پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
 
آمار
امروز : 0
ديروز : 0
افراد آنلاين : 1
همه : 7382
 
بازاريابي شبكه اي
نوشته شده در ۴ شهريور ۱۳۹۹
ساعت : ۱۰:۰۳:۱۷
نویسنده : پدرام
نظرات (0)

بازاريابي شبكه اي به افراد اين امكان را مي دهد كه محل و ساعت كار خود را انتخاب كرده و به آزداي مالي دست پيدا كنند. اجازه ندهيد اين تصورات نادرست و باورهاي غلط توجه شما را از كسب و كار بازاريابي شبكه اي دور كند. شما اگر درك خوبي از اين صنعت داشته باشيد موفقيت هاي بسياري در اين زمينه كسب خواهيد كرد .

 

 

اگر اين نگرش ها و تصورات غلط قديمي را كنار بگذاريم، بازاريابي شبكه اي يك روش مناسب براي شروع يك كسب و كار پاره وقت است و اولين قدم براي موفقيت در اين راه ، تشخيص حقيقت آن از تصورات نادرستي است كه درمورد آن وجود دارد. بازاريابي شبكه اي يك مدل كسب و كار با 50 سال قدمت است. تصورات نادرست بسياري در مورد اين نوع از بازاريابي وجود دارد كه در بهترين حالت آن را يك كسب و كار بي اهميت و در بدترين حالت، عده اي از فروشندگان حريص تعريف مي كنند. در ادامه ي اين مقاله چند مورد از تصورات اشتباهي كه در مورد اين بازاريابي رايج شده است و دلايل نادرستي آن ها بيان مي شود.

تصور نادرست 1: در نهايت اشباع صورت مي گيرد.
حقيقت: اشباع به مرحله اي گفته مي شود كه بازاريابي شبكه اي كل جامعه را فرا بگيرد و بازاريابان ديگر نتوانند مشتري پيدا كنند و اين روند را ادامه دهند. اگر چنين اتفاقي بيفتد بسياري از فعالان كه در سطح پائين قرار دارند ضرر خواهند كرد. اما در حقيقت اشباع در بازاريابي شبكه اي غير ممكن است زيرا تعداد انسان ها نامتناهي است و هر روز افراد جديدي متولد مي شوند در نتيجه بازاريابان خواهند توانست افراد جديدي را به مجموعه اضافه كنند. Tim Sales بازارياب شبكه اي در zig ziglar استدلال جالبي ارائه كرده است. او مي گويد: ” آيا شما مي دانيد چه تعداد از افراد يخچال ندارند؟ نه؟ آيا اين بدين معني است كه جنرال الكتريك فروش يخچال را متوقف كند؟”.

article_image_one_219.jpg

تصور نادرست 2: بازاريابي شبكه اي يك طرح هرمي غيرقانوني است.
حقيقت: بازاريابي شبكه اي كاملا متفاوت از شركت هاي هرمي است. شركت هاي هرمي به اين صورت كار مي كنند كه افراد با پرداخت مقداري پول عضو شركتي مي شوند تا در آينده با به عضويت در آوردن چند نفر ديگر و رشد زير مجموعه مشتريان به چند برابر حق عضويت دست پيدا كنند. آن ها محصولي را نمي فروشند، پول هاي افراد را جمع مي كنند و با آن كاري انجام نمي دهند، اما بازاريابي شبكه اي به توليد كمك مي كند و باعث پيشرفت اقتصادي جامعه مي شود.

تصور نادرست 3: تنها شخصي كه در راس قرار دارد، پول به دست خواهد آورد.
حقيقت: در شركت هاي بازاريابي شبكه اي خوب، درآمد وابسته به تلاش است و هيچ ارتباطي با موقعيت ندارد. اعضا بدون در نظرگرفتن موقعيت شان هر اندازه كه تلاش كنند درآمد به دست خواهند آورد.

تصور نادرست 4: بازاريابي شبكه اي مفيد نيست.
حقيقت: در سال 2013 اين صنعت حدود 31630000000 دلار در ايالت متحده فروش داشته است. اين تعداد در سراسر جهان به 100 ميليارد دلار افزايش يافت. اين اعداد به وضوح عملكرد بازاريابي شبكه اي را نشان مي دهند. موفقيت يا شكست بسياري از بازاريابي هاي شبكه اي به تلاش بازاريابان آن كسب وكارها بستگي دارد. بسياري از وبلاگ نويسان كارشان را به خوبي انجام نمي دهند اما مطمئنا شما نمي گوييد وبلاگ نويسي مفيد نيست.

تصور نادرست 5: هدف بازاريابي شبكه اي سوءاستفاده از مردم است.
حقيقت: هدف اين صنعت كمك كردن به يكديگر است. موفقيت در بازاريابي شبكه اي از كمك به ديگران در رسيدن به اهداف شان به دست مي آيد. فردي كه نمي تواند براي خود زيرمجموعه جذب كند باز هم درآمد به دست خواهد آورد اما درآمد سرمايه گذاري روي زيرمجموعه شان را نخواهند داشت. برخي از بازاريابان شبكه اي جذب زياد افراد را عامل موفقيت مي دانند درحالي كه كساني در اين صنعت موفق خواهند بود كه در تلاش واقعي براي كمك به يكديگر باشند.

تصور نادرست 6: هيچ كس در بازاريابي شبكه اي واقعا ثروتمند نمي شود.
حقيقت: اگر ميزان موفقيت با پول دار بودن اندازه گيري مي شود، پس اكثريت كاركنان مشاغل سنتي متحمل شكست هاي بزرگي هستند. موفقيت در بازاريابي شبكه اي بايد به وسيله ي تعداد مردمي كه به اهداف شان رسيده اند اندازه گيري شوند. بسياري از افراد موفقيت را زماني به دست مي آورند كه به اندازه ي كافي در خانه مي مانند و يا بدهي هاي شان را پرداخت مي كنند.

تصور نادرست 7: بازاريابان شبكه اي يك فرقه هستند.
بسياري از بازاريابان شبكه اي نسبت به كارشان متعصب هستند اما اغلب تعصب در همه جا وجود دارد. شركت هاي بازاريابي شبكه اي نيازي به تعصب ندارند و در واقع آن ها بسيار سخت تلاش مي كنند تا كارشان را توسعه دهند و آمار و ارقام را حفظ كنند.

 

:: موضوعات مرتبط:
:: برچسب‌ها: ،



ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
[ ]