسي مي كنيم:

 

آليس در سرزمين عجايب نوشته ي لوئيس كرول يكي از رمانهاي مشهور قرن نوزدهم است كه تاكنون اقتباسهاي مختلفي از آن صورت گرفته است. يكي از نكات جالب درباره ي اين اثر اين است كه علي رغم درون مايه و فضاي كودكانه اش، با گروههاي سني مختلف ارتباط برقرار مي كند. استقبال تماشاگران از اقتباس سال 2010 از اين شاهكار ادبي كه با بازي جاني دپ همراه بود.

article_image_one_214.jpg

1. «بعضي وقت ها قبل از صبحانه، من شش چيز غيرممكن را در ذهنم تصور مي كنم و آنها را باور مي كنم.»

اين جمله ي ملكه ي سرزمين عجايب شايد براي خيلي از ما كه حتي صبحانه هم نمي خوريم، قدري عجيب باشد اما واقعيت اين است كه فرايند طوفان فكري (brainstorming) داراي مرز مشخصي نيست و نمي توان آن را به زمان و مكان خاصي محدود كرد. در بازاريابي و تبليغات ايده هاي جديد در موقعيت هايي به ذهن ما خطور مي كنند كه ما حتي فكرش را هم نمي كنيم. برخي از ايده ها در ابتدا احمقانه به نظر مي رسند اما با چندين بار چكش خوردن به اقداماتي نوآورانه تبديل مي شوند و سهم بازار يك شركت را تكان مي دهند. پيشنهاد مي كنم هميشه دفترچه ي يادداشتي به همراه داشته باشيد تا وقتي ايده اي به ذهن تان خطور مي كند، به دليل مشغوليت هاي روزمره آن را به فراموشي نسپاريد.

2. «مي شود به من بگوييد از كدام راه بايد بروم؟» «بستگي دارد كه به كجا مي خواهي بروي.»

اين سؤال و جواب بين آليس و گربه مي تواند در ارتباط با بازاريابي نيز مصداق پيدا كند. براي اجراي هر ايده اي (پروموشن، تبليغات اتوبوسي، تخفيف، اجراي كمپين و ...) داشتن چشم انداز نقش بسيار مهمي در موفقيت دارد. داشتن چشم انداز وسيع (big vision) به تمام فعاليت هاي بازاريابي جهت مي دهد. از همان ابتدا بايد بدانيم كه مي خواهيم به كجا برسيم، براي چه طيفي از مشتريان محصول توليد مي كنيم، محصول ما در كدام منطقه از شهر يا كشور فروش مي رود، اگر بيشتر بفروشيم آيا توليد مي تواند همپاي واحد فروش، حجم توليدي خود را بالا ببرد، هدف ما از توسعه ي بازار چيست و ... . فكر كردن به اين مسائل باعث مي شود كه ناآماده وارد بازار نشويم و در دام اتفاقات پيش بيني نشده نيفتيم.

3. پادشاه خيلي جدي گفت: «از نقطه ي شروع، آغاز كن و برو تا به نقطه ي پايان برسي؛ سپس مي تواني توقف كني.»

بازاريابي خوب بستگي به اين دارد كه شركت شما بتواند فرايند خلاقي را تعريف و سپس اجرا كند. ابتداي اين فرايند با تحقيقات بازار، يافتن فرصت ها و توسعه ي بازار آغاز مي شود و تا لحظه اي كه بازاريابي به فروش بيشتر و مؤثرتر تبديل نشود، اين فرايند از حركت نمي ايستد. اشتباه برخي از واحدهاي بازاريابي اين است كه در ميانه ي راه متوقف مي شوند و توپ را به زمين ديگر بخش ها مي اندازند اما تأثيرگذاري بازاريابي زماني موردقبول است كه نتايج آن روي اعداد فروش ديده شود.

4. «خيلي مطمئن نيستم كه ...» «پس حرف نزن»

شايد در ابتدا اين پاسخ كمي بي رحمانه به نظر برسد اما واقعيت اين است كه در بازار امروز جايي براي شك و ترديد و عدم اطمينان وجود ندارد. تصميمات بايد قاطع و بر پايه ي داده هاي دقيق باشند. يك لحظه ترديد در حركت كردن ممكن است ما را چندين قدم از رقبا عقب بيندازد همانطور كه برداشتن قدم اشتباه ممكن است به قيمت حذف ما از بازار تمام شود. هر قدمي كه برمي داريم، بايد آنقدر با فكر، تدبير، تحليل و شناخت باشد كه لحظه اي در مسيري كه در آن پيش مي رويم، ترديد نكنيم.

5. كنجكاوتر و كنجكاوتر

كنجكاوي باعث مي شود كه آليس وارد لانه ي خرگوش شود و اتفاقات عجيب و غريب بعدي برايش رقم بخورد. بازارياب و فروشنده اگر نسبت به اتفاقات درون سازماني و برون سازماني كنجكاو نباشد و سنسورهاي حساسي نداشته باشد، نمي تواند به موقع عكس العملهاي مناسبي از خود نشان دهد. كنجكاوي لازمه ي خلاقيت است و خلاقيت ضامن بقا در بازار رقابتي.

6. به قوه ي تخيل خود بي توجه نباشيد.

شايد مهم ترين درسي كه مي توانيم از آليس در سرزمين عجايب بياموزيم اين است كه ارزش قوه ي تخيل خود را درك كنيم و نسبت به آن بي توجه نباشيم. آنچه اين اثر را جاودانه كرده است، همين پرداختن به قوه ي تخيل است. قوه ي تخيل آليس او را وارد دنياي جديدي مي كند و اتفاقات كاملاً جديدي را براي او رقم مي زند. بنابراين به جاي اينكه تخيلات خود را با عناويني مانند دست نيافتني و غيرمنطقي نابود كنيم، بهتر است به اين فكر كنيم كه چگونه مي توانيم با تلاش بيشتر فاصله ي ميان آنها و واقعيت را كمتر كنيم.

 

تبليغات درون متني/

اگر تمايل داريد براي شركت خود اقدام به   طراحي سايت   ارزان كنيد پيشنهاد مي كنم ابتدا مقالات مربوط به تفاوت   طراحي سايت فروشگاهي  و  طراحي سايت شركتي  را مطالعه كنيد. من به شما پيشنهاد مي كنم خدمات طراحي سايت  پيام آوا را براي اين كار نگاه كنيد.

 

شركت پيام آوا بهترين و با كيفيت ترين خدمات طراحي سايت را در قالب  طراحي سايت ارزان  و مقرون به صرفه به شما ارائه مي كند. پيام آوا بهترين خدمات  طراحي سايت تهران  را به شما عرضه مي كند. همچنين  طراحي اپليكيشن  موبايل را با به روز ترين تكنولوژي كد نويسي دنيا را از پيام آوا بخواهيد. طراحي اپليكيشن موبايل  را با ما تجربه كنيد.

تبليغات درون متني

پا نوشت

طراحي سايت ،  طراحي سايت اصفهان ، طراحي سايت شيراز ، طراحي سايت رشت ، طراحي سايت كرج ، طراحي سايت مشهد ، طراحي سايت يزد

:: موضوعات مرتبط:
:: برچسب‌ها: ،



ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
[ ]